Sektörel

ALTO’dan Çandarlı Limanı'na ziyaret!

Aliağa Ticaret Odası Yönetim Kurulu ve Meclis üyeleri Çandarlı’da yapımı devam eden Kuzey Ege Limanının son durumu ve yaşanan gelişmeler hakkında bilgi almak üzere limana bir ziyaret gerçekleştirdi.

Çandarlı Limanı yapım çalışmalarını yerinde inceleyen ALTO Yönetim Kurulu ve Meclis üyeleri Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı 3. Bölge Müdürlüğü İnşaat Mühendisi Taner Biçim, Jeoloji Mühendisi Şeyda Doğan ve yüklenici Limak Kolin Çandarlı Limanı Proje Müdürü Hakkı Melih Korukluoğlu’ndan proje hakkında bilgi aldı. 

Proje müdürü Korukluoğlu en son teknoloji kullanılan liman inşaatındaki çelik boruların uydulardan GPS yardımıyla yirmişer santim aralıklarla denizin 90 metre dibine milimetrelik yerleştirildiğini ve bin 34 adet olan çelik boruların toplam uzunluğunun 101 bin metre olduğunu ifade ederek, şu bilgiyi verdi: 

"2 bin metre uzunluğundaki rıhtım, 300 metre uzunluğundaki 6 gemiye aynı anda hizmet verebilecek. İlk etapta 2 milyon metrekare konteyner depolama alanı mevcut olup, kapasite artırımına gidilmesi halinde, limanın doğusuna doğru 2 milyon metrekareden fazla alan oluşturulabilecektir. Limanın kapasitesi ise toplamda yaklaşık olarak 12 milyon ton olacak."

Çandarlı limanında devam eden çalışmalar hakkında değerlendirmede bulunan ALTO Başkanı Adnan Saka, şu anda Akdeniz’de transit yük taşımacılığının Malta ve Pire limanlarından gerçekleştiğini, ancak Kuzey Ege Çandarlı Limanının transit yük taşımacılığına ve üçüncü kuşak gemilere hizmet vermesiyle birlikte Akdeniz’deki yük transferinde liderliği eline alacağını söyledi.

Limanın tam kapasiteyle faaliyete geçmesiyle birlikte Bakırçay havzası ve Türkiye ekonomisine önemli bir canlılık getireceğini belirten Başkan Saka, “İzmir, geçmişte dünyanın en önemli liman merkezlerinden biri konumundaydı. Ancak zaman içinde çeşitli nedenlerle dünyadaki büyüyen ticaret hacmine cevap veremeyecek konuma geldi. Alsancak Limanı, hem kapasite açısından doğal sınırlara ulaşmış olduğundan hem de derinlik sorunu nedeniyle üçüncü kuşak gemilerin ihtiyacını karşılayamıyor. Kuzey Ege Çandarlı Limanı projesi ile birlikte İzmir yeniden küresel bir ticaret merkezi haline gelecek. Bu liman, Akdeniz’de çok önemli bir deniz geçiş noktası olacak ve Yunanistan'ın Pire Limanı'nın kapasitesini de aşmış olacağız. Anadolu'ya gelen yükler önce Pire Limanı'na yanaşıyor ve burada küçük gemilere dağıtılıyordu. Ancak Kuzey Ege Limanının faaliyete geçmesiyle birlikte artık tüm gemiler doğrudan Çandarlı'ya yanaşabilecek” dedi.

Proje hakkında bilgiler aldıktan sonra liman inşaatını gezen ALTO heyeti katkılarından ve çalışmalarından dolayı Ulaştırma Bölge Müdürlüğü çalışanlarına ve şirket yöneticilerine teşekkürlerini ileterek Çandarlı’dan ayrıldı.