İmar

Antalya Sahil projesi görücüye çıktı!

Konyaaltı Sahili, Mimari ve Kıyı Düzenlemesi Fikir Projesi Yarışması' nı kazanan Yüksek Mimar Mucip Ülger başkanlığındaki ATSO' da düzenlenen toplantıda projeyi meslek odalarının temsilcilerine tanıttı.

'Antalya Büyükşehir Belediyesi Konyaaltı Sahili, Mimari ve Kıyı Düzenlemesi Fikir Projesi Yarışması'nı kazanan Yüksek Mimar Mucip Ülger başkanlığındaki ATSO'da düzenlenen toplantıda projeyi meslek odalarının temsilcilerine tanıttı. Tanıtımda projeye yönelik eleştirilerin çokluğu dikkati çekti. 


KONYAALTI'NDA CİDDİ PARK SORUNU VAR 


Projenin tanıtımından sonra söz alan AKTOB Araştırma Birimi Görevlisi Erol Karabulut, "Antalya'nın kış aylarında fırtına problemi var. Fırtına duvarları aşıp konut ve otellere kadar geliyor. Projeyi sahilin sıfır noktasından başlatırsanız fırtına sorununu nasıl aşacaksınız?" dedi. Akbulut, "Konyaaltı'nda ciddi park sorunu var. park sahalarınızı çok iyi göremedim. Antalya sahilinde şu anda otomobil park edecek yer yok diye biliyorum, kurguladığınız yapı ile ilgili çok ciddi imar değişikliği gerekiyor. 


Sizin planınız belediyenin imar planı ile ne kadar ölçüşüyor? Hemzemin Antalya trafiğine ters" diye sordu.. 

'Antalya Büyükşehir Belediyesi Konyaaltı Sahili. Mimari ve Kıyı Düzenlemesi Fikir Projesi Yarışması'nı kazanan Yüksek Mimar Mucip Ülger ve ekibi Antalya Ticaret ve Sanayi Odası'nda düzenlenen toplantıda meslek odaları temsilcilerine projeyi tanıttılar, projeye yönelik eleştirileri yanıtladılar. Yarışmayı kazanan Yüksek Mimar Mucip Ülger ve ekip elemanları Olgun Çalışkan ve Şemsettin Tugay'ın projeyi tanıtmasının ardından söz alan Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmecileri Birliği(AKTOB) Araştırma Birimi Sorumlusu Erol Karabulut, eleştiri ve önerilerini sıraladı. Karabulut. "Konyaaltı sahil bölgesindeki yolları kaldıracağız dediniz, Antalya'da kışın bir fırtına problemi var. Fırtına duvarları aşıp binalara kadar geliyor. Projeyi sahile sıfır noktasından başlatırsanız fırtına sorununu nasıl aşacaksınız? Konyaaltı'na ulaşılan bulvar trafiğin kilitlendiği nokta, orada hastaneler var, stadyum yapıldı. Migros denen ucube var.. Adliye orada, bazı resmi daireler orada. Müzenin olduğu caddede kilitlenme var, üst ve alt yollar trafiği toparlayamıyor. Bütün bunları düşündüğümüzde -bizim tasarımımız- diyorsunuz ama bu tasarımınız yukarıdaki trafiği ikiye üçe katlama olasılığına sahip. Diğer yandan yaz aylarında Konyaaltı'nda ciddi park sorunu var, park sahalarınızı çok iyi göremedim. Antalya sahilinde şu anda otomobil park edecek yer yok diye biliyorum, kurguladığınız yapı ile ilgili çok ciddi imar değişikliği gerekiyor. Sizin planınız belediyenin imar planı ile ne kadar örçüşüyor? Hemzemin geçit Antalya trafiğine ters. Duvarların kalkma meselesini sadece Beachpark için düşünüyoruz, çünkü orada bir fırtına tehlikesi yok. Sahilin en kuytu yeri, Akdeniz Bulvarı'nda fırtına önleyici deşarj kanallarını kurarak özellikle Boğaçayf nın sağ ve sol kanadındaki fırtınanın çok etkilenen kısımlarında yeni bir sistem pisti kurulması gerekiyor" dedi. 


YÜZÜNCÜ YIL BULVARINA YAPTIĞIMIZ MÜDAHALE YOK 


Projeye yönelik eleştirileri yanıtlayan yarışma ekibinden Şemsettin Tugay , "Yüzüncü Yıl Bulvar'na yaptığımız bir müdahale yok, Akdeniz Bulvarı'nı Limana giden kamyonlar kullanıyor, şehir trafiği kullanıyor, gezintiye gidenler kullanıyor. Yeni sistemde oraya hiçbir ağır araç girmeyecek, çok yakın zamanda Batı Çevreyolu devreye girecek, Çevreyolu devreye geçmesi ile birlikte ağır trafikten kurtulmuş olacak. Biz buradaki trafiği kaldırmıyoruz, buradaki trafiği yavaşlatıyoruz. Çünkü siz buraya trafiği verirseniz, Konyaaltı olmaktan çıkar" diye konuştu. 


SÜRÜCÜ YAVAŞ GİTMEK ZORUNDA KALACAK 


Akbulut'un eleştirilerinin geri kalanını cevaplayan Olgu Çalışkan ise, " Hemzemin geçit için sahilde bir imar planı tadilatı yapmayacağız. Bu kısmın değişmesi kendiliğinden olacak diye düşünüyoruz, vatandaş zorlayacak. Çünkü burası çok değerli bir sahil olacak. Oradaki insanlarda sahille bu binaların birleşmesini talep edecekler. Hemzemin Antalya için çok zor olabilir, biz o alternatif zemini yaratmadığımız zaman sürücüyü sürüşe zorlayan, yayaya ise gerçekten öncülük veren bir mekan yaratmadan da bu kafa yapısını dönüştürmemiz olanaksız. Bunu en az hasarla yapacağız "dedi. 


Antalya Gerçek Akdeniz