16 / 11 / 2024

Apartman yöneticisi risk değerlendirmesi yükümlülüğü!

Apartman yöneticisi risk değerlendirmesi yükümlülüğü!

Risk analizi, meydana gelebilecek riskleri önceden tespit ederek, risklere sebebiyet veren durumları ortadan kaldırıcı önlemler almak için yapılıyor. Peki, apartman yöneticisi risk değerlendirmesi yükümlülüğü nedir?




Apartman yöneticisi risk değerlendirmesi yükümlülüğü!

Risk analizi, meydana gelebilecek riskleri önceden tespit ederek, risklere sebebiyet veren durumları ortadan kaldırıcı önlemler almak için yapılıyor. Tehlikeden kaynaklanacak kayıp, yaralanma ya da başka zararlı sonuç meydana gelme ihtimali risk olarak nitelendiriliyor.


İşçi Sağlığı ve Güvenliği mevzuatına göre eleman sayısına bakılmaksızın tüm işyerlerinin risk analizini yapması gerekiyor.


Risk analizi yapılması gereken işyerleri kapsamına kapıcı ve güvenlik görevlisi gibi işçi çalıştıran apartman ve siteler de giriyor. 


Peki, apartmanda risk değerlendirmesi nasıl yapılır? Apartman yöneticisi risk değerlendirmesi yükümlülüğü nedir?


İşveren yükümlülüğü


MADDE 5 – (1) İşveren; çalışma ortamının ve çalışanların sağlık ve güvenliğini sağlama, sürdürme ve geliştirme amacı ile iş sağlığı ve güvenliği yönünden risk değerlendirmesi yapar veya yaptırır.


(2) Risk değerlendirmesinin gerçekleştirilmiş olması; işverenin, işyerinde iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanması yükümlülüğünü ortadan kaldırmaz.


(3) İşveren, risk değerlendirmesi çalışmalarında görevlendirilen kişi veya kişilere risk değerlendirmesi ile ilgili ihtiyaç duydukları her türlü bilgi ve belgeyi temin eder.



Apartmanlarda risk değerlendirme form örneği!



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com




Geri Dön