Altın & Gümüş

Altında treni kaçıranlar için bir fırsat daha! İslam Memiş'ten yeni yatırım tavsiyesi

Piyasa Uzmanı İslam Memiş, yükselen altın karşısında alım gücü olmayan yatırımcıya kazandıran başka bir yatırım aracı önerisinde bulundu. İşte "Getirisi çok" diyen Memiş'in tavsiyesi...Her değerlendirmesinde gramdan söz eden Memiş, özellikle altın almakta zorlananlara gümüş almalarını tavsiye etti

İslam Memiş altın alamayanlara kar ettiren emtiayı paylaştı. Her değerlendirmesinde gramdan söz eden Memiş, özellikle altın almakta zorlananlara gümüş almalarını tavsiye etti.

GETİRİSİ EN FAZLA EMTİA: GÜMÜŞ

Getirisi en fazla emtianın gümüş olduğunu söyleyen Memiş, "Altının seviyesi yüksek ben harçlıklarımla altın alamıyorum diyenlere gümüşü işaret ediyoruz." dedi.

BİRKAÇ GRAM KENARA ATIN

Yatırımcı için birkaç gramın köşeye atılması gerektiğini belirten Memiş, "Gümüşün gramı 13 lira. En azından birkaç gram kenara koymak sureti ile altın gibi getirisi olan bir emtiadan bahsediyoruz." dedi.

 

GÜMÜŞ DİRENÇ SEVİYESİ

İslam Memiş, gümüş hakkında da gram fiyatının 12,80 lira seviyesinde olduğunu ve 13 lira seviyesini yukarı yönlü kırdığını, buradan tekrar kar satışı geldiğini belirtti. Gümüş tarafında mutlaka rasyoya dikkat etmek gerektiğini belirten Memiş, 76, devamında da 72 seviyesine kadar bir gerileme olacağını tahmin ettiğini söyledi. Haliyle gümüşün gram fiyatında 16 lirayı direnç seviyesi olarak takip edeceğini belirtti. Ons tarafında 24-26 dolar dirençlerini takip etmeyi sürdüreceğini ifade etti.

Altın ve para piyasaları uzmanı İslam Memiş, yılbaşı indirim tuzaklarına dikkat edilmesi gerektiğine vurgu yaptı. Memiş, "Dolar ve altın bu kadar yükselmişken nasıl olacak da indirimli takı alabileceksin?" diye sordu.

Memiş şu açıklamalarda bulundu: "Yavaş yavaş vitrinlerde, sosyal medya ve her yerde “büyük indirim” “yıl sonu indirimleri” “Noel indirimi” gibi afiş ve reklamlar görmeye başlayacağız. Peki bu indirimler “sözde” mi “özde” mi?

Yüzde 60-70-100 indirimler ise “sözde.” Yüzde 5-10-15 indirimler ise “özde.” Belli periyodu olmayan indirimler, tüketiciyi aldatan sözde indirimlerdir.

Buna stok eritme, nakite dönme veya reklam fırsatçılığı da diyebilirsiniz. Ticarette indirim olmaz mı? Tabii ki olur, güzel de olur, oluyor da. Ancak yılda iki kez, yaz ve kış aylarının girişinde olur. İndirim oranı ise maksimum yüzde 10-15 aralığını mantık olarak geçemez. Türkiye’de işler değişik! 365 gün indirim var. Herkes kafasına göre indirim yapıyor.

Kimileri de olayı abartıp sadece bir kez vitrinine yüzde 70 indirim yazdırıyor, o reklam vitrinde bir yıl boyunca kalıyor. Gerçi son yıllarda bu işin cılkı çıktığından tüketici artık fazla umursamıyor. Umursayanlar da var. Umursayanların alış-veriş hastalığı var. Canı sıkıldıkça, beğendikçe basıyor tuşa ayağına kadar geliyor. Kendine ise “vayy ne kadar düşmüş, hemen almalıyım” der ve alır. Halbuki ihtiyaç yok, alışkanlık var.