Emlak Terimleri

Apartman yönetimine denetim nasıl yapılır?

Kat Mülkiyeti Kanununa göre apartman yönetimine denetim yapılması zorunlu mudur? Apartman yönetimine denetim nasıl yapılır? Apartman yönetimini kim denetler, gibi sorularınızın yanıtı için haberimizi inceleyebilirsiniz...

Apartman yönetimine denetim nasıl yapılır?

Apartman yönetimi için böyle bir zorunluluk bulunmaması ile birlikte isteğe bağlı olarak apartman yönetiminin ve apartman yöneticisinin denetlenmesi için bir denetçi atanabiliyor. Peki apartman yönetimine denetim nasıl yapılır? Apartman yönetimini kim denetlet?


Apartman yönetiminin denetlenmesi ile ilgili yasal esaslar Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamında yer alıyor. Kanuna göre, apartman yönetim denetimi ne seçilecek kimsenin kat malikleri kurulunun arasından olması gerekiyor.


Denetçiler olağan olarak yapılan genel kurulunda yöneticiler ile birlikte seçiliyor. Denetçinin görevi bir sonraki genel kurulda son buluyor. Bunun dışında olağan genel kurul toplantıların haricinde, kat malikleri kurulu haklı bir sebebin olması halinde denetçinin görevine son verebiliyor.


Apartman yönetimi denetimi: 

Madde 41 – Kat malikleri kurulu, yöneticinin bu görevdeki tutumunu devamlı olarak denetler ve haklı bir sebebin çıkması halinde onu her zaman değiştirebilir. 

 

Hesapların denetlenmesi için yönetim planında, belli bir zaman konulmamışsa; bu denetim her üç ayda bir yapılır; bununla beraber haklı bir sebep çıkarsa, hesap denetlenmesi her zaman yapılabilir. 

 

Kat malikleri kurulu denetim işini, kendi aralarından sayı ve arsa payı çoğunluğuyla seçecekleri bir denetçiye veya üç kişilik bir denetim kuruluna verebilir; bu halde denetçi veya denetim kurulu yönetim planında yazılı zamanlarda, eğer zaman yazılmamışsa, her takvim yılının birinci ayı içinde kat malikleri kuruluna verecekleri bir raporla denetimin sonucunu ve anagayrimenkulün yönetim tarzı hakkındaki düşüncelerini bildirir; bu rapor çoğaltılarak birer örneği taahhütlü mektupla kat maliklerine gönderilir. 

 

Denetçiler bu raporu ve verecekleri kararları ve gerekli gördükleri diğer hususları, (1) den başlayıp sıra ile giden sayfa numaraları taşıyan ve her sayfası noter mührüyle tasdikli bir deftere geçirip tarih koyarak altını imza ederler. 



Apartman yönetim işleri nelerdir?