Apartman görevlileri koronavirüs sebebiyle çalışma saatlerinin sınırlandırılmasını istiyor!
Yeni tip koronavirüsle (Kovid-19) mücadele kapsamında sokağa çıkma kısıtlaması bulunanların alışveriş ihtiyaçlarının giderilmesi için iş yükü artan apartman görevlileri, çalışma saatlerinin sınırlandırılmasını talep ediyor.
Yeni tip koronavirüsle (Kovid-19) mücadele kapsamında sokağa çıkma kısıtlaması olanların alışveriş ihtiyaçlarının giderilmesi için iş yükü artan apartman görevlileri, çalışma saatleri ve şartlarının yeniden düzenlenmesini istiyor.
Konut Görevlileri Sendikası (Konut-Sen) Genel Başkanı Uğur Gözel, Anadolu Ajansı muhabirine yaptığı açıklamada, sokağa çıkma kısıtlamasının ardından apartman görevlilerinin iş yükünün arttığını ve daha fazla temas nedeniyle risk grubunda yer aldıklarını dile getirdi.
Apartman görevlilerinin, halkın artan alışveriş ihtiyaçlarını karşıladığını belirten Gözel, gıda tüketimi sebebiyle atıkların da çoğaldığını söyledi.
Apartman görevlilerinin günde 4-5 kez dairelerden çöp topladığını dile getiren Gözel, "Bina yönetimleri ve insanlar, bu işi mecbur birilerine yaptıracaklar. Yapacak olan kişiyi de maaşını verdikleri apartman görevlisi olarak görüyorlar. Bu duruma diğer büyük sendika ve konfederasyonlar herhangi bir müdahalede bulunmadıkları için apartman görevlileri bu işleri yapmak zorunda kalıyor." şeklinde konuştu.
- "Apartman görevlisi 300 metreden uzağa alışverişe gidemez"
Gözel, sokağa çıkma kısıtlaması bulunanların çoğunun alışveriş ihtiyaçları için Vefa Sosyal Destek Grupları'nı değil apartman görevlisini aradığını belirterek, "Konut Kapıcıları Yönetmeliği'ne göre, apartman görevlisi, apartmanın 300 metre ötesine alışverişe gidemez. Bu mesafeden daha yakın bir alışveriş yeri olmayan apartman görevlisi arkadaşlar, kendi arabalarıyla daha uzağa alışverişe gitmek zorunda kalıyor." açıklamasını yaptı.
Apartman görevlilerinin uygun olmayan şartlarda dezenfekte hizmeti yaptığını belirten Gözel, şu şekilde devam etti:
"Apartman görevlileri dezenfekte hizmeti konusunda profesyonel değil. Zaten apartman görevlilerinin, binaları dezenfekte etmesi iş yükü durumuna giriyor. Apartman görevlilerinin, koronavirüs tehlikesi sürecinde her zamankinden daha fazla market alışverişi yapması, insanlarla teması ve çöpleri toplaması, koronavirüse yakalanma açısından risk grubunda olmalarına neden oluyor. Apartman görevlisi hastalığa yakalandığı zaman apartmanda yaşayan vatandaşlara bulaştırması da kolaylaşıyor."
- "Bakanlık, çalışma saati ve standardı belirlemeli"
Gözel, belediyelerin, apartmanların ilaçlanması konusunda önemli bir görev üstlenebileceğini söyleyerek, şunları söyledi:
"Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Konut Kapıcıları Yönetmeliği'ni değiştirmiyorsa bile sadece bu süreç için bir çalışma saati ve standardı belirlemeli. Koronavirüs nedeniyle çalışma saatlerinin sınırlandırılmasını istiyoruz.
Bazı meslek kuruluşları olağanüstü şartlarda hayatını idame eğitimi alırlar. Mesela AFAD ve sağlık görevlileri hem zorlu şartlarda vatandaşlara destek veriyor hem de hayatlarını idame ettirebilecek eğitimleri var. Apartman görevlilerinin böyle bir eğitimi olmadığı için de 'işimizden olmayalım' korkusu ve endişesiyle işlerine sahip çıkıyorlar."
Koronavirüs tedbirleri kapsamında siteler ve rezidanslarda alınabilecek önlemlerle ilgili de konuşan Gözel, "Site ve rezidanslarda, havuz ve saunaların bu yaz açılmamasını tavsiye ediyoruz. Havuz ve saunaların açılması insanların sağlığını riske atacaktır. Ülkemizde bulunan 1 milyon apartman görevlisi, sokağa çıkma kısıtlaması bulunanların ihtiyaçlarını gönüllü bir şekilde yapar ama bu ihtiyaçlar giderilirken apartman yönetimleri gerekli tedbirleri almadığı için bu süreci yönetmek devletimize düşer. Bu sürecin göz ardı edilmesi karantina sürecini uzatacak." dedi.
25 maddede site yönetimlerinde pandemi temizlik hizmetleri!