Ulaşım

Ankara'da raylı sistem çalışmaları tam gaz! 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ankara'daki raylı sistem çalışmalarına ilişkin son durumla ilgili açıklamalarda bulundu.  Son 20 yılda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, Ankara'yı kara, demir ve havayolları alanında gerçek anlamda bir başkente dönüştürdüklerini vurgulayan Karaismailoğlu, 2003'ten bu yana Ankara'nın ulaşım ve iletişim altyapısına 9 milyar 236 milyon TL'si yap-işlet-devret kapsamında olmak üzere yaklaşık 86

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, bugün Ankara'nın, Türkiye'nin sadece siyasi başkenti değil, ulaşım koridorlarının da başkenti olduğunu söyledi. Son 20 yılda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, Ankara'yı kara, demir ve havayolları alanında gerçek anlamda bir başkente dönüştürdüklerini vurgulayan Karaismailoğlu, 2003'ten bu yana Ankara'nın ulaşım ve iletişim altyapısına 9 milyar 236 milyon TL'si yap-işlet-devret kapsamında olmak üzere yaklaşık 86.5 milyar TL'lik yatırım yaptıklarını belirtti.

Ankara genelindeki 466 kilometrelik bölünmüş yol uzunluğunu, bin 184 kilometreye çıkarttıklarını kaydeden Karaismailoğlu, başkenti bölünmüş yollarla Bolu, Aksaray, Konya, Eskişehir, Kırşehir ve Çankırı’ya bağladıklarını söyledi. Karaismailoğlu, Ankara'nın komşu illerle olan ticaret hacminin artırılması adına bağlantı yolu sorunlarını çözdüklerini belirtti.

Peki Ankara'daki raylı sistem çalışmaalrında son durum ne? İşte Adil Karaismailoğlu'nun konuyla ilgili o açıklamaları...

 

Yenikent-Temelli Yolu projesi ile Ankara'nın sanayi merkezî olma potansiyelini daha da yukarılara taşıdıklarını ifade eden Karaismailoğlu, bu proje ile organize sanayi ve yerleşim alanları büyük bir hızla gelişme gösteren, Temelli Organize Sanayi Bölgesi, Sincan Organize Sanayi Bölgesi ile Sincan ilçesinin şehir merkezine girmeden, daha konforlu ve güvenli bir şekilde TEM Otoyoluna (Yenikent) bağlantısını sağladıklarını kaydetti.

Karaismailoğlu, 275 kilometresi otoyol, 55 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere 330 kilometre uzunluğundaki Ankara-Niğde Otoyolu’nu 16 Aralık 2020'de hizmete açtıklarını belirterek, bu otoyol ile Edirne'den Şanlıurfa'ya bin 230 kilometre uzunluğunda kesintisiz otoyol bağlantısını da tesis ettiklerini vurguladı. Karaismailoğlu, böylece Ankara-Niğde arası mevcut yolda 4 saat 14 dakika süren yolculuk süresinin 1 saat 52 dakika azalarak 2 saat 22 dakikaya düştüğünü kaydetti.

"DEMİRYOLU ULAŞIMINDA ANKARA'YA ÇAĞ ATLATTIK" 

Karaismailoğlu, demiryolu ulaşımında da Ankara'ya adeta çağ atlattıklarını söyledi. Kuzey-güney ve doğu-batı hatlarının kesişimindeki Ankara’yı hızlı tren ağlarının merkezine dönüştürdüklerini vurgulayan Karaismailoğlu, “Ankara-Eskişehir, Ankara-İstanbul ve Ankara-Konya yüksek hızlı tren hatlarını hizmete aldık. Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Demiryolu hattı yapım çalışmalarında sona geldik. Ankara-İzmir arasındaki seyahat süresini 14 saatten 3 saat 30 dakikaya düşürecek Ankara-İzmir hattında da çalışmalarımızı hızla sürdürüyoruz” dedi.

Dünyanın birçok şehrinde ulaşımın en kolay ve hızlı sağlandığı yollardan birinin metrolar olduğunu dile getiren Karaismailoğlu, “2012 de Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğümüzce devraldığımız Kızılay-Çayyolu, Batıkent-Sincan/Törekent ve Tandoğan-Keçiören hatlarını hızla tamamladık. Yıllar boyunca sadece Kızılay-Aşti ve Kızılay-Batıkent olan 2 hat sayısını 5'e çıkardık. Modernize ederek yüksek standartlı bir ulaşım imkânı tesis ettiğimiz Başkentray ile hem Eskişehir Yolu hem de İstanbul Yolu'ndaki trafik yoğunluğunu büyük oranda azalttık. Şu anda Keçiören'den Kızılay'a aktarmasız metro ulaşımı sağlayacak AKM-Gar-Kızılay Metrosu yapım çalışmalarına başarıyla devam ediyoruz” diye konuştu.

AKM-GAR-KIZILAY METROSU BU YIL TAMAMLANACAK

Para Dergisi'nde yer alan habere göre; Bakan Karaismailoğlu, Başkent Ankara'ya yönelik yatırım gündemlerine ilişkin açıklamalarda bulundu. Yapımı devam eden AKM-Gar Kızılay Metrosu projesinin Ankara için son derece önemli olduğunu söyleyen Karaismailoğlu, 3.3 km ve 3 istasyondan oluşacak hat tamamlandığında Tandoğan-Keçiören (M4) Metrosu ile entegre ederek Kızılay'a aktarmasız şekilde metro ulaşımının sağlanacağını kaydetti. Karaismailoğlu, proje genelinde yaklaşık yüzde 92 genel ilerleme sağladıklarını, bu yılın ikinci yarısında projeyi tamamlamayı planladıklarını vurguladı.

Bitmek üzere olan diğer mega projenin Ankara-Sivas YHT projesi olduğunu dile getiren Karaismailoğlu, “Edirne'den Kars'a uzanan Doğu-Batı hızlı demiryolu koridorunun en önemli parçalarından. Tamamlandığında Ankara-Sivas arasındaki demir yolu seyahat süresi, 12 saatten 2 saate düşecek. Ayrıca Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Hattı'mızla 1.5 milyon Kayserili vatandaşımızı da hızlı tren hattına dâhil etmiş olduk. Yük ve yolcu taşımacılığının yapılacağı 200 km/saat hıza uygun, çift hatli, elektrikli ve sinyalli hızlı tren hattının planlamasını da tamamladık. Şu ana kadar Ankara-Sivas yüksek hızlı demiryolu projesinde toplam 725 km ray serimi bitirildi ve proje genelinde yüzde 95 fiziki ilerleme gerçekleşti. Çok yakın zamanda tüm çalışmaların sona ermesiyle Ankara-Sivas arasında hızlı tren işletmeciliğine geçilecek” diye konuştu.

"ANKARA-İZMİR ARASI 3.5 SAATE İNECEK"

Karaismailoğlu, bir diğer önemli demiryolu projesinin de 508 kilometrelik Ankara-İzmir Hızlı Tren hattı olduğunu vurguladı. Projenin, Polatlı-Afyon, Afyon-Banaz, Banaz-Eşme, Eşme-Salihli, Salihli-Manisa ve Manisa-Menemen olmak üzere temelde altı hattan oluştuğunu dile getiren Karaismailoğlu, şunları kaydetti: “Proje tamamlandığında, Ankara-İzmir arasındaki mesafe, 824 kilometreden, 624 kilometreye düşecek. Seyahat süresi de 14 saatten 3 saat 30 dakikaya inecek. Orta Anadolu'yu Ege ile bağlayacak bu proje ulusal demiryolu ağının entegrasyonuna da büyük katkı sunacak. Öte yandan 120 km uzunluğundaki Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu projesini de yap işlet devret modeli ile hayata geçirmeyi planlıyoruz."

Ankara-Sivas YHT hattı TBMM gündeminde!

Hangi YHT hattı ne zaman açılacak? Ulaştırma Bakanı açıkladı!

Ankara-İzmir YHT Hattı'nda çalışmalar hızlanıyor!