Ulaşım

Ankara-İstanbul hızlı tren hattı mesafesi 14 dakika kısalıyor!

Adil Karaismailoğlu, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi kapsamında yapımı devam eden Demirköy mevkisindeki T26 Tüneli'nin şantiyesinde inceleme yaptı. Karaismailoğlu, Ankara-İstanbul YHT hattında Bozüyük-Bilecik arasında bulunan tünel bittiğinde 14 dakikalık bir zaman kazanılacağını belirtti...

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 2023 yılı itibarıyla demir yolunun payını yolcu taşımacılığında yüzde 4'e, yük taşımacılığında yüzde 10'lara çıkarmayı planladıklarını belirtti.

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; Bozüyük ilçesinde, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi kapsamında inşası süren Demirköy mevkisindeki T26 Tüneli'nin şantiyesinde inceleme yapan Karaismailoğlu, şantiyelerde Sağlık Bakanlığının yeni tip koronavirüse (Kovid-19) ilişkin tavsiyeleri doğrultusunda tüm önlemlerin uygulandığını dile getirdi. 

Bakan Karaismailoğlu, T26 Tüneli'nin 6 bin 800 metre uzunluğunda olduğunu, giriş çıkış yapılarıyla 8 bin 100 metrelik bir mesafede çalışmaların devam ettiğini kaydetti. 

Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Hattı'nda Bozüyük-Bilecik arasında yer alan tünel bittiğinde 14 dakikalık bir zaman kazanılacağını vurgulayan Karaismailoğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde demir yollarında çok büyük bir devrim olduğunu, yıllardır ihmal edilen bir konuda şu anda büyük özveriyle çalışıldığını ifade etti.

Demir yollarındaki çalışmalarla ilişkin konuşan Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

"Samsun ile Sivas arasında 400 kilometrelik bir hattı tamamen yeniledik. Burada 1930 yılında yapılmış bir hattın raylarını tamamen söktük; elektrikli, sinyalli hale getirdik ve işletmeye aldık. Yine Ankara-Sivas arasında çok hummalı bir çalışma var. İnşallah bu yıl içinde 400 kilometrelik yüksek hızlı tren hattımızı faaliyete sokmuş olacağız. Şu anda 1200 kilometrelik yüksek hızlı tren hattımızın çalışmaları devam ediyor, işletme halinde. Bütün hedefimiz, 2023 yılında bunu 5 bin 500 kilometreye çıkarmak. Böylece 17 bin 500 kilometrelik bir demir yolu hattına kavuşmuş olacağız. Demir yolu hatları bittiğinde, işletmeye alındığında çevresindeki trafik sıkışıklığını azaltıyor. Bunun yanında enerjide, tasarrufta ve yakıtta müthiş bir kazanım sağlanıyor. Yine yüksek hızlı tren hatları bulundukları, geçtikleri şehirlerde ekonomik ve sosyal anlamda çok büyük değişimlere neden oluyor."

Bakan Karaismailoğlu Türkiye'nin demir yollarında dünya ölçeğinde projeleri tamamladığına dikkat çekerek, "Bütün hedefimiz, 2023 itibarıyla yolcu taşımacılığında demir yolunun payını yüzde 4'e, yük taşımacılığında yüzde 10'lara çıkarmak. Bu doğrultuda çalışmalarımız devam ediyor" diye konuştu. 

Ankara-İstanbul hızlı tren hattında müteahhit firmaya fazla para mı ödendi?

Ankara-İstanbul YHT Tünel 26 projesi 2022 açılacak!