Genel

Anadolu'daki ihracatçı artık Avrupa'ya demir yoluyla bağlanacak!

Avrupa'ya ve hatta Orta Asya ile Uzak Doğu'ya demir yoluyla da ulaşabilecek. TOBB öncülüğünde başlatılan Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonları (BALO) projesi kapsamında ilk tren 8 Eylül’de Manisa’dan Münih’e hareket edecek...

Anadolu'daki ihracatçı artık Avrupa'ya ve hatta Orta Asya ile Uzak Doğu'ya demiryoluyla da ulaşabilecek. TOBB öncülüğünde başlatılan Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonları (BALO) projesi kapsamında ilk tren 8 Eylül’de Manisa’dan Münih’e hareket edecek.


Tarih boyunca Anadolu'dan Avrupa'ya, Uzak Doğu ve Orta Asya'ya ticaretin işlediği tarihi İpekyolu artık demir ağlarla canlanıyor. Avrupa'ya ihracatta ihracatçıları rahatlatacak demiryolu çözümü uygulamaya konuldu. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde başlayan Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonları (BALO) projesi sayesinde ihracat ürünleri artık Avrupa’ya demiryoluyla da ulaştırılacak. 


İLK TREN MANİSA'DAN MÜNİH'E


Proje kapsamında ilk tren 8 Eylül’de Manisa’dan Münih’e hareket edecek. Tren önce haftada 2 defa Münih ve Köln'e gidecek. Yükler Manisa'dan Köln'e 12 günde ulaşacak. TOBB'un hedefi, projeyle Anadolu'dan Avrupa ve İskandinavya'ya ve devamında Pakistan treniyle bağlantı sağlayarak, Orta Asya ve Uzak Doğu'ya demir yoluyla yük taşıma faaliyetlerine başlamak. 


NAKLİYE MASRAFLARI AZALACAK


TOBB, Büyük Anadolu Lojistik Projesi ile ilgili açıklama yaptı. Açıklamada; nakliye masrafları rekabet gücünü azalttığı için Anadolu'da üretilen malların Gümrük Birliği'ne giremediğini belirten TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, BALO Projesi ile bu problemi çözeceklerini söyledi. 


ANADOLU'YA FIRSAT DOĞDU


Hisarcıklıoğlu, "Artık, sanayicilerimiz ürünlerini demiryolu taşımacılığıyla, daha uygun navlunlarla Avrupa’ya yollayacaklar. Anadolu’nun farklı illerinden Bandırma’ya tarifeli olarak gidecek trenler, Marmara Denizi'ni geçerek Tekirdağ’a ulaşacaklar. Tekirdağ’dan itibaren Avusturya Devlet Demiryolları ile yaptığımız iş birliğiyle yüklerini Münih ve Köln’e ulaştıracaklar" diye konuştu. 


'İPEKYOLU'NU CANLANDIRACAĞIZ'


TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, şöyle devam etti: "Bugüne kadar Anadolu sanayicisi, ürünlerini ulaşım sorunları ve sistem olmaması nedeniyle demiryolundan Avrupa’ya ulaştıramıyordu. Özellikle nakliye masrafları, Anadolu’daki sanayicimizin rekabet gücünü engelliyor. İstanbul, ihracatının yüzde 51’ini, İzmir yüzde 61’ini, Bursa yüzde 78’ini Avrupa’ya yaparken; Anadolu’nun ortasındaki Konya yüzde 33’ünü, Gaziantep ise sadece yüzde 24’ünü Avrupa’ya yapabiliyor. Proje ile Anadolu’nun bazı illerinde yük toplama merkezleri kuracağız. İpekyolu'nu canlandırmak istiyoruz. Oradan gelen hammaddeleri de Türkiye ve diğer ülkelere taşıyacağız." 


2 TREN FERİBOTU DA GELECEK


BALO AŞ’nin güçlü bir ortaklık yapısı olduğunu vurgulayan Hisarcıklıoğlu'nun verdiği bilgiye göre, şirketin ortaklarını TOBB ve üyesi 51 oda, 24 borsa ile 15 organize sanayi bölgesi, UTİKAD ve UMAT oluşturuyor. Yük katarları; yüzde 30 daha fazla yük alan 45 Hc konteynerlerden teşkil edecek. 2014 başında haftalık karşılıklı 5 blok tren olacak. 350 konteyner 875'e çıkacak. Avrupa'da varış noktası 4'e çıkacak. Bu arada sisteme 2 tren feribotu da katılacak.


Akşam Gazetesi