Turizm

Ankara turizmine seçim dopingi!

Ankara'da bir yıldır seçim turizmi yaşandığını söyleyen JW Marriott Ankara'nın yatırımcısı Ali Özdoğan, "Bu dönemlerde % 90 doluluğu yakalıyoruz" dedi. Artan doluluk oranları turizmcileri sevindirdi...

Ankara'da bir yıldır seçim bereketi yaşanıyor. Önce belediye ardından Cumhurbaşkanlığı seçimiyle hareketli günler geçiren Ankara, şimdi de 7 Haziran'a kilitlendi. Seçim hareketinin bereketinden en büyük payı ise turizm sektörü aldı. Özdoğan Grup Yönetim Kurulu Üyesi ve JW Marriott Ankara otelinin yatırımcısı Ali Özdoğan, Ankara'da seçim turizminin yaşandığını söyledi. 


Özdoğan, "Özellikle milletvekili aday adaylarının belirlendiği mart ayında geçen yılın aynı dönemine göre doluluğumuz yüzde 30 arttı" dedi. Ankara'nın turizmden yeterli oranda pay alamadığını vurgulayan Özdoğan, otellerinin yıllık doluluk ortalamasının yüzde 50 olduğunu kaydetti. 


Ali Özdoğan, "Ancak bu aday adaylığı döneminde yüzde 80-90 doluluk oranlarını yakaladık. Otelimizde küçük ve kalabalık gruplar için farklı büyüklüklerde toplantı salonlarımız var. Buralar siyasi hareketin etkisiyle birçok toplantıya ev sahipliği yapıyor" diye konuştu. 


JW Marriott Ankara Genel Müdürü Albert Helms ise aktif bir hükümet olduğunu ve bunun Ankara otellerine büyük katkı sağladığını ifade etti. 


Helms, "Geçen yıl ağustos ayında Recep Tayyip Erdoğan'ın Cumhurbaşkanı seçilmesinin ardından Ankara'da büyük bir hareketlilik yaşandı. Farklı ülkelerin başbakan ve cumhurbaşkanları tebrik için Ankara'ya akın etti. İki ay boyunca otelimizde boş oda kalmadı. Doluluk nedeniyle bazı üst düzey isimleri geri çevirmek zorunda kaldık" şeklinde konuştu. Helms, seçimlerden sonra da Ankara otellerinin bu hareketten payını alacağına inandıklarını sözlerine ekledi. 


JW Marriott Ankara oteliyle ilgili de bilgi veren Helms, "Otelimizde yüzde 40 yerli, yüzde 60 yabancı turisti ağırlıyoruz. Yabancıların yüzde 30'unu Amerikalılar oluşturuyor. Onu Ortadoğulu turistler izliyor" dedi. 



Betül Alakent / Sabah