Apartmanlarda risk analizi!
Apartmanlarda risk analizi neden ve nasıl yapılır, merak ediyorsanız yanıtı ve detayları için haberimizi inceleyebilirsiniz...
Apartmanlarda risk analizi!
Risk analizi, İş sağlığı ve Güvenliği Kanunu kapsamında uygulanan bir değerlendirme formu olarak karşımıza çıkıyor. Apartmanlarda risk analizi yapılmasının nedeni ise kapıcı çalıştırması olarak ifade ediliyor.
Buna göre, işyerleri ve apartmanların çalışanları ve çevresi için tehlike teşkil edecek durumların belirtilmesi ve söz konusu risklerin meydana gelmemesi için alınacak önlemler "Risk Analizi" veya "Risk Değerlendirmesi" şeklinde ifade ediliyor. Söz konusu değerlendirmenin yapılmaması halinde "apartmanlarda risk analizi cezası" kesiliyor.
Apartmanlarda risk analizi..
Apartmanlar için yapılacak risk analizi formundan önce apartmanlarda meydana gelebilecek risk ve tehlikelere değinelim.
Apartmanlarda meydana gelebilecek tehlikeler..
- Elektrik kaçağı sonucu çarpılma,
- Asansörden düşme,
- Asansör boşluğuna düşme,
- Merpenden düşme,
- Çatıdan cisim düşmesi,
- Yakıt kazanı patlaması,
- Kanalizasyon kazası,
- Su arızaları,
- Doğal gaz kaçağı,
- Jeneratör arızası,
- Motopomp arızası,
- Hasarlı merpenler,
- Ağır yük kaldırma,
- Acil aydınlatmaların çalışmaması,
- Apartman otoparkında LPG'li araç bulunması,
- Kalorifer peteği patlaması, gibi...
Yukarıda belirtilen tehlikelere karşı bir risk analizi değerlendirme formu oluşturularak bunlara karşı önlemlerin alınması ve uygulanması gerekiyor. İşte apartmanlarda risk analizi örneği..
Apartman risk analizi örneği..
1.İş Yeri Unvanı
2.Adres
3.İşverenin Adı
4.Risk Değerlendirmesini Gerçekleştiren Personel Adı Soyadı
5.Risk Değerlendirmesinin Yapıldığı Tarih
6.Risk Değerlendirmesinin Geçerlilik Tarihi
7.Risk Değerlendirmesinin Yapıldığı Bölümler
8.Risk Değerlendirmesi Öncesi Tehlike tanımına yönelik Ön Çalışma Sonuçları
8.1 Çalışma ortamı bilgileri
8.2. İşyeri bina ve eklenti bilgileri
8.3. İş yerinde Yürütülen Faaliyet Bilgileri
8.4. Üretim ve Süreç Teknikleri
8.5. İş Ekipmanları
8.6.Kullanılan maddeler
8.7.Artık ve atıklarla İlgili İşlemler
8.8. Organizasyon ve Hiyerarşik Yapı
8.9. Görev, Yetki ve Sorumluluklar
8.10. Çalışanlar ortalama eğitim, yaş ve cinsiyetleri
8.11. Meslek hastalığı kayıtları
8.12.İş Kazası Kayıtları
8.13.Acil Durum Planının Olup Olmadığı
9.Risk Değerlendirmesinde Belirlenen Tehlike Kaynakları ve Riskler ile bu risklerden kimlerin nasıl ve ne şekilde etkileneceği
10.Risk Analizinde Kullanılan Yöntem
11.Tespit Edilen Riskler Varsa Önem ve Öncelik Sırasını İçeren Analiz Sonuçları
12.Düzeltici ve önleyici kontrol tedbirleri, gerçekleştirilme tarihleri ve sonrasında tespit edilen risk seviyesi
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com