Ankara, yüksek hızlı trenle ulaşımın da başkenti olacak!
Ankara'da ulaşım kolaylaşıyor. Ankara ile İstanbul arasını 3 saate indirecek olan hızlı tren hattı tamamlandığında Gebze'e Marmaray ile entegre olacak ve kesintisiz bir ulaşım sağlanacak...
Yılsonuna doğru hem hızlı tren hem de metroların açılışının yapılması planlanan Ankara'da ulaşım kolaylaşıyor. Ankara ile İstanbul arasını 3 saate indirecek olan hızlı tren hattı tamamlandığında Gebze'e Marmaray ile entegre olacak ve kesintisiz bir ulaşım sağlanacak.
YÜKSEK Hızlı Tren (YHT) hatları ve yıllardır beklenen metrolarıyla Ankara, ulaşımın da başkenti olma hedefine hızla yaklaşıyor. Başkent, Ankara-Eskişehir ve Ankara-Konya YHT Hattının hizmete alınmasının ardından İstanbul'a da "yüksek hızlı" bağlantı sağladı. Ankara, bir taraftan da Batıkent-Sincan ve Kızılay-Çayyolu Metrosu'nun ardından şimdi TandoğanKeçiören Metrosu'nun açılmasını bekliyor.
Ankara-İstanbul YHT hattının açılmasıyla işletmedeki hızlı tren hattının uzunluğu bin 420 kilometreye ulaştı. Türkiye, YHT ile ilk kez 2009 yılında Ankara-Eskişehir hattının açılmasıyla tanıştı.
Daha sonra Eskişehir-Konya ve Ankara-Konya YHT hatları devreye alındı. Bugüne kadar YHT ile taşınan yolcu sayısı 16 milyonu aştı. Hükümet, Ankara-Sivas arasındaki 405 kilometrelik mesafenin seyahat süresini 10 saatten 2 saate, İstanbul-Sivas arasındaki yolculuk süresini ise 5 saate düşürecek olan AnkaraSivas YHT Projesi'nin çalışmalarını sürdürüyor. 105 kilometrelik Bursa-Bilecik-Ankara Hızlı Demiryolu Projesi kapsamında hattın 75 kilometrelik Bursa-Yenişehir kesiminin altyapı inşaatı devam ediyor. Türkiye'nin en büyük 3 şehrinden ikisini buluşturacak 624 kilometrelik Ankara-İzmir YHT Projesi ise 3 kesim halinde projelendirildi.
Ankara ile İstanbul arasını 3 saate indiren YHT hattıyla kesintisiz bir ulaşım sağlanıyor. Hattın uzunluğu 533 kilometreyi buluyor. Hızlı tren 3 saat sürecek yolculukta toplam 10 durakta yolcu indirip bindiriyor. Ankara'dan kalkan YHT'nin ikinci durağı Ankara'nın Polatlı ilçesi olurken 3 şehirde yolcu indirip bindirebiliyor. YHT, Eskişehir'den itibaren Bozüyük, Bilecik, Pamukova, Arifiye (Sapanca), İzmit ve Gebze istasyonlarında duruyor. Türkiye'nin en büyük iki şehrini birbirine bağlayan projeyle kentler arasında sosyal, ekonomik ve kültürel alışveriş artacak.
Gözler keçiören metrosunda Ankaralıların uzun süredir beklediği Ankara metrolarından 15 bin 360 m uzunluğundaki Kızılay-Çayyolu ve 16 bin 590 m uzunluğundaki Batıkent-Sincan hattının açılışı yapılırken, şimdi gözler Keçiören Metrosu'nun açılışına çevrildi. Hattın 2015 yılı ortalarında hizmete açılması planlanıyor. Keçiören'den AKM İstasyonuna, Ankara Garı ve Tandoğan bağlantısı yapılacak.
Bu hat daha sonra Kızılay'a bağlanacak. 11 kilometre olacak olan Keçiören-Tandoğan hattına 3 kilometre daha ilave edilecek ve yaklaşık 15 kilometreyi bulacak. Hattaki 9 istasyona 3 istasyon daha eklenecek. Yaklaşık 16'şar kilometre olan Batıkent-Sincan ve Kızılay-Çayyolu metro hatlarında ise 11 istasyon yer alıyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, tüm metrolarda toplamda günde 3 milyon 564 bin yolcu taşımayı hedefliyor. Ankara metrolarının güncellenmiş fiyatlarıyla maliyetinin 3 milyar lirayı bulması tahmin ediliyor. Hükümetin hedefleri doğrultusunda metro hattını Esenboğa Havalimanı'na bağlamak için projelerin tamamlanması ve 2015 yılında projeye start verilmesi planlanıyor.
YHT, önce Ankara ve İstanbul'u birbirine yakınlaştırdı. Ankara'dan Eskişehir'e hızlı trenle 1.5 saatte üstelik çok da pahalı olmayan bir bedele gitmek mümkün. Ankara'dan Eskişehir'e hızlı tren seferleri sabah 7.00'da başlıyor. Sabah bu saatte hızlı trene binildiğinde saat 8.30'da Eskişehir'e varılıyor. Eskişehir'e saat 8'de başlayan seferler akşam 22'de son buluyor. Hızlı trenle şehirler yakınlaştı Hızlı trende ikinci hat Ankara-Konya arasında açıldı.
Seferler sabah saat 7'de başlıyor. Saat 11.30,15.30 ve 18.30'da seferler var. 10 saatlik yol hızlı trenle 1.5 saate düştü. 250 kilometre hızla gidebilen Hızlı Tren'de klima, video, TV müzik sistemi, engelliler için donanım, kapalı devre görüntü kayıt sistemi, vakumlu tuvaletler bulunuyor. Her sette business class ve first class olarak ayrı ayrı dizayn edilmiş vagonlar var. Tek seferde toplam 419 yolcuyu taşıyabilen trenin koltukları 55 business class, 354 birinci sınıf, 2 özürlü, 8'i de kafeterya için monte edilmiş. Business class bölümümdeki koltuklar deri, diğer bölümlerdeki koltuklar ise kumaşla kaplı.
Ekonomist Ankara