Apartman temizlik yönetmeliği!
Apartman yöneticisinin görevleri arasında apartman temizliğinin sağlanması ve kontrol edilmesi de yer alıyor. Apartmanda bahçe ve havuzun da olması durumunda bunlar için ayrı yönetim planının hazırlanması gerekiyor...
Apartman temizlik yönetmeliği!
Apartmanlarda temizliğin sağlanması, yönetimin yerine getirmek ile yükümlü olduğu görevlerin başında geliyor. Apartman temizlik yönetimi ile, genel temizlik haşere ilaçlama, su deposu temizliği çöp toplama ve atık hizmetleri temizliği ile ilgili hususlara yer veriliyor.
Hizmet kapsamında günlük iş akış şemasına uygun olarak işlerin yapılması ve düzenli olarak kontrol edilip raporlanması gerekiyor.
Temizlik Hizmetleri:
Blokların günlük temizliği
Ortak alanların günlük temizliği
Otoparkların temizliği
Çöplerin toplanması
Sert zeminlerin cilalanması
Genel koruyucu temizlik ve ilaçlama
İnşaat sonrası genel ve detaylı temizlik
Dış cephe cam temizliği
Haşere ilaçlama
Su deposu temizliği
Baca temizliği
Apartmanda bahçe ve havuzun olması halinde; bu bölümler için de ayrıca temizlik yönetim planı oluşturulması gerekiyor.
Bahçe bakım yönetimi:
Sağlıklı bitki ve bahçe için ayda bir veya iki kez düzenli olarak bakım yapılması gerekiyor. Bahçe Bakım Hizmetleri şu şekilde sıralanıyor:
Ekim
Biçim
Budama
Sulama
İlaçlama
Gübreleme
Tanzim ve düzenleme
Havuz Bakım Yönetimi:
Havuz bakımında yapılan yanlış ve eksik işlemler yüzme havuzunun sağlıksız bir ortama dönüşmesine neden olabiliyor. Havuz Bakım Hizmetleri şu şekilde sıralanıyor:
Filtrasyon sistemi kontrolü
Filtrasyon pompasının temizlenmesi
Havuz dip temizliği
Havuz yüzey temizliği
Savak kanallarının temizliği
Tesisatın kontrolü
Havuz suyu kimyasallarının değerinin ölçülmesi
Havuz suyu kimyasallarının havuza atılması
Apartman kuralları!
Apartman yönetimi nasıl karar alır?
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com