Emlak Terimleri

Apartman yönetimi nasıl kurulur?

Apartman yönetiminin kurulmasının zorunlu olduğu binada oturuyorsanız ve yönetim oluşturma aşamasında iseniz, "Apartman yönetimi nasıl kurulur?" sorusunun cevabını haberimizde inceleyebilirsiniz...

Apartman yönetimi nasıl kurulur?

Apartman yönetimi seçilmesi Kat Mülkiyeti Kanunu'na göre, anagayrimenkulde sekiz veya sekizden daha fazla bağımsız bölüm olması halinde zorunlu tutuluyor. Peki sekizden fazla bağımsız bölüme sahip yapılarda apartman yönetimi nasıl kurulur?


Söz konusu apartman yönetiminin oluşması için, binada ikamet eden kat maliklerinin en az 3'te 1'nin Genel Kurul çağrısı ile toplantı yapılması gerekiyor. 


Apartman yönetimi için adaylığını koyan kat malikleri arasından, diğer kat maliklerinin salt çoğunluğu yani yüzde 51'i ile bir kişi yönetici olarak seçilebiliyor. İstenirse 3 kişilik yönetim kurulu da seçilebiliyor.


Apartman yönetimine seçilen kişi veya kişilerin yerine getirmekle yükümlü olduğu bazı görevleri bulunuyor. Bunların arasında kat malikleri kurulunca verilen kararların yerine getirmek, anagayrimenkulün sigorta ettirmek gibi görevler bulunuyor.


Apartman yönetimi görevleri ..

Yönetimin görevlerinin "Apartman yönetimi defteri" olarak ifade edilen yönetim planında belirtilmesi gerekiyor; Apartman yönetimi görevleri ile ilgili diğer detaylar Kat Mülkiyeti Kanunu'nun 35. maddesinde belirtiliyor;


Madde 35 – Yöneticinin görevleri, yönetim planında belirtilir; yönetim planında aksine hüküm olmadıkça, yönetici aşağıdaki işleri görür:

a) Kat malikleri kurulunca verilen kararların yerine getirilmesi; 

b) Anagayrimenkulün gayesine uygun olarak kullanılması, korunması, bakımı ve onarımı için gereken tedbirlerin alınması;

c) Anagayrimenkulün sigorta ettirilmesi;

d) Anagayrimenkulün genel yönetim işleriyle korunma, onarım, temizlik gibi bakım işleri ve asansör ve kalorifer, sıcak ve soğuk hava işletmesi ve sigorta için yönetim planında gösterilen zamanda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde, kat maliklerinden avans olarak münasip miktarda paranın toplanması ve bu avansın harcanıp bitmesi halinde, geri kalan işler için tekrar avans toplanması;

e) Anagayrimenkulün yönetimiyle ilgili diğer bütün ödemelerin kabulü, yönetim dolayısiyle doğan borçların ödenmesi ve kat malikleri tarafından ayrıca yetkili kılınmışsa, bağımsız bölümlere ait kiraların toplanması;

f) Anagayrimenkulün tümünü ilgilendiren tebligatın kabulü;

g) Anagayrimenkulü ilgilendiren bir sürenin geçmesinden veya bir hakkın kaybına meydan vermeyecek gerekli tedbirlerin alınması;

h) Anagayrimenkulün korunması ve bakımı için kat maliklerinin yararına olan hususlarda gerekli tedbirlerin, onlar adına alınması;

i) Kat mülkiyetine ilişkin borç ve yükümlerini yerine getirmeyen kat maliklerine karşı dava ve icra takibi yapılması ve kanuni ipotek hakkının kat mülkiyeti kütüğüne tescil ettirilmesi;

j) Topladığı paraları ve avansları yatırmak ve gerektiğinde almak üzere muteber bir bankada kendi adına ve fakat anagayrimenkulün yönetici sıfatı gösterilmek suretiyle, hesap açtırılması;

k) Kat malikleri kurulunun toplantıya çağırılması.



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com