Kent Haberleri

Ankara'nın bir veya iki yeni yola ihtiyacı var!

Ankara’daki trafik problemlerinin kozmetik problemler olduğunu ve, tek elden yönetim anlayışıyla bunların çözülebileceğine inandığını belirten Şenbil, içerisinden geçilemeyen takoz arazilere dikkat çekerek ODTÜ ve AOÇ arazilerini örnek gösterdi.

Ankara’nın sadece yeni 2 yola ihtiyacı olduğunu savunan Prof. Dr. Metin Şenbil konu ile ilgili yaptığı açıklamada,  “Ankara’daki trafik problemleri kozmetik problemler, belli bir alt yapı belirli bir yönetim anlayışsıyla, tek elden yönetim anlayışıyla bunların çözülebileceğine inanıyorum. Ankara’nın bir ya da 2 yeni büyük yola ihtiyacı var bunun dışında ihtiyaç olduğunu sanmıyorum zaten yapamazsınızda ne yi yıkacaksınız. Kuzey – güney bağlantılarını sağlayacak 2 yola ihtiyaç var. Ankara’da takoz araziler var içerisinden geçilemeyen, mesela ODTÜ öyle bir arazidir. Mesela AOÇ’de bir takoz arazidir, ODTÜ değerli bir yer olduğu için içerisinden yol geçmesi mantıklı değil ama AOÇ’den geçebilir. Bu zamana kadar takoz işlevi görmüş, Fatih Sultan Mehmet Bulvarımız ve Dumlupınar Bulvarımız batıyı doğru uzanmış ve bunun güneyinde ve kuzeyinde arazi kullanımı oluşmuş. İki alanı birbirinden zeytin yağ su gibi ayırmış olan bir takoz alan oluşmuş' dedi.

 

 KAMUOYUNDAN SAKLANAN PROJE 

Konu ile ilgili gazetemize konuşan Akademisyen Şehir ve Bölge Plancısı Tahir Çalgüner ise Gazi Üniversitesi ile Melih Gökçek arasında yapılan ve kamuoyundan saklanan gizli projenin detaylarının ortaya çıkmaya başladığına dikkat çekerek, 2009 yılında Gökçek'ın hayali projelerinden biri olan bu güzergahın aralık 2015 senesinde AUAP 2038 planına işleneceğinin sinyalini verildiğini ifade etti. 

 

ANKARA'YI KARPUZ GİBİ BÖLECEK PROJE 

Akademisyen Çalgüner, " ulaşım ana planın göstermelik ve sipariş bir plan olduğunu gösteren " takoz açıklamaları" Şenbil bölüm başkanı olarak mı yapıyor yoksa AUAP plan ofisi yöneticisi olarak mı yapıyor? diyerek açıklamalarını  manidar ve ciddiyetten uzak olarak değerlendirdi. Çalgüner Şenbil 'in bahsettiği yol  güzergahı ile ilgili görüşlerini ise şöyle özetledi. " 2009 yılından beri Gökçek’in kafasında olan bir projedir. Anlaşılan o ki; sipariş alım üzerine  plan çizen ve “analiz” yapan taşeron plan ofisine de aynen benimsetmiş.Ankara kentini karpuz gibi ikiye bölecek bir yol düşüncesi " sözleri ile değerlendirdi.

 

AOÇ VE ODTÜ'YÜ DİKEYDE İKİYE BÖLER 

Çalgüner, planlanan yolun güzergahını şöyle açıkladı: “Ankara ulaşım ana planı 2038 (AUAP 2038) kapsamında buraya yapılması planlanan yol Pozantı otoyoluyla bağlantılı olacak şekilde Ahlatlıbel-İncek bulvarından başlayarak Kuzey Ankara Çevre Yoluna kadar uzayan bir yol olacak. Güney ve kuzey çevre yolları arasında Ankara kentini karpuz gibi ikiye bölecek bir yol düşüncesi. ODTÜ ve AOÇ yol geçen hanına döner.AOÇ VE ODTÜ'YÜ dikeyde ikiye böler. Kent içi trafik çekerek, çevre yollarına kaçak kestirme çıkış yaratarak , ağır taşıt ve şehirler arası trafik yükü bu güzergaha kayacaktır. dedi.


Güçlü Anadolu Gazetesi