Turizm

Ankara termal turizmi ile şifa dağıtıyor!

Başkent Ankara’nın modern ve kapsamlı sağlık yatırımlarının dışında tıbbi malzemede Türkiye üretiminin yüzde 70’ini karşılayan potansiyeli ile sağlıkta Ortadoğu ve Balkanlar’ın marka kenti olabileceği bildirildi.

Başkent Ankara’nın modern ve kapsamlı sağlık yatırımlarının dışında tıbbi malzemede Türkiye üretiminin yüzde 70’ini karşılayan potansiyeli ile sağlıkta Ortadoğu ve Balkanlar’ın marka kenti olabileceği bildirildi.

Ankara Sanayici ve İşadamları Derneği (ASİAD) Başkanı Barış Aydın, özellikle inşaat, hizmet ve sanayi sektöründe son yılların parlayan yıldızı Ankara’nın, tıbbi malzeme ve savunma gibi bazı sektörlerde açık ara farkla önde gitmesinin gururunu yaşadıklarını kaydetti.

Coğrafi olarak da Türkiye’nin kalbinde yer alan Ankara’da son yıllarda en hızlı gelişen sektörün medikal sektörü olduğunu, bu sektördeki gelişimin iyi değerlendirilmesi gerektiğini ifade eden Aydın, şunları söyledi:

“Ankara, yıllardan beri İç Anadolu’nun dışında Doğu, Güneydoğu, Akdeniz ve Karadeniz bölgelerinin sağlık merkezi. Kendi illerinde sağlık sorunlarını çözemeyenler, çareyi Ankara’daki üniversite ve özel hastaneler ile çok değerli sağlık kadrolarına emanet ederler. Durum şimdi biraz daha farklı. Çünkü son birkaç yıldan beri sağlık alanındaki yatırımlar öncekilerle kıyaslanmayacak kadar büyüdü. Şu an özel ve devlet olmak üzere 100 yakın hastane bulunmakta. Bunlardan 10’u üniversite hastanesi, 32’si özel, 4’ü askeri hastane, 6 diş sağlığı merkezi, 2 doğumevi, 3 resmi ve kamu hastanesi, 38 devlet hastanemiz, şifa kaynağı kaplıcalarımızla sadece Türkiye’nin değil, Ortadoğu ve Balkanlar’ın da sağlıkta marka kenti olabiliriz.”

Barış Aydın, Türkiye tıbbi malzeme üretiminin yüzde 70’ini tek başına karşılayan Ankara’nın bu alanda güçlü alt yapısını da gösterdiğini belirterek, “Şifa kaynağı kaplıcalarımız ise bu alanda bir başka zenginliğimiz. Markalaşmak için sektörün desteklenmesi ve tanıtım çalışmalarının büyük önemi var. Biz iş dünyası olarak bunun bilincindeyiz. Ankara’yı sağlıkta Türkiye ve bölgesinin başkenti yapmaya kararlıyız. Ancak, ciddi tanıtım ve markalaşma çalışmasına ihtiyacımız var” dedi.