Ankara Çayyolu'ndaki dönüşüm için 5 soru önergesi hazırlandı!
Ankara Milletvekili Levent Gök, Ankara'nın Çayyolu Semti'nin Kentsel Dönüşüm çalışmalarına yönelik olarak 5 ayrı soru önergesi hazırladı. Gök, sorularını Başbakan Davutoğlu'nun yanıtlamasını talep etti..
Ankara Milletvekili Levent Gök, Ankara'nın Çayyolu Semti'nin Kentsel Dönüşüm ve Gelişim Proje Alanı olarak ilan edilmesine ilişkin olarak ve yine Çayyolu Semti'nde yapılması planlanan mahkeme binalarına ilişkin olarak 5 ayrı soru önergesi hazırladı. Levent Gök sorularının Başbakan Davutoğlu tarafından yanıtlandırılmasını talep etti.
1. önerge
Bakanlar Kurulu’nun 23 Haziran 2015 tarihli, 2015/7735 sayılı kararıyla Ankara Çayyolu Kentsel Dönüşüm ve Gelişim Proje Alanı ilan edilmiştir.
7 Haziran 2015 tarihinde yapılan genel seçimlerle çakışan bu gelişme üzerine 30.06.2015 ve 17.03.2016 tarihlerinde Başbakan Sayın Ahmet DAVUTOĞLU tarafından yanıtlanmasını istediğim yazılı soru önergelerinde dile getirdiğim Çayyolu semt sakinlerinin endişe ve tedirginliklerini derinleştiren yeni uygulamalar sürdürülmektedir.
Bu bağlamda;
1- Onaylanan planlar, Ankara kentinin geçmişten bugüne korunması öngörülmüş olan kuzey ve güneybatı yönünde hava koridorlarının belirlendiği plan karar ve hükümlerine aykırı değil midir?
2- Güneybatı Ankara’daki yoğun yapılaşma ile birlikte bu alanların bilhassa korunması, açık yeşil alan olarak kullanılması bir zorunluluk değil midir?
3- Çayyolu Semt sakinlerinin Gençlik Parkının 2 katı büyüklüğünde, yaklaşık 600 bin m2 olan ağaçlandırma ve yeşil alanında devam eden Çayyolu Metrosu depo sahası inşaatının durdurularak bu alanın Çayyolu’nun en büyük rekreasyon alanı olarak düzenlenmesi talebinin olumlu karşılanmasını sağlamak üzere ilgililere bir talimat verecek misiniz?
4- Çayyolu Semt sakinlerinin Metro hattının Yaşamkent’e kadar uzatılması ihalesinin en kısa zamanda yapılması beklentisine olumlu cevap verecek misiniz?
5- Çayyolunda ada ve parsel bazlı yapılan imar değişiklikleri ile gündeme getirilen emsal artışlarına son verecek misiniz?
6- Herkesin kendi mahallesine sahip çıkma isteği doğrultusunda Çayyolu imar planlarının her muhtarlıkta semt sahiplerine açılmasını sağlayacak mısınız?
7- Kamu görevlilerini kamu yararını ve semt sahiplerinin güvenli, huzurlu, mutlu yaşamalarını gözeterek hazırlanan onaylı Nazım İmar Planına uymaları için uyaracak mısınız? Bu doğrultuda görev yapmalarını sağlayacak mısınız?
2. önerge
Bakanlar Kurulu’nun 23 Haziran 2015 tarihli, 2015/7735 sayılı kararıyla Ankara Çayyolu Kentsel Dönüşüm ve Gelişim Proje Alanı ilan edilmiştir.
7 Haziran 2015 tarihinde yapılan genel seçimlerle çakışan bu gelişme üzerine 30.06.2015 ve 17.03.2016 tarihlerinde Başbakan Sayın Ahmet DAVUTOĞLU tarafından yanıtlanmasını istediğim yazılı soru önergelerinde Çayyolu semt sakinlerinin endişe ve tedirginliklerini dile getirmiştim.
İçinde bulunduğumuz şu günlerde Çayyolu semt sakinlerinin endişe ve kaygı ve korkularını derinleştiren yeni uygulamalar başlatılmıştır.
Bu bağlamda;
1- Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 13.03.2015 gün ve 573 sayılı kararı ile onaylanan “Çankaya ilçesi 42195 imar adası tp. 123, 257, 258, 259, 276, 277, 953 ve 961 parsellerde 1/5000 ölçekli Nazım İmar Plan değişikliğinin öncelikle yürütmesinin durdurulmasını takiben iptaline karar verilmesi talebinin karara bağlanmasını beklemeden ileride telafisi güç durumlarla karşılaşılmaması için semt sakinleri ve kamu yararı bakımından plan değişikliğinden vaz geçildiğini duyurmayı düşünür müsünüz?
2- Ankaralılar caddesinde hem konut hem de Çayyolu Metrosu Depo Sahası inşaatına başlanıyor. Söz konusu arazi Hâzineden Büyükşehir Belediyesine 23 Haziran 2015 tarihinde Bakanlar Kurulu kararı ile devredilen arazi bağlamında hazırlanan 1/5000 ve 13 Ekim 2015 tarihinde oyçokluğu ile onaylanan 1/1000 ölçekli imar planlarına meslek odaiarı tarafından itiraz edilen, mahkeme süreci hala devam etmekte olan bu arazi için Ulaştırma Bakanlığı’nın 09 Mart 2015’te depo sahası inşaatının ihalesini yaparak 15 Şubat 2016 ta da Kolin inşaata yer teslimini yapmış olmasını doğru buluyor musunuz?
3- Gordion AVM güneyinde 42195/1 ada ve çevresi olarak tanımlanan 70 ha alanda 1/25000 Başkent Ankara nazım İmar Plam’na aykırı olarak Ankara Büyükşehir Belediye Meclis kararı ile1/5000 Nazım İmar Plan Değişikliği kararı alınmış olmasına karşı ne yaptınız? Bundan sonraki süreçte ne yapmayı düşünüyorsunuz?
4- Yatırımlar Dergisi haberine göre, İhale değerlendirme çalışmalarının tamamlanmasıyla Kolin İnşaat Firma’sının 114 800 000 TL teklifle ihaleyi alması (14/ 05/ 2015), sonrasında, 15 /06/ 2015tarihinde 42195/1 ada ve çevresi olarak tanımlanan 70 ha alan Bakanlar Kurulu tarafından Kentsel Dönüşüm Alanı ilan edilmesi bir rastlantısal durum mudur?
5- Şehir Plancıları Odası,İnşaat Mühendisleri Odası,Peyzaj Mimarları Odası,Çevre Mühendisleri Odası,Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası,Orman Mühendisleri Odası tarafından 13/03 /2015 tarihli Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi Nazım İmar Planı değişiklik kararına karşı dava açılması sonrasında KİK’nun Çayyolu Metrosu Depo Sahası yapım ve elektromekanik sistemler ihalesinde düzeltici işlem yapılmasına karar vermesi hangi gerekçelere dayanmıştır?
6- Kolin İnşaat KİK’nun bu kararına hangi gerekçelerle itiraz etmiştir? 42195/1 ada olarak tanımlanan yaklaşık 70 ha alanda 1/1000 ölçekli uygulama imar plan değişikliğinin Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi Tarafından onaylanmasından sonra Kolin İnşaatın ihaleyi tekrar kazanmasına karşı hangi firmalar itirazda bulunmuştur? İtirazlar nasıl sonuçlanmıştır, mahkemeye intikal eden itirazlar var mıdır?
3. önerge
Bakanlar Kurulu’nun 23 Haziran 2015 tarihli, 2015/7735 sayılı kararıyla Ankara Çayyolu Kentsel Dönüşüm ve Gelişim Proje Alanı ilan edilmiştir.
30.06.2015 ve 17.03.2016 tarihlerinde Başbakan Sayın Ahmet DAVUTOGLU tarafından yanıtlanmasını istediğim yazılı soru önergelerinin de kısmen konusunu teşkil eden Çayyolu’nda semt sakinleri şimdi yeni olumsuz gelişmelerle daha büyük huzursuzluk ve tedirginlik içine girmiş bulunuyorlar.
Bu bağlamda;
1- En önemli ve sorunlu kararlardan biri olan “İDARE-VERGİ-İSTİNAF MAHKEMESl’’ne ilişkin kararda, AnkaralIlar Caddesi’nin doğusunda Kafkas Sitesi ile Yarenler Sitesi arasında kalan ve üzerinde çok sayıda ağaç bulunan yeşil alan “İdare- Vergi-istinaf Mahkeme-si" alanına dönüştürülmüşken yani bu alan mahkeme alanı olarak gösterilmiş olmasına rağmen, plan notlarında söz konusu alan içinde aynı zamanda resmi ve idari tesisler, noter ve banka gibi yapılar, ticaret yapıları, sosyo¬kültürel tesislerin de yapılmasının planlanması bilginiz dahilinde mi yapılmıştır?
2- Bu alanın inşaat emsali 3 katı büyüklüğünde (3.0) bir inşaat alanının planlanmasıyla bu alanda devasa bir inşaat gerçekleştirileceği açık değil midir?
3- Bu alanda yapı yüksekliğinin de serbest bırakılarak yüksek katlı bloklar inşa edilmesine olanak sağlanmış olmayacak mıdır?
4- Mevcut durumda üzerinde bir çok ağacın bulunduğu yeşil alanlar sistemi ortadan kaldırılmış olmayacak mıdır?
5- Yeşil alanın bu planın öngördüğü şekilde yapılaşmaya açılması, kamu yararına, planlama ilkelerine ve şehircilik bilimine aykırı değil midir?
4. önerge
Bakanlar Kurulu’nun 23 Haziran 2015 tarihli, 2015/7735 sayılı kararıyla Ankara Çayyolu Kentsel Dönüşüm ve Gelişim Proje Alanı ilan edilmiştir.
Bunun üzerine Başbakan Sayın Ahmet DAVUTOGLU tarafından yanıtlanması istemiyle verdiğim 30.06.2015 ve 17.03.2016 tarihli yazılı soru önergelerimden sonra Çayyolu’nda semt sakinlerini endişe ve kaygılarında haklı kılan yeni gelişmeler yaşanmıştır.
Bu bağlamda;
1- Ağaçlandırma alanındaki imar planı değişiklik kararları ile ilgili olarak 6 meslek odası tarafından dava açılmasına neden olan uygulamalar (Ankara 13. İdare Mahkemesi nezdinde açılan dava dilekçesinde, 644 sayılı Kanun Hükmünde Kararname hükümleri uyarınca 22.01.2015 tarihli Makam Oluru ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nca tadilen onaylanmış olan, “Çankaya İlçesi, Çayyolu Mahallesi, 961 parselde yapılaşma koşullan E:1 00 Yençok: 15.50 m “Konut Alanı”, E:0.50 Yençok:6.50 m ‘Ticaret Alanı” ve ayrıca “Park” alanı olarak planlanmasına ilişkin Toplu Konut İdaresi tarafından hazırlanan 2023 Başkent Ankara 1/25.000 ölçekli Nazım İmar Planı Değişikliği, 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği teklifi” işlemlerinin öncelikle yürütmesinin durdurulması, takiben iptaline karar verilmesi istendi.
Öte yandan Danıştay 6. Dairesi’nde Ankara İli, Çankaya İlçesi, Çayyolu Mahallesi sınırları içerisinde bulunan bazı alanların Kentsel Dönüşüm ve Gelişim Proje Alanı ilan edilmesine ilişkin Bakanlar Kurulu’nun 15.06.2015 tarih ve 2015/7735 sayılı kararının iptaline karar verilmesi talepli dava da açılmıştı.) nelerdir? Ağaçlandırma alanının yok edilmesine neden göz yumulmaktadır? Mevzuattaki bu planlama esasına rağmen yapılan plan değişikliği ile planlar arası kademeli birliktelik ilkesi çiğnenerek aykırı kullanım kararları alınmasının kamuoyunca bilinmeyen yararları mı vardır? Varsa nelerdir, açıklar mısınız?
2- Dava konusu plan Ankara kenti ağaçlandırma ana planı açısından kamu yararına uygun mudur?
5. önerge
Bakanlar Kurulu'nun 23 Haziran 2015 tarihli, 2015/7735 sayılı kararıyla Ankara Çayyolu Kentsel Dönüşüm ve Gelişim Proje Alanı ilan edilmiştir.
30.06.2015 ve 17.03.2016 tarihlerinde Başbakan Sayın Ahmet DAVUTOĞLU tarafından yanıtlanmasını istediğim, olası tehlikeli gelişmeler konusunda uyarılar içeren yazılı soru önergelerimin de konusunu teşkil eden tespitlerden sonra yaşanan yeni gelişmeler yurttaşları, semt sakinlerini endişe, kuşku ve korkularında haklı kılmış bulunmaktadır.
Bu bağlamda;
1- Nazım İmar Planında Yaşamkent mahallesinde planlanan son istasyon ve depo sahası Koru mahallesindeki ağaçlandırma alanına niçin kaydırılmıştır?
2- Tüm hukuksuzluklara işaret edilmiş olmasına karşın ihale tamamlanarak yükleniciye arazi teslimi yapılmış olmasının altında yatan gerçek nedir?
3- Semt sakinlerince, konut alanlarındaki yağma olarak algılanan ve semtin ulaşım sistemlerine de yansıyarak hem semt içi hem de semt dışı toplu taşıma sistemlerini daha da sorunlu hale getiren uygulamadan vaz geçilmesi için bir talimat verecek misiniz?
4- Başladıktan sonra tamamlanmayarak 2011 yılında Ulaştırma Bakanlığına devredilen, devirden 4 yıl sonra son durak Koru İstasyonu yapılarak vagon sayısı ve kontrol sistemleri bakımından yığınla eksiklikle hizmete açılan Kızılay Çayyolu Metrosunun ulaşımı işkenceye dönüştüren işletmeciliğini ne zaman, nasıl düzelteceksiniz?
5- Koru İstasyonunda mahalleler için konan ama plansız hizmet veren servis otobüslerinin yetersizliğini gidermek için ne yapmayı düşünüyorsunuz?
6- Büyükşehir Belediyesi şehirle ulaşımı sağlayan otobüs seferlerini iptal etmiş olmasıyla duraklarda yığılan hasta ve yaşlıların özellikle yağmurlu, karlı ve soğuk günlerde çektikleri sıkıntıları gidermeyi düşünüyor musunuz?