Turizm

Antalya'da alternatif turizmciler aynı çatı altında birleşti!

Burhan Gümüşoğlu, yaptığı açıklamada, turizm sektöründe birçok dernek ve birliğin yer aldığını, ancak kendileri gibi turizme hizmet eden işletmelerin bir platformunun bugüne kadar olmadığını söyledi...

Antalya'da turizme yönelik faaliyet gösteren çeşitli alternatif eğlence, sanat ve etkinlik işletmeleri işbirliğini geliştirmek ve ortak hareket etmek amacıyla dernekleşti. 


Aralarında Antalya Akvaryum, Uluslararası Antalya Kum Heykel Festivali, Dinopark, Aktur Lunapark gibi işletmelerin de yer aldığı oluşumun kurucu başkanı Burhan Gümüşoğlu, yaptığı açıklamada, turizm sektöründe birçok dernek ve birliğin yer aldığını, ancak kendileri gibi turizme hizmet eden işletmelerin bir platformunun bugüne kadar olmadığını söyledi. 


Bir çatı altında hareket edememenin çeşitli sıkıntılarını yaşadıklarını ve bu nedenle dernekleştiklerini ifade eden Gümüşoğlu, öncelikli amaçlarının tanıtım olduğunu belirtti. Antalya'da bir harita yapmak istediklerini anlatan Gümüşoğlu, "Biraz karikatlirize bir harita ama gerçek bir harita. Demek üyesi tüm işletmeleri, ulaşım bilgileri, adresleri bu haritada yer alacak. 

Daha önce başka oluşumlar tarafından ya da tek tek işletmeler tarafından yapıldı, ama biz çok daha kapsamlı birşeyi düşünüyoruz" dedi. 


Alternatif turizm işletmelerinin her birinin diğerlerinin tanıtımına katkı sağlamasını istediklerini bildiren Gümüşoğlu. bu sayede teleferik ile Tahtalı Dağı'na çıkan bir turistin, Lara'da kum heykel etkinliğinden ya da akvaryumdan da haberdar olacağını vurguladı. Attıkları bu adımın, gelecek yıllarda yerelden ulusala taşınmasını amaçladıklarını kaydeden Gümüşoğlu, ilerleyen yıllarda alternatif turizm işletmelerinin Türkiye genelinde tek çatı altında toplanmasını istediklerini kaydetti. 

Gümüşoğlu, "Turizm sektöründe alternatif turizm işletmeleri açısından yıllardır süregelen bir eksikliği Alternatif Turizm Etkinlikleri ve İşletmeleri Birliği ile gidermeye çalışıyoruz. Bu süreçte Antalya'da turizme hizmet eden işletmeleri demeğimiz çatısı altına davet ediyoruz" dedi. 


Gümüşoğlu, Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yapılan ihaleyi kazanan ajans tarafından 2014 yılında Türkiye'nin tanıtımı için kullanılacak "Home of" konsepti ve tanıtım yüzü aktris Julianne Moore ile ilgili tartışmalara da değindi. Moore'uıı çok iyi bir yüz olduğunu, konsepti de başarılı bulduğunu dile getiren Gümüşoğlu, ancak tanıtımın sadece fuarlarda DVD'lerle sınırlı kalmaması gerektiğini vurguladı. 


Anayurt Gazetesi