Antalya Havalimanı'nın kapasite artırma ve işletme ihalesinin iptali meclise taşındı!
CHP Antalya Milletvekili Rafet Zeybek, Ulaştırma Bakanı Cahit Turhan'ın, ihalenin ne gerekçeyle iptal edildiğini, iptal sürecine kadar kaç firmanın teklif verdiğini ve bu firmaların hangileri olduğunu açıklamasını talep etti...
Yolcu sayısı bakımından Türkiye'nin ikinci büyük havalimanı olan Antalya Havalimanı'nın kapasite artırımı ve işletme ihalesinin iptal edilmesi Meclis'te gündem oldu. Sözcü gazetesinden Emre Deveci'nin haberine göre, CHP Antalya Milletvekili Rafet Zeybek Ulaştırma Bakanı'na ihalenin neden iptal edildiğini ve İstanbul Havalimanı'nı işleten firmanın (İGA) ihale ile ilgilenip ilgilenmediğini sorusunu da sordu. İGA yetkilileri ihale ile ilgilenmediklerini söyledi. İhalenin neden iptal edildiğiyle ilgili resmi bir açıklama yapılmadı.
Antalya Havalimanı'nın kapasitesinin artırılması ve işletmesi için 31 Ocak’ta yapılacağı ilan edilen ihalenin Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) tarafından iptal edilmesi, Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) gündeminde konuşuldu.
İstanbul Havalimanı'nın işletmecisi İstanbul Grand Airport'un (İGA) da ihaleye girmek istediği ancak şartnamedeki koşulları karşılayamadığı ortaya atılmıştı.
CHP Antalya Milletvekili Rafet Zeybek, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan tarafından cevaplanması talebiyle verdiği soru önergesinde “İhaleye İstanbul Havalimanı işletmesini alan firmanın katılamayacağı ve bu sebeple baskı yaptığı iddiası doğru mudur” ifadesine yer verdi.
İGA Havalimanı İşletmesi A.Ş.'den yapılan açıklamada İGA’nın ihale ile ilgilenmediği ifade edilerek şu ifadeler yer aldı:
İGA Havalimanı İşletmesi A.Ş. sadece İstanbul Havalimanı'nı işletmek için kurulmuş olduğu için başka bir ihaleye katılması söz konusu olamaz. İGA’nın Antalya Havalimanı'nın ihale süreciyle ilgili baskı yaptığı iddiası tamamen asılsızdır.
BAŞKA BİR ŞİRKET Mİ İHALEYE GİRECEK?
Konuya ilişkin konuşan CHP Antalya Milletvekili Zeybek, İGA’nın ortakları Cengiz, Limak, Mapa ve Kalyon’un ihaleye başka bir şirketle girebileceğini iddia etti. Zeybek’in verdiği soru önergesinde de “Şartların yeniden düzenlenip tekrar ihale açılacağı, ihaleye katılım sağlayamayan iktidara yakın firmaya ihalenin başka bir şirket üzerinden verileceği iddiası doğru mudur” sorusuna yer verildi.
Zeybek ayrıca, Bakan Turhan’ın, ihalenin ne gerekçeyle iptal edildiğini, iptal sürecine kadar kaç firmanın teklif verdiğini ve bu firmaların hangileri olduğunu açıklamasını talep ett.
SÜRPRİZ BİR ŞEKİLDE İPTAL EDİLMİŞTİ
25 Ocak’ta Resmi Gazete’de yayımlanan DHMİ kararında, ihale ilan metninin 2 Ocak 2020 yılında yayımlandığı anımsatılarak, “Antalya Havalimanının Kapasite Artırımına Yönelik İlave Yatırımların Yapımı İle İç/Dış Hatlar, Genel Havacılık, CIP Terminalleri ve Mütemmimlerinin İşletme Haklarının Kiraya Verilmesi ihalesine ilişkin teklif alma tarihinin 31.01.2020 tarihinde saat 09.30'da sona ereceği bildirilen söz konusu ihale iptal edilmiştir.” ifadelerine yer aldı.
İhalenin şartnamesinde geçici teminat tutarı olarak 40 milyon euro isteniyor, ihaleye katılabilmek için en az 5 yıl havalimanı işletme koşulu aranıyordu. Şartnamedeki en az 5 yıl havalimanı işletme koşulunu karşılayamayan İGA'nın, DHMİ üzerinde baskı yaptığı ve şartnameyi değiştirmeyi amaçladığı iddia edilmişti.
Türkiye’nin ikinci büyük havalimanı olan Antalya Havalimanı, 2019’da 35 milyonun üzerinde yolcu tarafından kullanılmıştı.
Antalya Havalimanı’nın kapasite artırım ihalesi iptal!