Ankara'da ulaşımda çılgın projeler olmayacak!
Çalışmalarına hız kesmeden devam eden Ankara Büyükşehir Belediyesi, “Ankara Ulaşım Çalıştayı”nı gerçekleştirdi.
Ankara Büyükşehir Belediyesi, şehir yaşamında önemli bir yere sahip olan toplu taşıma alanında gelecek ulaşım politikalarının oluşturulması için “Ankara Ulaşım Çalıştayı” gerçekleştirdi.
Ankara Büyükşehir Belediyesi'nde yer alan habere göre, EGO Genel Müdürlüğü, Ankara'da yüksek kaliteli, çevreye saygılı ve vizyonel bir ulaşım politikası hayata geçirmek için tüm paydaşları bir araya getirirken, çalıştayın açılış konuşmasını Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş gerçekleştirdi.
BAŞKAN YAVAŞ’TAN “ORTAK AKIL” VURGUSU
Akademisyenlerden sivil toplum kuruluşlarına her kesimin görüşünü almak istediklerini dile getiren Başkan Mansur Yavaş, Başkent ulaşımının yeni yol haritasını belirlemek istediklerini dile getirdi.
“Ben mesleğim itibarıyla ulaşım sektöründe trafiği bir dolmuşçu kadar bilemem” diye konuşan Başkan Yavaş, ulaşım sorununun çözümü için ortak akıl vurgusu yaparak hem başkent projelerini anlattı hem de önemli tespitler yaptı:
“Dünyada herkes bu ulaşım meselesini bir şekilde çözüyor. Biz de çözeceğiz. Bilim adamlarıyla, sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte çözeceğiz. Ankara’da ücretsiz taşıdığımız yolcu sayısı günlük yüzde 30, zarar ise 630 milyon lira. Moskova Belediye Başkanıyla bir protokol imzaladık. Oradaki toplantıda Helsinki Belediye Başkanı bana bisikletle ulaşımda maalesef yüzde 85’i geçemedik dedi. Ankara’da bu oran yüzde sıfır. Bu sebepten dolayı 56 kilometrelik bir bisiklet yolu inşaatına başladık. Geçmiş yönetimleri eleştirmek gibi bir huyumuz yok ama Ankara’da toplu taşıma ihmal edilmiş. 2010 yılında EGO’ya bağlı 2 bin 37 otobüsümüz vardı, Büyükşehir Yasasıyla, ilçeler de dahil edilince Ankara’nın nüfusu 6 milyon nüfusa yaklaştı. Şu anki otobüs sayımız bin 540, bunlardan 200 tanesi ilçelere çalışıyor. Önümüzdeki yıl yüzde 90’ı doğalgazlı (CNG) 300 otobüs daha alacağız. Ankara’nın göbeğinden geçen banliyö treni var bu treni günlük 51 bin 600 kişi kullanıyor. Bu hizmetten en az 300-400 bin kişinin yararlanması lazım.”
ULAŞIMDA ÇILGIN PROJELER OLMAYACAK
EGO Genel Müdürü Nihat Alkaş, toplu ulaşım politikalarında katılımcı yönetim anlayışını benimsediklerin söyleyerek, çılgın projeler yerine ayağı yere basan projeleri hayata geçireceklerini söyledi.
Alkaş: “Sürdürülebilir Ulaşım Master Planı’nı hazırlamayı önemsiyoruz. Böylece şehrimizin geleceği için 20 yıllık bir sürdürülebilir ulaşım politikası oluşturup bu vizyonla projelerimizi en kısa zamanda birer birer hayata geçireceğiz. Önceliklerimiz arasında yer alan Bisiklet Yolu Projemizde teknik etütlerimiz tamamlanmak üzere. Üç ay gibi kısa bir süre içinde Bisiklet Yolu inşaatına başlayacağız. Avrupa Birliği ve ABD kaynaklı yaklaşık 45 milyon TL hibe bizim için çok önemli bu projede. Bundan sonra finansman yapımıza uygun olmayan büyük kaynak tahsisi gerektiren çılgın projeler olarak adlandırılan ulaşım yatırımlarından çok ihtiyaçlarımıza karşılık veren bir ulaşım politikası ve bir yatırım anlayışına yönelmek istiyoruz.” diye konuştu.