Ant Yapı Port Alaçatı'da çılgın kanal projesi gerçekleştirdi!
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ın seçim kampanyasında gündeme getirdiği Kanal İstanbul fikrini gerçekleştirilebilir olarak görenler arasına katılan Ant Yapı Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Okay'da katıldı
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan 'ın seçim kampanyasında gündeme getirdiği Kanal İstanbul fikrini gerçekleştirilebilir ' olarak görenler arasına katılan Ant Yapı Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Okay, buna örnek olarak kendilerinin İzmir Alaçatı 'da açtıkları bir kilometre boyunda, 80 metre genişliğinde ve 4 metre derinliğindeki kanalı gösterdi.
Kanal İstanbul 'un iyi yönetildiği takdirde maliyetini karşılamanın ötesinde geçerek büyük bir katma değer yaratacağını gündeme getiren Okay, Türkiye 'nin marka ülkeler ligine çıkabilmesi için bu tür ataklara ihtiyaç olduğunu kaydetti. Bu fikrin İstanbul 'un yoğunluğunun dağıtılmasına katkı sağlayacağını belirten Okay, çevre ve ekolojik denge unsurlarına çok dikkat edilmeli. Ayrıca bu ülkede inovatif, yenilikçi, kısaca çılgın bir şeyler yapmak için çok sağlam bir sinir sistemi gerekiyor. Doğruluğuna inandığınız konularda sonuna kadar dik durmak, özveri ve bu ülke adına büyük işler yapmanın çok zor olduğunu bilmek gerekiyor diye konuştu.
Bürokratik engeller zaman kaybettirdi
İzmir 'deki Port Alaçatı kanalının açılması sırasında ciddi bürokratik engellerle karşılaştıklarını belirten Okay, kanalın inşası sürecindeki yaşananları şöyle anlattı: On yıldan beri bekleyen Port Alaçatı kanalının inşaatına 2001 'de yaşanan ekonomik krizden yeni çıkıldığı günlerde başlandı. çeşme 'ye ulaştığımızda İstanbullu firmaların istenmemesinden tutun da doğayı ve düzenin bozulacağına kadar birçok engelleme ile karşılaştık. Projenin bilindiği gibi olmadığını birçok platformda anlatmak zorunda kaldık. Bayındırlık 'tan Maliye 'ye, Orman 'dan çevre 'ye kadar birçok bakanlığa giderek onaylar aldık. İzinleri almak bir yıldan fazla bir süre tuttu.
Karşılaştıkları hukuki engelleri aştıktan sonra marina, kanal etrafındaki konut ve butik otellerden oluşan 3 etaplı projeyi gerçekleştirdiklerini anlatan Okay, Türkiye 'nin ilk marina, kent projesi olan Port Alaçatı 22 bin 500 metrekare alan üzerine kuruldu. şimdiye kadar yapılanların aksine denizin doldurulması değil, toprakta kanallar açılarak, denizin kara içine alınmasını ve bu sayede 10 kilometrelik bir sahil yaratılmasını planladık. Port Alaçatı, 500 milyon euro'nun üzerinde yatırımla gerçekleşti diyerek sözlerini bitirdi.
Hüseyin Belibağlı/Emlakkulisi.com