Genel

Antalya-Alanya'da manyetik hızlı tren projesi yapılıyor!

EoroRapidTR adlı şirketin geliştirdiği manyetik hızlı tren projesi ile 135 kilometre uzunluğundaki Antalya-Alanya arasının ortalama 475 kilometre hızla 38 dakikaya inebileceği belirtildi...

 Antalya Gazeteciler Cemiyetinde, Alman ortaklarıyla basın toplantısı
 düzenleyen EoroRapidTR AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ertan Develik, manyetik bir hava
 akımı içinde süzülen teknolojinin 1937 yılında geliştirildiğini ancak sadece
 Şangayda 31 kilometrelik bir hatta uygulandığını söyledi.
        
 Alman firması EoroRapidin patent hakları Siemens ve Thyssen/Krupp
 banyesinde olan transrapid manyetik hızlı tren sistemini dünya çapında
 projelendirmeye, finanse ve inşa etmeye yetkili olduğunu ifade eden Develik,
 projeyi 2008 yılında eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırıma sunduklarını
 bildirdi. Antalya-Alanya arasında her 400 metrede bir özel kamera ile fotoğraf
 çektiklerini belirten Develik, "Herhangi bir partinin seçim öncesi reklamını
 yapmak amacında değiliz. Amacımız ülkeye yararlı olacak bir projeyi kazandırmak"
 dedi.
        
 Projeyi yap-işlet-devret modeliyle hayata geçireceklerini ve ihale
 sürecini beklediklerini anlatan Develik, "Hükümetimizden tek kuruş para
 çıkmayacak. Fabrika çıkışından itibaren 80 yıl garantisi var" diye konuştu.
        
 Türkiye genelinde Ankara merkezli toplam 26 güzergah belirlediklerini
 vurgulayan Develik, Yıldırımın tavsiyesiyle projeyi ilk olarak Antalya-Alanya
 arasında hayata geçirmeyi planladıklarını kaydetti.
        
 Hızlı trenin saatte, Antalya-Alanya arasındaki 135 kilometrelik mesafede
 ortalama 475 kilometre hızla gideceğini ve 550 kilometre hıza kadar çıkacağını
 söyleyen Develik, projeyi 750 kilometre hıza göre planladıklarını vurguladı.
 Karayoluyla iki saatte katedilen Antalya-Alanya arasının bu şekilde 38 dakikaya
 kadar ineceğini vurgulayan Develik, trenin hızının bin kilometre hıza ulaşmasının
 mümkün olabildiğini savundu.
        
 Develik, Türkiyeyi ağ gibi örecek bir manyetik hızlı tren sistemi
 projesi geliştirdiklerini hatta Edirneden, Bulgaristanın Sofya kentine ulaşacak
 bir hattın iznini aldıklarını ifade ederek, "Bu da demek ki, ülkemizi ABye
 saatte 500 km süratle sokacağız. Bu, uçaktan daha hızlı bir sistem. Edirneden
 saat 08.00de yola çıkan bir kişinin Erzuruma gidip işlerini hallederek,
 Konyadaki askerlik arkadaşını ziyaret edip, saat 20.00de eve dönmesi mümkün"
 diye konuştu.
        
 Projenin gerçekleşmesi halinde dünyanın en uzun hattının Antalyada inşa
 edileceğini belirten Develi, bu sistemle seyahat etmek için Şangaya giden
 yaklaşık 1.5 milyon turistin de Antalyaya geleceğini anlattı.
        
 Brezilya ve Avrupa ülkelerinde de projeyle ilgili çalışmaların sürdüğünü
 anlatan Develi, transrapidin belli başlı yedek parçaları ile vagonlarının
 Türkiyede imal edileceğini ve 15 bin kişiye yapım aşamasında istihdam
 sağlanacağını söyledi.
        
 Antalya Alanya arasındaki proje maliyetinin 5.5 milyar Avro olduğunu dile
 getiren Develi, günlük 20 bin kişinin taşınmasının planlandığını kaydetti. Her 15
 dakikada bir yapılacak seferle 5 vagonda 100er kişinin seyahat edebileceğini
 bildiren Develi, yolcularla birlikte 12 konteynırın da aynı anda taşınabileceğini
 vurguladı.
        
 Develi, seçimden sonra ihale açılmasını beklediklerini kaydederek, 6 yıl
 içinde projenin hayata geçeceğini anlattı.
        
 Antalya Havalimanı, Serik, Manavgat ve Alanya duraklarının yapılacağı
 hattın 6-20 metre yüksekliğindeki beton platform üzerine kurulacak manyetik hatta
 ilerleyeceğine işaret eden Develik, istenilmesi durumunda Side ve Gazipaşa
 Havalimanına kadar hattın uzatılabileceğini bildirdi.
AA