Altınbaş, Avrupa'dan marka satın almak için yola çıktı!
Ekonomik krizin etkileriyle finansal darboğaza giren Avrupa markalarını, dünyada büyümek için fırsat olarak gören Türk şirketlerin 'marka avı' hızlandı. Altınbaş, satın alma için aracı kurumlara yetki verdi
Ekonomik krizin etkileriyle finansal darboğaza giren Avrupa markalarını, dünyada büyümek için fırsat olarak gören Türk şirketlerin 'marka avı' hızlandı. FLO'nun Lumberjack'i almasının ardından, yakında bir haber de mücevher sektöründen gelebilir. Altınbaş, satın alma için aracı kurumlara yetki verdi bile...
Geçtiğimiz günlerde FLO'nun İtalyan devi Lumberjack'i satın aldığı, yakın zamanda da dünyanın en ünlü 10 spor ayakkabı markasından birini alacağı haberini duyduk. Elbette FLO bir dünya markasını bünyesine katan ilk Türk şirket değil. Beko'nun Grundig'i, Arçelik'in Blomberg'i, Ülker'in dünyanın en önemli çikolata markalarından Godiva'yı alması ilk akla gelen büyük satın alma örnekleri. Görünen o ki Türk markalarının, dünyanın önde gelen markalarını satın alması önümüzdeki dönemde artarak devam edecek.
Avrupalı rakiplerinin 5'te 1 fiyatına satacak
Kiğılı'nın halen yurtdışında Kıbrıs, Azerbaycan, Mısır, Gürcistan, Türkmenistan, Kırgızistan, Tacikistan, Kazakistan, İran, ve Irak'ta toplam 17 mağazası bulunuyor. KİĞILI CEO'su Hilal Suardem, önümüzdeki yıl yurtdışında atağa kalkmaya hazırlandıklarını belirterek, 'Avrupa kalitesinde ürünler yapıp orada bizim kalitemizde ürün yapan firmaların 5'te biri fiyatına ürün satmak istiyoruz. 2012'nin ilk yarısında 10 alışveriş merkezi ve 4 caddede mağaza açmak da planlarımız arasında' diyor.
AĞIRLIK ORTADOĞU'DA
ŞU ana kadar yurtdışı mağazalarını ağırlıklı olarak Ortadoğu'da açtıklarını söyleyen Suerdem, şöyle devam ediyor: 'Çünkü Ortadoğu ülkeleri gelişmekte olan, genç ve tüketim ihtiyaçları artan ülkeler olduğu için çok önemli bu pazarda doğal kaynakların getirmiş olduğu bir satın alma gücü var. Ortadoğu pazarında ilk mağazamızı Mısır Kahire'de açtık ve 2 yıl içinde de 3 mağazaya ulaştık.'
'Dünyaya liderlik edebiliriz'
ALTINBAŞ Yönetim Kurulu Başkanı İmam Altınbaş, Arnavutluk, Avustralya, Bulgaristan ve Romanya başta olmak üzere 13 ülkede 32 Altınbaş mağazası bulunduğunu, bunun yanı sıra 19 distributor ve 382 de corner'ları olduğunu belirtiyor. Türkiye'nin mücevherde dünya sıralamasında İtalya'dan sonra 2'nci olduğunu anlatan Altınbaş, 'Mücevher, dünyada liderlik edebileceğimiz belki de tek sektör. Buradan yola çıkarak Altınbaş'ın istediği global ağı daha kolay kurması için, Avrupa'da karlılığı ile bize katmadeğer sağlayacak bir marka araştırmaya başladık' diyor.
Aracı kurumlar çalışıyor
KONUYLA ilgili olarak önemli aracı kurumları yetkilendirdiklerini vurgulayan Altınbaş, 'Avrupa'da yaşanan ekonomik krizi fırsata çevirip organik büyüme göstererek Almanya'da 3, Romanya'da 2, Arnavutluk'ta 2, Ukrayna'da 1, Polonya'da 1 ve Çek Cumhuriyeti'nde 1 olmak üzere Avrupa genelinde toplam 10 yeni mağaza hedefimiz var. Diğer taraftan özellikle Doğu ve Orta Avrupa'da sürdürdüğümüz mağazalaşma politikamızı dünyanın diğer bölgelerinde de hayata geçirmeyi planlıyoruz. İhracat gerçekleştirdiğimiz ülkelere de giderek mağazalaşmayı ve büyümeyi hedefliyoruz' diye devam ediyor.
D'S ile yakına, Tween'le moda başkentlerine gidiyor
ORKA Group Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, markalarının yurtdışında 40 mağaza ve 350'nin üzerinde satış noktasında yabancı tüketici ile buluştuğunu belirtiyor. Grup vizyonunun markalara göre farklılık gösterdiğini vurgulayan Orakçıoğlu, Tween markası ile dünya moda başkentlerinde daha etkin olmayı, D'S ile de yakın coğrafyalarda daha rekabetçi olma stratejisini uyguladıklarını ifade ediyor.
HER YIL 10-12 MAĞAZA
HER yıl yaklaşık 10-12 yurtdışı mağaza açarak, hedeflerine adım adım ilerlediklerini anlatan Orakçıoğlu, her ülkeye göre farklı stratejiler geliştirdiklerini belirtiyor. Orakçıoğlu, 'Her şeyden önce markamızın yer aldığı veya ilk defa yer alacağı pazarlarda, o ülkede markayla ilgili doğru algıyı oluşturma konusunda PR ve reklam çalışmaları yapıyoruz. Örneğin; o ülkenin basın mensuplarını kendi ülkemize getirip burada ağırlıyor, firmamızdaki altyapıyı ve gücümüzü daha yakından tanımaları için misafir ediyoruz' diye ekliyor.
300 mağaza, 5 bin satış noktası...
BOYDAK Holding Dış Ticaret Genel Müdürü Murat Bozdağ, Boydak Mobilya Grubu olarak 300'ü aşkın mağaza ve 5 bin farklı satış noktası ile 100'ü aşkın ülkeye ihracat yaptıklarını belirtiyor. Özellikle yakın coğrafya başta olmak üzere Avrupa, Türki Cumhuriyetler, Ortadoğu ve Kuzey Afrika'da İstikbal mağazaları bulunduğunu söyleyen Bozdağ, 'Bunların yanı sıra tasarım merkezi İtalya ve ABD de ihracat yaptığımız başlıca ülkeler arasında yer alıyor. Hedefimiz ise yer aldığımız ülkelerde mağaza yapılanmamızı gerek adet gerekse teşhir alanı açısından artırmak yönünde. Mobilya grubu olarak 2011 yılında mobilya sektöründe bitmiş ev mobilyasında 145 milyon dolarlık ihracat yaptık' diye devam ediyor.
Şenay KÖŞDERE/Akşam