Perakende

Anneler Günü perakende piyasasını canlandırdı!

Anneler Gününün yaklaşmasıyla birlikte alışveriş sektöründe haraketlilik başladı. Canlanan piyasada yüzde 70-75’i kuyumculuk sektörüne olurken giyim ve aksesuar ile elektronik eşya da yüzde 25-30 civarında ilgi görmeye başladı. İşte detaylar...Tüketicilerin yüzde 70-75’i kuyumculuk ürünlerine yönelirken, giyim ve aksesuar ile elektronik eşya da yüzde 25-30 civarında ilgi gördü

Anneler Günü perakende sektörünü canlandırdı. Tüketicilerin yüzde 70-75’i kuyumculuk ürünlerine yönelirken, giyim ve aksesuar ile elektronik eşya da yüzde 25-30 civarında ilgi gördü. 

Öte yandan kargo şirketlerinde 10 gün önceden verilmeye başlanan siparişler, yoğunluğun göstergesi olarak değerlendirildi.

İşte Anneler Gününün perakendeye etkisi...

Dünya Gazetesinden Mehtap Halıcı'nın haberine göre, Anneler Günü hareketliliği start aldı. Her sene mayıs ayının ikinci haftası kutlanan Anneler Günü’nde özellikle takı, aksesuar, mücevher,  hazır giyim ve elektronik gibi ürünlere talepoldukca yoğun.

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Sinan Öncel, Anneler Günü etkisiyle organize perakende sektöründe genel bir hareketlilik olduğuna vurgu yaparken, kargo şirketlerinin yoğunluğun göstergesi olduğunu belirtti.

Öncel, insanlar artık online alışveriş yaparken sipariş kadar ürünün teslimat sürecini de hesaba kattıklarını söyledi Böylece, Anneler günü gibi alışverişin yoğunlaştığı dönemlerde kargo şirketlerinin iş yükünü göz önünde bulunduranların 10 gün önceden siparişlerini vermeye başlıdıklarını fdde etti.

Hediyenin sembolik değeri olduğunu hatırlatan BMD Başkanı Öncel, yapılan hediyelik alışverişinin perakende cirolarına pozitif katkı sağladığını ifade ederek “Özel günlerde yapılan hediyelik alışverişi kuşkusuz cirolara olumlu yansıyor” seklinde konuştu.

Özel günlerin alışverişe yönlendirdiğini söyleyen Öncel, pandemide online alışverişin kolaylığının farkına varan tüketicilerin normalleşmeye rağmen bu tutkusundan vazgeçmediğine dikkat çekti.

Dünyada ve ülkemizde online alışveriş kültürünün oluştuğunu aktaran Öncel, Kurban Bayramı sonuna dek canlılığın süreceğini ifade etti.

KUYUMCULUK SEKTÖRÜNE İLGİ YOĞUN!

Annelere hediyelik için en fazla takı, aksesuar, mücevher, hazır giyim ve elektronik ürünlerin tercih edildiğini işaret eden Sinan Öncel, bu senede hareketlilik beklenen sektörde benzer grafiğin sürdüğünü dile getirdi. Öncel, kuyumculuk ürünlerinde yüzde 70-75, giyim ve aksesuar ile elektronik eşyada ise yüzde 25-30 civarında bir artış olacağının öngörüldüğünü belirtti.

Annelerin herkes için önemli olduğunu söyleyen Öncel, en önemli hediyenin anneleri için çocukları olduğunu kaydetti. Öncel, bu özel günde annelerin elini öpmenin, onlara sımsıkı sarılmanın çok daha anlamlı olduğunu düşündüğünü belirtti.

Borsa İstanbul haftanın 3. gününe yükselişle başladı!

İdari para cezaları için son dakika kararı! Resmi Gazete'de yayımlandı: İdari para cezaları taksitlendirilebilecek!