Ankara Hızlı Tren Garı ihalesi, 2 Mart'a ertelendi!
TCDD Genel Müdürlüğü, TCDD Genel müdürlüğü, Ankara Hızlı Tren Garı ihalesini, şartname satın alan firmaların "ihale tarihinin ötelenmesi" yönündeki talebi üzerine 2 Mart 2011 tarihine erteledi
TCDD Genel Müdürlüğü, TCDD Genel müdürlüğü, Ankara Hızlı Tren Garı ihalesini, şartname satın alan firmaların "ihale tarihinin ötelenmesi" yönündeki talebi üzerine 2 Mart 2011 tarihine erteledi.
AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, ilk olarak 20 Ocakta
gerçekleştirileceği duyurulan ancak çeşitli nedenlerle 22 Şubata ertelenen Ankara
Hızlı Tren Garı ihalesi, ikinci kez ertelendi.
İlk ertelemeye, şartname satın alan firmaların tesisin altından geçmesi
planlanan metronun sıkıntı yaratabileceği yönündeki çekinceleri neden olurken,
ihale tarihinin tekrar ötelenmesinde firmaların talepleri etkili oldu.
TCDD Genel Müdürlüğü yetkilileri, Ankara Hızlı Tren Garı ihalesiyle yurt
içinden ve yurt dışından çok sayıda firmanın ilgilendiğini bildirerek, özellikle
şartname satın alan yabancı şirketlerin, şartnamede bazı değişiklikler talep
ettiklerini kaydetti.
Şirketlerin şartnameye bazı maddelerin eklenmesi yönündeki isteklerinin
dikkate alınarak değişikliğe gidildiğini belirten yetkililer, firmalardan gelen
"ihale tarihinin ötelenmesi" konusundaki taleplerin de olumlu karşılanarak
ihalenin 2 Marta ertelendiğini belirtti.
-İLK ERTELEME-
Ankara Hızlı Tren Garının 25 metre altından geçmesi planlanan istasyonun
yer aldığı metro projesi nedeniyle ihaleye yönelik kaygı duyan bazı şirketler,
TCDD Genel Müdürlüğüne metro istasyonunun yer aldığı projenin henüz
tamamlanmadığını, bu durumun ileride sıkıntıya neden olabileceğini belirtmişti.
Öte yandan ihaleye katılmak isteyen bazı şirket temsilcileri de
Türkiyede bu kadar kapsamlı ilk gar olacak Ankara Hızlı Tren Garının ihale
şartnamesinin oldukça detaylı hazırlandığını, bu durumun ihaleye hazırlık için ek
süreye ihtiyaç doğurduğunu kaydetmiş ve ihale, 20 ocaktan 22 şubata
ertelenmişti.
Batıkent metrosu ile Keçiören metrosunun kesiştiği yer olan Atatürk
Kültür Merkezi durağından başlayan ve Ankara Hızlı Tren Garının altından geçerek
Genelkurmay kavşağından Çayyolu metrosuna bağlanacak yeni metro hattı etüt
projesine göre, Genelkurmay kavşağı ile Atatürk Kültür Merkezi arasına yapılacak
metro hattı yerin 25 metre altından geçecek.
- ANKARA HIZLI TREN GARI -
Celal Bayar Bulvarı ile mevcut gar binasının arasındaki araziye yapılması
planlanan Ankara Hızlı Tren Garı, 21 bin metrekarelik alan üzerine inşa
edilecek.
Günde 50 bin, yılda 15 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak garın zemin
katında yolcu dinlenme salonları ve büfeler bulunacak. Garın iki katına 5
yıldızlı otel yapılacak, çatı katında ise restoran ve kafeler olacak. Tesisin
zemin katının altında peronlar ve bilet satış gişeleri, bir alt katta ise 3 bin
araçlık kapalı otopark yer alacak.
Mevcut gardaki hatların deplase edilmesinin ardından yeni garda, aynı
anda 12 hızlı tren setinin yanaşabileceği 420 metre uzunluğunda 6 hızlı tren, 4
konvansiyonel, 2şer banliyö ve yük treni hattı yapılacak.
Ankara Hızlı Tren Garı ile mevcut gar eş güdümlü olarak kullanılacak, iki
gar binasının yer altından ve yer üstünden bağlantısı sağlanacak. Projeye göre,
hafif raylı toplu taşıma sistemi Ankarayın Maltepe istasyonundan yeni gar
binasına içinde yürüyen bant bulunan tünel yapılacak. Ayrıca, TCDD arsasından
Ankara Büyükşehir Belediyesine arsa devredilecek ve Celal Bayar Bulvarı 3x3
şeritten 4x4 şeride çıkarılarak trafik rahatlatılacak.
Projenin ihale şartnamesine göre, ihaleyi kazanan firma garın yanı sıra
peronlar ile tren setleri yıkama tesislerini de yapacak. Yapım süresi 2,5 yıl
olarak belirlenen ihaleyi, en kısa işletme süresi öneren firma kazanacak.
AA