Ant Yapı Moskova'ya Avrupa'nın en yüksek binasını yapacak!
Daha önce 300 metre yüksekliğiyle Rusya'nın en yüksek kulesini inşa eden Ant Yapı, kendi rekorunu kırmak için kolları sıvadı
Daha önce 300 metre yüksekliğiyle Rusya'nın en yüksek kulesini inşa eden Ant Yapı, kendi rekorunu kırmak için kolları sıvadı. şirket, Rusya'da 630 milyon dolarlık iş aldı.
Ant Yapı, rotasını Rusya'ya çevirdi. Rusya'dan 630 milyon dolarlık iş aldıklarını söyleyen Ant Yapı Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Okay, 'Moskova'da 400 milyon dolara, Avrupa'nın en yüksek kulesini inşa edeceğiz.' dedi.
Ruslar niye sizi seçti
Daha önce de Moskova'da 300 metrelik Moscow Capital Tower ismi ile Avrapa'nın en yüksek kulelerini yapmıştık. şimdi de 330 metre ile kendi rekorumuzu egale edeceğiz. Plot 16 projesi, yine aynı grubun, Capital Grubu'nun yatırımı.
Projenin içeriği nedir
300 bin metrekare inşaat metrekaresi olan 400 milyon dolarlık bir iş. 3 yılda teslim edilecek. Biri 49, diğeri 85 katlı iki kule.
Rusya'da başka işleriniz de olacak mı
2014 kış oyunları için hazırlanan Sochi Olimpiyat Köyü'nü de biz yapacağız. Bu da 230 milyon dolarlık bir iş, 18 ayda teslim edilmesi gerekiyor. 110 bin metrekare alan üzerinde 3-4 yıldızlı 3500 tane otel odası olacak. Bu ay bu işe de başlıyoruz.
İyi ki Kuveyt pazarına girmemişiz
Rusya dışında yeni pazar arayışlarınız yok mu
BİR dönem Arap ülkelerini gezdik, Libya, Suudi Arabistan, Dubai ve Kuveyt'e baktık. Girmek istemedik, şimdi iyi ki girmemişiz diyoruz. Artık başka pazar aramıyoruz. Rusya'da 15-20 yıldır varız ve çok tecrübeliyiz. İyi de tanınıyoruz. Ukrayna'da da beklediğimiz bazı işler var.
Rusya krizden etkilemedi mi, yatırımlar ne durumda
DOÄAL kaynakları ile ekonomisini ayakta tutan bir ülke. şu anda Avrupa'nın yaşadığı durumdan çok farklılar. Bizim için güvenli bir liman. Aldığımız 630 milyon dolarlık 2 proje de bunun göstergesi .
Dışarıda kazanıp içeriye yatırıyoruz
İç piyasada yeni yatırım olacak mı
ANTYAPI yurtdışında taahhüt işi yapıyor. Oradan kazandığı paralarla da geliyor Türkiye'de proje geliştiriyor.
RİVA'DA AntRiva ismiyle 100 tane villa yapıyoruz.
çEKMEKÖY'DE 140 kent villasından oluşan AntOrman projemiz var. Metrekare fiyatı 3 bin dolar.
çAMLICA'DA 35 bin metrekarelik arazimiz var. Ofis ve rezidans ağırlıklı 300 ünitelik proje düşünüyoruz.
BEYLERBEYİ'ndeki arazimizde de yine kent villası projesi düşünüyoruz.
200 odalı Radison Blu otelimiz de mart ayında Ataşehir'de açılacak. Yurtdışı projelerimize mevcut projelerimizi ekleyince 1 milyar dolarlık iş hacmine ulaşmış oluyoruz.
Bomonti'de fiyatlar 10-15 bin $'a çıkar
Anthill'de satışlar nasıl gidiyor
800 daireden 100 tane falan kaldı. Projenin başında buradan daire alanlar yüzde 40 getiri sağladı. Burada ilk arsa alan, ilk proje geliştiren firmayız. Tüneller geldikten sonra fiyatlar uçtu. Biz de yeni araziler baktık ama astronomik fiyatları fizibl bulmadık. Bomonti Levent gibi bir bölge olacak. şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül, sağlıksız yapıların tamamının yıkılacağını, ve yeni bir bulvar yapılacağını açıkladı. O zaman burada fiyatlar 10-15 bin dolar aralığını bulacak.
Ruslara 'bekleyin' diyoruz
2012'de satışlarda durgunluk beklentiniz var mı
KONUT alımlarında bir refleks var. Ama ben Avrupa'nın bunu çabuk toparlayacağını düşünüyorum. 2012'nin daha iyi olacağını söyleyemeyiz ama toparlanma süreci yaşanacak.
Mütekabiliyetle ilgili beklentileriniz nedir
Mütekabiliyetin bir an önce çıkması lazım. Bizim Rusya'da çok çevremiz var. Ciddi talepler geliyor. Bekleyin diyoruz...
Pazarlama yöneticileri sosyal medyada 'bağ' kurmayı bilmiyor!
IBM'in araştırmasına göre orta ölçekli şirketlerin pazarlama direktörleri sosyal medya kanallarını kullanarak, tüketicilerin markalar üzerindeki etkileriyle başa çıkmaya hazırlıklı değiller. şirketlerin pazarlama direktörleri, müşteriler ile marka arasında etkili bir bağ kurmayı en fazla endişe duydukları konu olarak görmelerine rağmen, yüzde 72'si bu bağı nasıl oluşturacaklarını bilmiyor. Öte yandan 2016'ya kadar mobil ticaretin 31 milyar dolara ulaşacağını öngörülürken, araştırmaya göre orta ölçekli şirketlerin CMO'larının yüzde 62'si mobil ticaretin sunduğu iş fırsatlarını yakalamaya hazır değil.
İndirim tüketiciye yansımadı
Elektrik Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu, elektrikte kayıp ve kaçağın düştüğünü, enerji bedelinin azaldığını ancak, bunun tüketicilere yansımadığını savundu. EMO Yönetim Kurulundan yapılan açıklamada, 1 Ocak'ta yürürlüğe giren yeni tarifenin tüketicilerin aleyhine, ancak dağıtım şirketlerinin lehine düzenlemeler içerdiği görüşüne yer verildi ve 'Tüketici bir kez daha unutulmuş ve dağıtım şirketlerine gelir kapısı yaratılmıştır' denildi.
şenay BÜYÜKKÖşDERE/Akşam