Ankara Hızlı Tren Garı´nın inşaatı yıl sonuna kadar başlayacak
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Ankara Büyükşehir Belediyesi ile protokol imzalayacaklarını bildirdi
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Yüksek Planlama Kurulu´nun (YPK) tavsiyesi doğrultusunda, Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı´nın metro hatlarına entegrasyonu yönünde Ankara Büyükşehir Belediyesi ile protokol imzalayacaklarını bildirdi.
Karaman, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı yapımı için Yüksek Planlama Kurulu´ndan (YPK) izin alındığını hatırlattı.
Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı projesinde hafif raylı sistem Ankaray´a 170 metre uzunluğunda yürüyen bir bant ile bağlantı bulunduğunu belirten Karaman, şunları söyledi:
"YPK, yüksek hızlı tren garının Ankaray´a yürüyen bant ile bağlantısını yeterli bulmadı ve projeye izin verirken garın metro hatlarına da bağlanması yönünde bir tavsiyede bulundu. YPK´nın bu tavsiyesi üzerine Ankara Büyükşehir Belediyesi ile görüşme yaptık, projeyi de buna göre revize ettik. Ankara Büyükşehir Belediyesi, Batıkent metrosu ile Keçiören metrosunun kesiştiği yer olan Atatürk Kültür Merkezi durağından başlayan ve Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı´nın altından geçerek, Genelkurmay kavşağından Çayyolu metrosuna bağlanacak yeni bir metro hattının etüd projelerini hazırladı. Etüd projeye göre, Genelkurmay kavşağı ile Atatürk Kültür Merkezi arasına yapılacak metro hattı yerin 25 metre altından geçecek."
Ankara Büyükşehir Belediyesi ile görüşmelerin tamamlandığını dile getiren Karaman, YPK´nın tavsiyesi doğrultusunda, Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı´nın hafif raylı sistem Ankaray´ın yanı sıra metro hatlarına da entegrasyonu yönünde Ankara Büyükşehir Belediyesi ile protokol imzalayacaklarını söyledi.
Hazırlanan protokolün, TCDD Genel Müdürlüğü´nün Yönetim Kurulu ile Belediye Meclisi´nde onaylanacağını ifade eden Karaman, protokolün onaylanmasının hemen ardından bir kaç ay içinde, Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı´nın yapımı için, Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli ile ihaleye çıkılacağını kaydetti.
Yıl sonuna kadar, ihaleyi tamamlayarak garın inşaatına başlanmasını hedeflediklerini bildiren Karaman, ihale şartnamesine göre, ihaleyi kazanan firmanın, garın yanı sıra peronlar ile tren setleri yıkama tesislerini de yapacağını, peronlara rayları ise TCDD´nin döşeyeceğini anlattı.
Yapım süresinin 2 yıl olarak belirlendiğini anlatan Karaman, ihaleyi en kısa işletme süresi öneren firma kazanacağını da vurguladı.
HIZLI TREN GARININ ÖZELLİKLERİ
Celal Bayar Bulvarı ile mevcut gar binasının arasındaki araziye inşa edilmesi planlanan Ankara Hızlı Tren Garı, 21 bin metrekarelik alan üzerine inşa edilecek. Günde 50 bin, yılda 15 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak garın zemin katında yolcu dinlenme salonları ve büfeler bulunacak.
Garın iki katına 5 yıldızlı otel yapılacak. Garın çatı katında ise restoran ve kafeler olacak. Garın zemin katının altında peronlar ve bilet satış gişeleri, bir alt katta ise 3 bin araçlık kapalı otopark yer alacak.
Mevcut gardaki hatların deplase edilmesinin ardından yeni garda, aynı anda 12 hızlı tren setinin yanaşabileceği 420 metre uzunluğunda 6 hızlı tren hattı, 4 konvansiyonel tren hattı ile 2´şer banliyö ve yük treni hatları yapılacak.
Hızlı tren garı ile mevcut garın eş güdümlü olarak kullanılması planlanıyor. İki gar binasının yer altından ve yer üstünden bağlantısı da sağlanacak.
Projeye göre, hafif raylı toplu taşıma sistemi Ankaray´ın Maltepe istasyonundan yeni gar binasına, içinde yürüyen bant bulunan tünel yapılacak. Ayrıca, TCDD arsasından Ankara Büyükşehir Belediyesine arsa devredilecek ve Celal Bayar Bulvarı 3x3 şeritten 4x4 şeride çıkarılarak trafik rahatlatılacak.
AA
Karaman, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı yapımı için Yüksek Planlama Kurulu´ndan (YPK) izin alındığını hatırlattı.
Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı projesinde hafif raylı sistem Ankaray´a 170 metre uzunluğunda yürüyen bir bant ile bağlantı bulunduğunu belirten Karaman, şunları söyledi:
"YPK, yüksek hızlı tren garının Ankaray´a yürüyen bant ile bağlantısını yeterli bulmadı ve projeye izin verirken garın metro hatlarına da bağlanması yönünde bir tavsiyede bulundu. YPK´nın bu tavsiyesi üzerine Ankara Büyükşehir Belediyesi ile görüşme yaptık, projeyi de buna göre revize ettik. Ankara Büyükşehir Belediyesi, Batıkent metrosu ile Keçiören metrosunun kesiştiği yer olan Atatürk Kültür Merkezi durağından başlayan ve Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı´nın altından geçerek, Genelkurmay kavşağından Çayyolu metrosuna bağlanacak yeni bir metro hattının etüd projelerini hazırladı. Etüd projeye göre, Genelkurmay kavşağı ile Atatürk Kültür Merkezi arasına yapılacak metro hattı yerin 25 metre altından geçecek."
Ankara Büyükşehir Belediyesi ile görüşmelerin tamamlandığını dile getiren Karaman, YPK´nın tavsiyesi doğrultusunda, Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı´nın hafif raylı sistem Ankaray´ın yanı sıra metro hatlarına da entegrasyonu yönünde Ankara Büyükşehir Belediyesi ile protokol imzalayacaklarını söyledi.
Hazırlanan protokolün, TCDD Genel Müdürlüğü´nün Yönetim Kurulu ile Belediye Meclisi´nde onaylanacağını ifade eden Karaman, protokolün onaylanmasının hemen ardından bir kaç ay içinde, Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı´nın yapımı için, Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli ile ihaleye çıkılacağını kaydetti.
Yıl sonuna kadar, ihaleyi tamamlayarak garın inşaatına başlanmasını hedeflediklerini bildiren Karaman, ihale şartnamesine göre, ihaleyi kazanan firmanın, garın yanı sıra peronlar ile tren setleri yıkama tesislerini de yapacağını, peronlara rayları ise TCDD´nin döşeyeceğini anlattı.
Yapım süresinin 2 yıl olarak belirlendiğini anlatan Karaman, ihaleyi en kısa işletme süresi öneren firma kazanacağını da vurguladı.
HIZLI TREN GARININ ÖZELLİKLERİ
Celal Bayar Bulvarı ile mevcut gar binasının arasındaki araziye inşa edilmesi planlanan Ankara Hızlı Tren Garı, 21 bin metrekarelik alan üzerine inşa edilecek. Günde 50 bin, yılda 15 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak garın zemin katında yolcu dinlenme salonları ve büfeler bulunacak.
Garın iki katına 5 yıldızlı otel yapılacak. Garın çatı katında ise restoran ve kafeler olacak. Garın zemin katının altında peronlar ve bilet satış gişeleri, bir alt katta ise 3 bin araçlık kapalı otopark yer alacak.
Mevcut gardaki hatların deplase edilmesinin ardından yeni garda, aynı anda 12 hızlı tren setinin yanaşabileceği 420 metre uzunluğunda 6 hızlı tren hattı, 4 konvansiyonel tren hattı ile 2´şer banliyö ve yük treni hatları yapılacak.
Hızlı tren garı ile mevcut garın eş güdümlü olarak kullanılması planlanıyor. İki gar binasının yer altından ve yer üstünden bağlantısı da sağlanacak.
Projeye göre, hafif raylı toplu taşıma sistemi Ankaray´ın Maltepe istasyonundan yeni gar binasına, içinde yürüyen bant bulunan tünel yapılacak. Ayrıca, TCDD arsasından Ankara Büyükşehir Belediyesine arsa devredilecek ve Celal Bayar Bulvarı 3x3 şeritten 4x4 şeride çıkarılarak trafik rahatlatılacak.
AA