Ankara-Sivas hızlı tren hattı 4 Eylül'de açılıyor!
Türkiye genelinde hızlı tren hattı yatırımları aralıksız devam ediyor. Son olarak büyük bir çalışma yapıldığı Sivas Kongresi'nin yıl dönümü olan 4 Eylül'de iki önemli yüksek hızlı tren hattı açılışı gerçekleşecek.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhuriyet'in temellerinin atıldığı Sivas Kongresi'nin yıl dönümü olan 4 Eylül'de iki önemli yüksek hızlı tren hattının açılışını gerçekleştirecek. Sabah'tan Barış Şimşek'in haberine göre; Ankara-Sivas hızlı tren hattı ile iki kent arasındaki seyahat süresi 2 saate, Konya-Karaman hattı ile iki kent arası seyahat süresi 35 dakikaya inecek.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Ankara- Sivas, Konya-Karaman hızlı tren hatlarının açılışını 4 Eylül'de gerçekleştirecek. Başkan Erdoğan'ın da katılacağı açılış töreni kapsamında temeli 2008'de atılan Ankara- Sivas hattı ile temeli 2012 yılında atılan Konya- Karaman hızlı tren hatlarının açılışının aynı gün yapılacak.
Sivas Ankara arası 2 saat olacak
Sivas Kongresi'nin yıl dönümü olan 4 Eylül'de hizmete girmesi hedeflenen Ankara-Sivas hattı ile kara yoluyla ortalama 4, tren yoluyla 12 saat süren Sivas-Ankara seyahat süresi 2 saate inecek. Uzunluğu 393 kilometreye ulaşan Ankara-Sivas YHT Projesi'nde tren saatte 250 kilometre hızla elektrikli ve sinyalli olarak işletilecek. YHT'nin güzergâhında Elmadağ, Kırıkkale, Yerköy, Yozgat, Sorgun, Akdağmağdeni, Yıldızeli ve Sivas olmak üzere 8 istasyon yer alaca. Çalışmalar dahilinde Yozgat'a yeni bir YHT garı da yapılıyor. Ayrıca projede kapsamında 49 adet tünel, 53 adet viyadük, 217 adet alt/üst geçit, 611 adet köprü/menfez inşaa edildi. 108 milyon metreküp kazı, 29 milyon metreküp dolgu yapıldı.
Konya-Karaman hattı açılacak
Ulaştıma ve Altyapı Bakanlığı, 237 kilometrelik Konya-Karaman-Ulukışla (Niğde) Hızlı Tren Projesi kapsamında yapımı sona eren Konya-Karaman hattının 102 kilometrelik kısmını da 4 Eylül cumartesi günü hizmete açacak. Proje dahilinde Konya, Karaman, Adana arasında 200 kilometre/saat hıza uygun hızlı tren hattı, Konya ve Ulukışla üzerinden gelen yüklerin, Mersin ve İskenderun limanlarına daha hızlı aktarılması sağlanacak. Günlük 34 çift tren olan hat kapasitesi 3 kat artacak. Mersin Limanı ile Yenice Lojistik Merkezi'nin demir yolu ile bağlantısı güçlendirilecek. Çalışmalar kapsamında, Konya-Karaman kesiminde altyapı, üstyapı, elektrifikasyon ve istasyon düzenlemeleri bitti.
2023'te 16 bin 675 kilometre olacak
Türkiye Çin'den Avrupa'ya giden Demir İpek Yolu'nun en önemli ülkesi konumunda yer alırken 2020 senesinde ilan edilen "Demiryolu Reformu" dahilinde 2023'te yatırımlardaki demiryolu oranının yüzde 60'a, demiryolu ağının ise 16 bin 675 kilometreye çıkarılması amaçlanıyor. Demiryolları üzerinde faaliyet gösterecek araçları ve demiryolu modernizasyonuna yönelik yerli ve millî teknolojileri üretmek, hat kapasitesini genişletmek, hizmet odaklı, akıllı ve katma değerli taşımacılık yapmak için başlatılan bu reform ile Türkiye genelinin hızlı tren ağları ile donatılması amaçlanıyor.
Ankara-İzmir Hızlı Tren projesinde son durum ne?