Ankara-Bursa ve Bursa-İstanbul arası demiryolu seyahati 2 saat 15 dakikaya düşecek
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından çalışmaları devam eden projelerle ilgili son gelişmeleri Bakan Adil Karaismailoğlu açıkladı. Bakan Karaismailoğlu yakıttan ise 1,5 milyon litre tasarruf elde edildiğini yakıt, zaman ve emisyondan sağlanan toplam tasarruf bedelinin 85 milyon lirayı bulduğunu açıkladı
Osmaneli-Bursa-Bandırma-Balıkesir Hızlı Tren Hattı T04 Tüneli Işık Görme Töreninde açıklamalar yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, İstanbul-İzmir arasını 3,5 saate düşüren Osmangazi Köprüsü ve İzmir-İstanbul Otoyolu projesi ile 5 Temmuz-11 Temmuz tarihlerinde toplam 2,5 milyon saat tasarruf sağlandığını bildirdi.
Bakan Karaismailoğlu yakıttan ise 1,5 milyon litre tasarruf elde edildiğini yakıt, zaman ve emisyondan sağlanan toplam tasarruf bedelinin 85 milyon lirayı bulduğunu açıkladı.
ANKARA BURSA-BURSA İSTANBUL ARASI 2,5 SAATE DÜŞECEK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Osmaneli-Bursa-Bandırma-Balıkesir Hızlı Tren Hattı Projesi bittiğinde Ankara-Bursa ve Bursa-İstanbul arasındaki demiryolu seyahati kesintisiz, hızlı ve konforlu bir şekilde yaklaşık 2 saat 15 dakika olacağını belirtti. Karaismailoğlu, "Balıkesir-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Tren Hattı üzerinde 7 adet gar, istasyon, toplam uzunluğu 16,5 kilometre olan 13 tünel, toplam 8 kilometrelik olan 11 kaçış tüneli, 1 kilometrelik olan 5 aç-kapa tüneli, toplam uzunluğu 4 kilometre olan 28 adet demiryolu köprüsü, yine toplam uzunluğu 4 kilometre olan 4 viyadük ve toplam uzunluğu 1,5 kilometre olan 66 altgeçit ile birlikte 155 adet menfez imalatı yapılacak. Bursa, Bilecik ve Balıkesir’i hızlı demiryolu ağına entegre ettiğimiz bu projemize, 22 Kasım 2021 tarihinde başladık. Hızlı tren hattı Gürsu, Yenişehir güzergâhını takip ederek Osmaneli mevkiinde yapılacak üçlü hat ile Ankara-İstanbul HT Hattı’na bağlanacak. Çalışmalarımızı hız kesmeden 7/24 sürdürerek, 2,5 yıl içerisinde bitireceğiz" dedi.
BAYRAMDA KÖPRÜ VE OTOYOLLARDAN NE KADAR ARAÇ GEÇTİ?
Kurban Bayramı'nda otoyollar ve köprülerden geçişlerle ilgili bilgi veren Karaismailoğlu, şunları ifade etti:
"İzmit Körfezi'ni otomobille mevcut yolu kullanarak geçmek 1,5 saat, feribotla geçmek ise feribota bindikten sonra 45 ila 60 dakika sürüyordu. Yoğun günlerde bekleme süresi saatleri bulmaktaydı. Artık Osmangazi Köprüsü ile körfez 6 dakikada geçilebiliyor. 8 Temmuz'da Osmangazi Köprüsü'nden tam 80 bin 624 araç geçerek bir rekor kırıldı. Osmangazi Köprüsü olmasaydı bu kadar aracın feribotla taşınması mümkün olamayacak, seyahatler kesintiye uğrayacak, ulaşım sağlanamayacaktı. İstanbul-İzmir arasını 3,5 saate düşüren Osmangazi Köprüsü ve İzmir-İstanbul Otoyolu projesi ile 5 Temmuz-11 Temmuz tarihleri arasında toplam 2,5 milyon saat tasarruf sağladık, yakıttan ise 1,5 milyon litre tasarruf elde edildi. Yakıttan, zamandan ve emisyondan sağlanan toplam tasarruf bedeli 85 milyon lirayı buldu.
Çanakkale Boğazı'nda da tarihte ilk kez kesintisiz kara yolu bağlantısını sağlayan 1915 Çanakkale Köprüsü ile boğaz geçiş süresi sadece 6 dakikaya indi. Saatler süren feribot çilesi 1915 Çanakkale Köprüsü ile sona erdi. Devletin kasasından bir kuruş çıkmadan 2 milyar 545 milyon avro yapım maliyetiyle yapılan 1915 Çanakkale Köprüsü'nden açılışın üzerinden daha 4 ay bile geçmeden 4 Temmuz'da 7 bin 31 araç, 8 Temmuz'da 14 bin 275 araç geçti. 8 Temmuz'da Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü 132 bin 377 araç kullandı. 8 Temmuz günü İstanbul Havalimanı'nı 1422 uçak, 230 bin yolcu kullandı. İstanbul Havalimanı, Avrupa'nın en yoğun ve en iyi havalimanı oldu. Antalya Havalimanı'nda 2 Temmuz'da 1026 uçak trafiğiyle rekor kırmıştık. Kurban Bayramı'nın birinci gününde bu rekoru tazeledik, toplamda 1034 uçak trafiğine hizmet verildi, yolcu trafiği de toplam 182 bin 150 oldu