23 / 11 / 2024
fuzul

Ankara 'Yeni Gar' ihalesi için gün sayıyor!

Ankara 'Yeni Gar' ihalesi için gün sayıyor!

TCDD Genel Müdürlüğü, Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nın yapımı için yıl sonuna kadar Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli ile ihaleye çıkacak




TCDD Genel Müdürlüğü, Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nın yapımı için yıl sonuna kadar Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli ile ihaleye çıkacak. AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, TCDD Genel Müdürlüğü, Yüksek Planlama Kurulu’nun (YPK) tavsiyesi doğrultusunda,  Ankara  Yüksek Hızlı Tren Garı’nın metro hatlarına entegrasyonu yönünde projeyi revize etti. Buna göre, Ankara Büyükşehir Belediyesi, Batıkent metrosu ile Keçiören metrosunun kesiştiği yer olan Atatürk Kültür Merkezi durağından başlayan ve Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nın altından geçerek, Genelkurmay kavşağından Çayyolu metrosuna bağlanacak yeni bir metro hattının etüd projelerini hazırladı. Etüd projeye göre, Genelkurmay kavşağı ile Atatürk Kültür Merkezi arasına yapılacak metro hattı yerin 25 metre altından geçecek.

Projelerin tamamlanmasının ardından, TCDD Genel Müdürlüğü, YPK’nın tavsiyesi doğrultusunda, Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nın hafif raylı sistem Ankaray’ın yanı sıra metro hatlarına da entegrasyonu yönünde Ankara Büyükşehir Belediyesi ile protokol imzaladı. Hazırlanan protokol, TCDD Genel Müdürlüğü’nün Yönetim Kurulu ile Belediye Meclisi’nde de onaylandı. TCDD Genel Müdürlüğünün, YİD modeli ile çıkılacak ihalenin şartnameleri üzerinde çalışmalarını tamamlamak üzere olduğu ve Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nın yapımı için yıl sonuna kadar yapım ihalesine çıkacağı öğrenildi. İhale şartnamesine göre, ihaleyi kazanan firma, garın yanı sıra peronlar ile tren setleri yıkama tesislerini de yapacak, peronlara rayları ise TCDD döşeyecek. Yapım süresinin 2,5 yıl olarak belirlendiği ihaleyi, en kısa işletme süresi öneren firma kazanacak.

HIZLI TREN GARININ ÖZELLİKLERİ

Celal Bayar Bulvarı ile mevcut gar binasının arasındaki araziye inşa edilmesi planlanan Ankara Hızlı Tren Garı, 21 bin metrekarelik alan üzerine inşa edilecek. Günde 50 bin, yılda 15 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak garın zemin katında yolcu dinlenme salonları ve büfeler bulunacak.Garın iki katına 5 yıldızlı otel yapılacak. Garın çatı katında ise restoran ve kafeler olacak. Garın zemin katının altında peronlar ve bilet satış gişeleri, bir alt katta ise 3 bin araçlık kapalı otopark yer alacak.Mevcut gardaki hatların deplase edilmesinin ardından yeni garda, aynı anda 12 hızlı tren setinin yanaşabileceği 420 metre uzunluğunda 6 hızlı tren hattı, 4 konvansiyonel tren hattı ile 2’şer banliyö ve yük treni hattı yapılacak. Hızlı tren garı ile mevcut garın eş güdümlü olarak kullanılması planlanıyor. İki gar binasının yer altından ve yer üstünden bağlantısı da sağlanacak. Projeye göre, hafif raylı toplu taşıma sistemi Ankaray’ın Maltepe istasyonundan yeni gar binasına, içinde yürüyen bant bulunan tünel yapılacak. Ayrıca, TCDD arsasından Ankara Büyükşehir Belediyesine arsa devredilecek ve Celal Bayar Bulvarı 3x3 şeritten 4x4 şeride çıkarılarak trafik rahatlatılacak.
AA


Geri Dön