Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı 20 günde 70 bin yolcu taşıdı!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu yaptığı açıklamada Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı'na vatandaşların yoğun ilgi gösterdiğini dile getirerek, 20 günde gerçekleştirilen 120 seferde 70 bin yolcunun seyahat ettiğini dile getirdi. Yaptığı açıklamada bu güzergahın açılması ile beraber hızlı tren hattı uzunluğunun 2 bin 228 kilometreye ulaştığını kaydeden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "Ülkeyi demir ağlarla örme hedefine emin adımlarla ilerliyoruz
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Anadolu Ajansı muhabirine, 26 Nisan tarihinde hizmete açtıkları Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı seferleri ilei ilgili önemli detaylar verdi.
Yaptığı açıklamada bu güzergahın açılması ile beraber hızlı tren hattı uzunluğunun 2 bin 228 kilometreye ulaştığını kaydeden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "Ülkeyi demir ağlarla örme hedefine emin adımlarla ilerliyoruz." diye konuştu.
Açıklamasında 27 Nisan-31 Mayıs döneminde Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı'nın ücretsiz hizmet vereceğini dile getiren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, vatandaşların seferlere yoğun ilgi gösterdiğini dile getirdi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu açıklamasında 27 Nisan-16 Mayıs 2023 döneminde gerçekleştirdiğimiz 120 seferde 70 bin yolcu taşıdıklarını kaydederek, "27 Nisan ile 31 Mayıs tarihleri arasında da 120 bine yakın yolcunun seyahat etmesini öngörüyoruz." dedi.
Ankara-Sivas yolculuğu 2 saatte yapılıyor
Yaptığı açıklamada söz konusu bu projeyle yaklaşık olarak 1 milyon 400 bin vatandaşı hızlı trenle seyahat etme imkanına kavuşturduklarını dile getiren Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, hatta Elmadağ, Kırıkkale, Yerköy, Yozgat, Sorgun, Akdağmadeni, Yıldızeli ve Sivas olmak üzere 8 istasyon bulunduğunu söyledi.
Bakan Karaismailoğlu açıklamasında şunları kaydetti: "Hattımızla Ankara-Sivas mesafesini 603 kilometreden 405 kilometreye indirdik. 12 saat olan demir yolu seyahat süresini 2 saate, Ankara ile Yozgat arasını 1 saate düşürdük. Hatta, 66 kilometre uzunluğunda 49 tünel, 27 kilometre uzunluğunda 49 viyadük yaptık. Söz konusu bu projenin en uzun tünelini 5 bin 125 metreyle Akdağmadeni bölgesinde, en uzun demir yolu viyadüğünü de 2 bin 220 metreyle Çerikli-Kırıkkale'de yaptık. Ülkemizin en yüksek ayağa sahip demir yolu viyadüğünü 89 metre yükseklikle Elmadağ'da yaptık. Hızlı tren hattında ilk kez yerli ray kullanarak toplam 1676 kilometre ray serimi yaptık. Toplamda 138 kilometre beton yolla tünellerde ilk balastsız yol, yani beton yol uygulaması yaptık. Proje dahilinde Sivas'ta yerli ve milli buz önleme ve buz çözme tesisi yaptık." dedi.