Anadolu Yakası metro projeleri!
İstanbul Anadolu Yakası metro projelerini mercek altına aldık. İşte İstanbul’un bir ucundan bir ucuna ulaşımı saatlerden dakikalara indirecek olan o Anadolu Yakası metro projeleri….
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından “Her yerde metro, her yere metro” sloganı ile başlatılan metro çalışmaları sayesinde İstanbul’un bir ucundan bir ucuna ulaşım saatlerden dakikalara iniyor. Bu haberimizde ise sadece Anadolu Yakası metro projelerini mercek altına aldık. İBB’nin 2019 yılına kadar 19 metro projesi bulunuyor. İşte tüm detayları ile Anadolu Yakası metro projeleri…
Kartal-Kaynarca arası 8 dakika
2015 yılı içerisinde 4 ulaşım yatırımı planlanıyor. Bunlardan biri Kartal-Kaynarca metro hattı. 4,5 kilometre hat uzunluğuna sahip olacak olan projenin Yakacık, Pendik ve Kaynarca olmak üzere 3 istasyonu bulunuyor. 27 ayda tamamlanması planlanan Yakacık-Kaynarca metro hattı ile iki semt arası yolculuk süresi 8 dakikaya inecek.
Üsküdar-Sancaktepe arası yolculuk 26 dakikaya inecek
20 kilometre hat uzunluğuna sahip olan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe metro hattı 2015 ulaşım yatırımları arasında yer alıyor. Tamamlandığında Üsküdar-Sancaktepe arası yolculuk 26 dakikaya inecek. Projenin Üsküdar, Fıstıkağacı, Bağlarbaşı, Altunizade, Kısıklı, Bulgurlu, Ümraniye, Çarşı, Yamanevler, Çakmak, Ihlamurkuyu, Altınşehir, İmam Hatip Lisesi, Dudullu, Necip Fazıl ve Çekmeköy/Sancaktepe olmak üzere toplam 15 istasyonun bulunuyor. 38 ay sonra tamamlanması planlanan Üsküdar-Sancaktepe metro hattı ile Sancaktepe’den Üsküdar’a yolculuk süresi 24, Yenikapı’ya 36, Taksim’e 44, Hacıosman’a 68, Atatürk Havalimanı’na 68, Olimpiyat Stadı’na ise 78 dakika olacak.
Çamlıcaya teleferik geliyor
İstanbul Boğaz geçişini hem turistik anlamda hem de insan geçişi noktasında değerlendirmek için başlatılan Mecidiyeköy-Zincirlikuyu-Altunizade-Çamlıca teleferik hattı, Mecidiyeköy-Çamlıca arası yolculuk süresini 22 dakikaya indirecek. 10 kilometre hat uzunluğuna sahip olan Mecidiyeköy-Çamlıca teleferik hattının Mecidiyeköy, Zincirlikuyu, Altunizade, Küçük Çamlıca ve Büyük Çamlıca olmak üzere toplam 5 istasyonu bulunuyor. Başlangıç noktası Mecidiyeköy’de Ali Sami Yen olan proje Çamlıca’ya kadar gidecek. Saatte 6 bin yolcu taşıyacak olan Mecidiyeköy-Çamlıca teleferik hattının 2015’te hizmete açılması planlanıyor.
Sabiha Gökçen’e uçuracak
2017 ulaşım yatırımları arasında yer alan Sabiha Gökçen Havalimanı-Pendik metro hattı tamamlandığında 2 semt arasında yolculuk süresi 13,5 dakikaya inecek. 9 kilometre hat uzunluğuna sahip olan Sabiha Gökçen Havalimanı-Pendik metro hattının Sabiha Gökçen Havalimanı, Sanayi, Bağlar, Yayalar, Dumlupınar, Hastane, Kaynarca Merkez ve Pendik olmak üzere toplam 8 istasyonu bulunacak. 2017 yılında tamamlanması planlanan bu hat diğer raylı sistemlere entegre edilecek. Böylece metro ile Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı arası yolculuk süresi 50 dakika, havalimanı-Taksim arası ise 63,5 dakikaya inecek.
2017’de Kaynarca-Tuzla Tersane
2017 ulaşım yatırımları arasında yer alan bir diğer proje ise Kaynarca-Tuzla Tersane metre hattı. 3,5 kilometre hat uzunluğuna sahip olan Kaynarca-Tuzla Tersane metro hattı tamamlandığında 2 semt arası yolculuk süresi 6 dakikaya inecek. Proje, 2012 yılında hizmete açılan Kadıköy-Kartal metro hattının Kaynarca’ya kadar uzatılması kapsamında inşa ediliyor. Projenin Kaynarca Merkez ve Tersane olmak üzere 2 istasyonu bulunuyor.
Çekmeköy-Taşdelen'e metro
Çekmeköy-Taşdelen metro hattı, 5,2 kilometre hat uzunluğuna sahip. 2018’de hizmete açılması planlanan proje tamamlandığında Çekmeköy-Taşdelen arası yolculuk 8 dakikaya inecek. Çekmeköy-Taşdelen metro hattının Sarıgazi, Aydınlar ve Taşdelen olmak üzere toplam 3 istasyonu bulunuyor.
Dudullu’dan Bostancı arası sadece 21 dakika
2019’da hayata geçirilmesi planlanan Dudullu-Kayışdağı-İçerenköy-Bostancı metro hattı, Kozyatağı metrosuna aktarma sağlayacak. 13,4 kilometre hat uzunluğuna sahip olan proje tamamlandığında Dudullu-Bostancı arası yolculuk süresini 21 dakikaya indirecek. Dudullu-Bostancı metro hattının Dudullu, Modoko, İMES, Türkiş Blokları, Kayışdağı, İçerenköy, Küçükbakkalköy, Kozyatağı, Üst Bostancı ve Bostancı İDO olmak üzere toplam 10 durağı olacak.
2019 SONRASI METRO YATIRIMLARI
Finansın merkezine taşıyacak
Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metro hattı 2019 sonrası yatırım planları arasında yer alıyor. 9 kilometre hat uzunluğuna sahip olan proje tamamlandığında Ümraniye-Göztepe arası yolculuk süresi 13,5 dakikaya inecek. 50 bin kişiye istihdam sağlayacak Ataşehir Finans Merkezi’ne ulaşımı sağlayacak olan projenin 9 istasyonu olacak. Ümraniye-Dudullu metro hattının durakları ise şöyle; Göztepe, Sahray-ı Cedid, Yeni Sahra, Ataşehir, Finanskent, Soyak, Atakent, Ümraniye ve Hastane.
Çekmeköy’den Sabiha Gökçen 21 dakikaya inecek
Çekmeköy-Sancantepe-Sultanbeyli-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattının toplam uzunluğu 14 kilometre olacak. Çekmeköy’den Sabiha Gökçen Havalimanı’na yolculuk süresini 21 dakikaya indirecek olan projenin toplam 9 istasyonu olacak. Çekmeköy-Sabiha Gökçen Havalimanı’nın durakları ise şöyle; Çekmeköy, Sarıgazi, Şehir Hastanesi, Samandra, Sultanbeyli Merkez, Hamidiye, Yenişehir, Kurtköy ve Sabiha Gökçen Havalimanı.
Kadıköy-Sultanbeyli arası 22,5 dakika olacak
Kadıköy-Ataşehir-Sancaktepe-Sultanbeyli metro hattı toplam 17 kilometre uzunluğunda olacak. Proje tamamlandığında Kadıköy Sultanbeyli arası yolculuk süresi 22,5 dakikaya inecek. Toplam 11 istasyondan oluşan projenin durakları ise şöyle; Kadıköy, Söğütlüçeşme, Ünalan, Esatpaşa, Ataşehir, Türkiş Blokları, Ferhatpaşa, Küçük Sanayi, Veysel Karani, Abdurrahmangazi ve Sultanbeyli Merkez.
Beykoz’a da teleferik
Beykoz teleferik hattı, Beykoz Sultaniye, Karlıtepe ve Beykoz Çayırı-Yüşa Tepesi arasında yapılacak. Uzunlukları 1,5 ve 2 kilometre olacak çifte hat, tepeye ulaşımı kolaylaştıracak. Paşabahçe sahilinden en yüksek tepeye uzanacak teleferik, İstanbullulara da 10 dakikalık seyrine doyum olmayacak bir keyif yaşatacak.
4 havaray yolda
Ataşehir-Ümraniye havaray projesinin uzunluğu 11,1 kilometre olacak. Proje tamamlandığında Ataşehir-Ümraniye arası teleferikle 22 dakikaya inecek.
Kartal-D 100 havaray hattı toplam 3 kilometre hat uzunluğuna sahip olacak. Proje tamamlandığında Kartal-D 100 arası yolculuk süresi ise 6 dakikaya inecek.
Sabiha Gökçen Havalimanı-Formula havaray hattı ise 7,7 kilometre uzunluğunda olacak ve havaray ile birlikte Sabiha Gökçen Havalimanı-Formula arası 15,5 dakikaya inecek.
3,6 kilometre hat uzunluğuna sahip Maltepe-Başıbüyük havaray hattı tamamlandığında ise 2 semt arası yolculuk süresi 7 dakikaya inecek.
Gayrettepe-Söğütlüçeşme metro hattı
2019 sonrası ulaşım yatırımları arasında yer alan bir diğer proje ise Gayrettepe-Söğütlüçeşme metro hattı. 10 kilometre hat uzunluğuna sahip olan Gayrettepe-Söğütlüçeşme metro hattı tamamlandığında iki semt arasında ulaşım 15 dakikaya inecek.
Havalimanına raylı sistem
Sabiha Gökçen Havalimanı-Tuzla (O.S.B.) arasına raylı sistem hattı kurulacak. 6,8 kilometre hat uzunluğuna sahip olacak olan proje tamamlandığında 2 semt arasında yolculuk süresi 10 dakikaya inecek.
Üsküdar-Beykoz raylı hat
Bir diğer raylı sistem ise Üsküdar-Beykoz arasına yapılacak. 15 kilometre hat uzunluğuna sahip olacak olan proje tamamlandığında Üsküdar-Beykoz arası yolculuk süresi 22,5 dakikaya inecek.
Zeytinburnu-Kadıköy metro hattı
Zeytinburnu-Kadıköy metro hattı toplam 40,3 kilometre hat uzunluğuna sahip olacak. Zeytinburnu-Kadıköy Metro hattı tamamlandığında iki semt arasında 61 dakikaya yolculuk yapılabilecek.
Avrupa Yakası metro projeleri hakkında bilgi edinmek için tıklayınız
Şengül KIRMIZITAŞ/Emlakkulisi.com