23 / 12 / 2024

Ankaralı konut üreticilerinden ‘Dijital pazarlama’ seminerine yoğun ilgi!

Ankaralı konut üreticilerinden ‘Dijital pazarlama’ seminerine yoğun ilgi!

Teknolojinin hızlı gelişmesi ile akıllı cihaz kullanımının yaygınlaşması günümüz iş dünyasında dijital pazarlamanın önemini artırdı. Hürriyet Emlak Projeland, Ankara’da inşaat şirketleri profesyonellerine yönelik dijital pazarlama semineri düzenledi. 



Doğan Grubu bünyesinde yer alan Hürriyet Emlak ve uluslararası gayrimenkul teknoloji firması Homsters işbirliğiyle çalışmalarını yürüten Hürriyet Emlak Projeland, 2019 yılının ilk eğitim seminerini 9 Ocak 2019 Çarşamba günü Ankara’da yaptı. Ankaralı konut üreticilerinin yoğun ilgi gösterdiği seminere, 100’ün üzerinde gayrimenkul profesyoneli katılım gösterdi. 

İnşaat şirketi profesyonelleri ve pazarlamacılarına yönelik ücretsiz olarak düzenlenen eğitim semineri, yazar ve pazarlama danışmanı Kürşat Tuncel’in önderliğinde, Endeksa CEO’su Görkem Öğüt, Hürriyet Emlak Projeland CMO’su Maria Ren, Hürriyet Emlak Projeland İş Geliştirme Müdürü Ceren Karaman’ın da konuşmacı olarak katılımıyla gerçekleşti.

Ankaralı konut üreticilerinden ‘Dijital pazarlama’ seminerine yoğun ilgi!

Katılımın kontenjanla sınırlı olduğu seminerde, ‘Dijital pazarlamanın konut pazarlamasında yeri, performans odaklı pazarlama, dijital pazarlama stratejisi oluşturma, dijital alanda verim arttırıcı uygulamalar ve iş geliştirici yenilikler, konut satışını hızlandırmanın yolları, durgun piyasalarda dijital pazarlama ile nasıl konut satılır’ dijitalde olmazsa olmaz yeniliklerle ilgili konular konuşuldu.

Hürriyet Emlak Projeland CMO’su Maria Ren açılış konuşmasını yaptığı seminerde, dijital pazarlamanın önemine dikkat çekti. Maria Ren, “Bu zor dönemde satış ve pazarlama harcamalarını doğru yönetmenin önemini çok iyi biliyoruz. Bunun farkında olmamız da müşterilerimizin ilgisini çekiyor. Pazarda artık müşterilerin ilgisini çekebilmek için dijital kanallarda bulunmak gerektiğini biliyoruz. Hepimizin hayatında internet ve cep telefonu kullanımı artmış durumda bu nedenle de müşterilerimize ulaşabilmemiz gerekiyor. Günümüzde teknolojinin ve dijitalin kullanımı giderek artıyor. Müşterilerimizin online kanalda olduğunu biliyoruz, peki biz bu ihtiyacı karşılayabiliyor muyuz? Hangi kanallarda ne kadar aktifiz. Şu anda Türkiye’de konut sektöründe dijital kullanım oranı yüzde 20 seviyelerinde. Deneyimimizin olduğu farklı ülkelere baktığımız zaman Kazakistan, Ukrayna ve Vietnam’daki pazarlarda yüzde 20 oranında dijital kullanım söz konusu iken, zamanla bu oran hızlanarak büyüdü ve bu kanallara yönelim arttı. Bu dönüşüm sürecine firmaların ne kadar çabuk adapte olabilecekleri önemli. Hızlı adapte olabilen ve bu kanalları daha aktif kullanabilen firmalar önümüzdeki dönemde daha hızlı geri dönüş alacaktır.” diye konuştu. 

Şeffaf ve güvenilir bilgiler

Ankaralı konut üreticilerinden ‘Dijital pazarlama’ seminerine yoğun ilgi!

Hürriyet Emlak Projeland İş Geliştirme Müdürü Ceren Karaman ise, konut üreticilerine ve alıcılarına sundukları avantajları şöyle özetledi

“Yeni konut projeleri için olabildiğince fazla bilgi sağlayan ve son kullanıcılarla buluşturan pazarlama platformu olarak hizmet veriyoruz. Türkiye’de konut satış rakamlarına baktığımızda, satışların yüzde 47’sini sıfır konutlar oluşturuyor. Projeland olarak konut projelerini en doğru şekilde tanıtmak amacıyla kullanıma hazır bir platform sağlıyoruz. Firmalara sonuç odaklı ödeme imkanı sağlayarak yönlendirilen potansiyel müşteriler başına ödeme sistemi kurduk. Aktif konut arayanları bularak projelerimize çekmek için çalışmalar yapıyoruz. Sitemizde şeffaf ve güvenilir bilgilere yer vererek çalıştığımız firmalarla uzun vadeli bir iş ortaklığı geliştirmeyi hedefliyoruz. Firmaların pazarlama harcamalarını minimumda tutarak maksimum kar elde etmeleri gerektiğinin bilincindeyiz, bu tip çalışmaları desteklemek için de firmalara dijital alanda destek veriyoruz.”

Seminerde konuşmacı olarak yer alan Endeksa CEO’su Görkem Öğüt ise gayrimenkulde verinin önemine işaret ederek, “Sadece gayrimenkul profesyonelleri değil, son kullanıcı açısından da veriye erişim ihtiyacı artıyor. Doğru fiyatlandırma ve hızlı satış için de bölgedeki rakip piyasanın iyi analiz edilmesi gerekiyor” dedi. 

Pazarlama danışmanı Kürşat Tuncel seminerde yaptığı konuşmada, dijital pazarlamanın önemine ve avantajlarına değindi. Günümüzde geleneksel pazarlama yöntemlerinin yerini dijital pazarlamaya bıraktığını belirten Tuncel, şunları söyledi:

“Gayrimenkul satın almak isteyenlere baktığımız zaman araştırmaların yüzde 92’si internette başlıyor, bu aramaların yüzde 73’ü ise mobilde gerçekleşiyor. Bu nedenle de tüm dijital platformlar artık mobil uygulamalara göre düzenlenmeli. İnşaat firmalarının internet sitelerinin olması ve sosyal medyada yer alması tek başına yeterli değil. Bunun için profesyonel hizmet veren gayrimenkul satış platformları ile işbirliği yaparak ilerlemek satışta yakalanacak başarıyı artıracaktır. Hürriyet Emlak Projeland gibi iş ortakları bu konuda konut üreticilerine yardımcı olmayı hedefliyor. Tabi ki, tek başına profesyonel bir platformda yer almakta satışta başarıyı sağlayamaz. Markanın satış ekibinin de donanımlı olması şart. Hedef kitleye doğru kanallarla ulaştıktan sonra talebin satışa dönüşmesi için potansiyel müşterilerle aktif ve sıcak ilişki içinde olunması, satış sürecinin sıkı takip edilmesi çok önemli.”


Geri Dön