Turizm

Alternatif turizmde rakibi olmayan kent: Artvin!

Karadeniz’in son noktası ve hatta en doğusunda bir sınır kenti Artvin, Muhteşem ve bir o kadar vahşi doğası, Çoruh Vadisi boyunca devam eden 10. yüzyıldan kalma kalelerin eşliğinde bir tarafı Ardahan'a, diğer tarafı Erzurum'a ulaşan zor bir kenttir.

Karadeniz’in son noktası ve hatta en doğusunda bir sınır kenti Artvin, Muhteşem ve bir o kadar vahşi doğası, Çoruh Vadisi boyunca devam eden 10. yüzyıldan kalma kalelerin eşliğinde bir tarafı Ardahan'a, diğer tarafı Erzurum'a ulaşan zor bir kenttir. Artvin. Karagülleri, milli parkları, yaban hayatı, şelalelen, ülke mizin tek biyosfer rezerv alanı, otantik kültürün alabildiğince yaşandığı Macahel gibi, Papart gibi, Barhal gibi alanlan, Kaçkarları Karçalları, birbirinden güzel yaylaları ve kışlakları, yüzen adacıklan ve ayrıca yeşilin ve bin bir renkli çiçeklerin arasında var olan coğrafyası ve köylerdeki modemiteye inat ahşap mimansi ile bir başkadır Artvin...


ÇORUH’UN GERDANLIKLARI


Ülkemizin prestijli enerji projelerinin ve muhteşem mühendislik örneklerinin sergilendiği bir iliz aynı zamanda. Çoruh nehri üzerinde ülkemizin en yüksek barajı Deriner var... Ar-kum, Borçka ve Muratlı, yapımı devam eden ve tamamlandığında en yüksek olacak Yusufeli ve Artvin barajı Çoruh’un diğer gerdanlıkları...


Artvin, alternatif turizmde alternatifi olmayan bir kentidir. Hem zorluklarını yaşatır, hem güzelliklerini alabildiğince paylaşır. Dört mevsim turizme açıktır, Artvin. Cankurtarandan sonra başka bir iklim karşılar sizi hep, yaz ve kış! Yazın sahilleri ile deniz turizmine, kışın kayak merkezi ile kış turizmine, sonbaharda renk cümbüşüyle foto sa-fanye, ilkbaharda 2000'lere ulaşan bitki ve çiçek görseli ile gezi, yürüyüş ve trekkinge, 250'lilere ulaşan kuş türü ile kuş gözlemciliğine ve yaban hayatı çeşitliliğiyle gözlem ve av turizmine, kelebekleriyle görsel zenginliğe davet eder sizi ve geleneksel kültürün bütün harmonisi, sizi kucaklar bütün misafirperverliğiyle... İşte böylesine zengin bir turizm potansiyeli olan Art-virfde yapılacak yeni yatınm-larla birlikte 2023'e gelindiğinde yılda en az 2 milyon turist ağırlamayı hedefliyoruz.


2023TE ARTVİN...

2023 yılında; Sarp ve Muratlı olmak üzere 2 sınır kapısından hizmet veren, 3 milyon ton yük kapasitesi ve 50 milyon lira cirosuyla ticareti en az 5 katına çıkmış bir limanı olan, lojistik sektöründe 2bin500lere ulaşan araç parkına sahip, Kafkaslara bağlanmış bir demiryolu ağıyla lojistik sektöründe ilk sıralarda bir Artvin hedefliyoruz Aynca Hopa-Artvin arası duble yol yapımı, Sahara ve Macahel tünelleri tamamlanıp, köy yollannın tamamı asfaltlanmış olacak. Timi bu projeler bittiğinde butik, renk tasanmlı bir kent olacaktır Artvin.


Dünya 81 İlin Karnesi Dergisi