Genel

Ankastre mutfak sektöründe yüzde 17'lik paya ulaştı!

Türkiye'de ilk olarak 1990'ların başında görülen ankastre, bugün 1 milyon adedi aşarak pazarın yüzde 17'sine sahip konumda bulunuyor

Türkiye'de ilk olarak 1990'ların başında görülen ankastre, bugün 1 milyon adedi aşarak pazarın yüzde 17'sine sahip konumda bulunuyor. 2000 yılından soma tüketicinin tanımaya başladığı bir ürün haline geldiği görülen ankastre, özellikle son yıllarda artış gösteren toplu konut projelerinde ankastre ürünlere yer verilmesiyle kullanım  hızla artış gösteriyor. Avrupa'da pazar, ağırlıklı olarak ankastre ürünlerden oluşurken, ankastre pazarının orta vadede Türkiye'de de kullanımının daha da yaygınlaşarak Avrupa'daki kullanım oranlarına doğru ilerleyeceğine inanılıyor.

Yüzde 6 büyüdü

Ankastre sektörüyle ilgili değerlendirmelerde bulunan İndesit Company Ankastre Pazarlama Müdürü Gülizar şžit şunları söyledi: '2009 pek çok sektör için sıkıntılı bir dönemken, ankastre, yılı büyüme ile kapatan nadir sektörlerden oldu. Krizde yüzde 6 büyüme gösteren ankastre, solo ürün sektörünün küçüldüğü bir yılda doğal olarak yaygınlığını artırma imkanı burdu. Yeniliklere açık olan tüketicUerimizdaha ergonomik ve hijyenik olan bu ürünleri kriz yılında da tercih etti. Bu da bize açıkça gösteriyor ki getirdiği teknolojik ye estetik yeniliklerle ankastre, sektörü büyümesine hız kesmeden devam edecek.'

Projeler etkiliyor

Saygın firmaların konut projelerinde ankastre ürünlerle donatümış mutfaklar sunmaya başlaması ankastre ürünler için önemli bir sıçrama noktası oluyor. Daha önce sadece solo ürün kullanım alışkanlığı olan pek çok kişi yeni evleri ile ankastre mantığı ile tanışıyor. Ayrıca pek çok önemli konut projesi adı ile ankastre kelimesinin birlikte anılması da pişirme grubunda ürün alacak kişilerin terdhlşžerini, solo ürünler yerine prestiji de çağrıştıran ankastre ürünlere yöneltmesine neden oluyor.

Gelecek, teknolojik ürünlere kayacak

SEKTÖRDE önümüzdeki 5 yıl, yıllık ortalaması yüzde 15'e yaklaşan bir büyüme bekleniyor. Bunun yanında öncelikle enerji ve su tüketimi konularmda daha da ileriye gidilmesini ve tasarım ve fonksiyonlarda maksimum kullanıcı dostu yenüikler bekleniyor. Sektör temsilcileri ise tencere koyulan noktayı ocak beki haline getiren tezgahlar, bulaşık makinesi haline gelen evyeler, ocak, fırın ve davlumbazı aynı kütlede birleştiren prizmalarla karşılaşılabileceğini söylüyorlar.

İşlevselliği önem veriliyor

TÜKETİCİLER ankastre ürünlerde işlevselliğe önem veriyor. Sadece bir tezgaha ya da kabine gömülü oldukları için yerden kazanç sağlamaları değil, tüketiciye maksimum verim sunmaları da önemli hale geliyor. Fırınlarda geniş kabin imkanları, kendi kendini temizleme özellikleri, kullanım alışkanlığına uygun ocak bekleri, çevre ve tüketici dostu tasarımları, gitgide bilinçlenen tüketitiler için tercih nedenleri oluyor. Tüketicilerimiz eski günlerde olduğu gibi sadece estetik unsurları değil, alacağı ürünün kendisine sağlayacağı favdavı değerlendiriyor. Ürünlerin değişimi için ise ülkemizde ortalama 10 yıllık bir üsre söz konusu oluyor. Ancak genç bir sektörü olan ankastrede henüz ilk alım süreci yaşanıyor.
Hürriyet