Ankara İzmir YHT projesi tünel inşaatında ışık göründü!
Ankara-İzmir arasındaki seyahat süresini 3,5 saate düşürecek dev projenin TBM tünelinde ışık göründü. Türkiye'nin en geniş TBM tünelinde çalışmalar aralıksız devam ediyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Projesi'nin Eşme-Salihli kesiminde bulunan ve Türkiye'nin TBM tekniğiyle inşa edilen en büyük çaplı tünelinin 206 gün gibi rekor bir sürede bittiği ifade edildi.
Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; Ankara-İzmir YHT Projesi dahilinde Uşak'ın Eşme ilçesi ile Manisa'nın Salihli ilçesini bağlayan T-1 Tüneli'nin Eşme çıkışında ışık görme töreni gerçekleştirildi. Törendeki konuşmasında Türkiye'nin demiryolu atılımına vurgu yapan Bakan Karaismailoğlu, 2003 yılından bu yana AK Parti hükümetleri döneminde 212 milyar liranın üzerinde yatırım yapılan demiryollarında yerli ve milli kabiliyetleri geliştirdiklerini dile getirdi.
"Altyapı işlerinin yüzde 42,4'ünü tamamladık"
Hızlı tren konusunda 3 bin 515 kilometrelik hatta çalışmaların sürdüğünü bunlar arasında bunlar arasında Ankara-Afyonkarahisar- Uşak- Manisa-İzmir Hızlı Tren hattının Polatlı ile Menemen arasındaki 6 etap ve 508 kilometreden oluştuğunu aktaran Karaismailoğlu, şu bilgileri aktardı:
"5 istasyona sahip olan Ankara-İzmir Hızlı Tren Projemizde 41 bin metrelik 49 adet tünel ve 23 bin 100 metrelik 56 viyadük yer alıyor. Projemizde altyapı işlerinin yüzde 42,4'ünü tamamladık. Tüm kesimler tamamlandığında Ankara-İzmir arasındaki mesafe 824 kilometreden 624 kilometreye, seyahat süresi de 14 saatten 3,5 saate inecek.
21 viyadük ve 25 tünelin yer aldığı projemizin Eşme-Salihli kesimi 74,4 kilometre uzunluğunda. Buradaki T-1 tünelimiz, demiryolu ve güvenlik tünelinin tek kesitte iki katlı olarak inşa edildiği Türkiye'nin ilk tünelidir. Ayrıca Türkiye’de TBM tekniği ile yapılan en büyük çaplı tüneldir. Yani tünelimizin üst katında hızlı tren giderken alt katta ambulans ulaşımı da sağlanabilecek. 3 bin 47 metre uzunluğundaki T-1 tünelimizde bugün ışığı görüyoruz."
"Kırılması zor bir rekor"
Üst katı demiryolu hattı, alt katı güvenlik tüneli olarak tasarlanan tünelin kazı çapının 13,77 metre, kaplama betonu iç çapının da 12,50 metre olduğunu belirten Karaismailoğlu, yapım süresine de dikkat çekerek, şu açıklamalarda bulundu:
"Tünel kazı ve segment montaj imalatına bu yıl 20 Mart’ta başladık. 206 gün gibi kısa bir sürede tamamlayıp dünyada kırılması zor bir rekora imza attık. Bu tünel inşaatıyla dünyaya Türk müteahhitlik sektörünün, mühendislerinin ve çalışanlarının zorlu şartlar altında ne kadar başarılı olabileceklerini gösterdik."
TCDD Genel Müdürü Metin Akbaş da konuşmasında işçi ve mühendislerin kimi zaman 32,4 metreyi 1 günde kazıp toplamda ise 206 gün gibi kısa bir sürede tüneli açtığına vurgu yaptı.
Törende bir konuşma yapan Uşak Valisi Funda Kocabıyık ise ülkenin geleceğinin inşası adına heyecan verici bir projenin devam ettiğini, emeği geçenlere teşekkür ettiğini belirtti.
Ankara-İzmir YHT projesinin inşaatında son durum ne?