Ekonomi

Arçelik'in üçüncü çeyrek bilançosu açıklandı. TL'deki değer kaybı ve enflasyon nasıl etkiledi?

Borsa şirketlerinin bilançoları açıklanmaya devam ediyor. Beyaz eşya sektörünün amiral gemilerinden biri olan Arçelik yurt içi ve yurt dışı faaliyetleri ve finansal sonuçlar hakkında bilgi verdi. İşte detaylarTürk lirasındaki değer kaybı ve ürün fiyatlarındaki artıştan kaynaklı olarak hasılatta yıllık yüzde 89 oranında artış görülürken üçüncü çeyrekteki gelir artışı ise yüzde 6 olarak kaydedildi

Arçelik'in üçüncü çeyrek bilançosu açıklandı. Türk lirasındaki değer kaybı ve ürün fiyatlarındaki artıştan kaynaklı olarak hasılatta yıllık yüzde 89 oranında artış görülürken üçüncü çeyrekteki gelir artışı ise yüzde 6 olarak kaydedildi. Daralan talebin üçüncü çeyrekte de metal hammadde fiyatları üzerinde baskı oluşturmaya devam ettiği belirtilirken Rusya-Ukrayna savaşı nedeniyle artan petrol, gaz ve enerji fiyatlarının, Mart ayından itibaren plastik hammadde fiyatlarını olumsuz etkilediği ifade edildi. Bununla birlikte düşen talebin, üçüncü çeyrekte, plastik fiyatlarının da düşmesine neden olduğu bildirildi.

34,3 milyar TL satış hasılatı elde edildi

Euro/Dolar paritesinin daha da düşmesinin çeyrek bazda brüt kar marjının düşmesine neden olduğunu ancak iyileşen Operasyonel Gider/Satış oranının faiz ve vergi öncesi karlılık (FAVÖK) marjında 125 baz puan artışa neden olduğu belirtildi. Şirketin bilançosuna göre üçüncü çeyrekte 34,3 milyar TL hasılat elde edilirken faiz ve vergi önceki karlılık oranı ise yüzde 8,7 oldu.

Beko Avrupa'da pazar lideri oldu

 

Şirketten yapılan açıklamada Türkiye'de satışların zayıf seyrettiği bununla birlikte Batı ve Doğu Avrupa’da da tüketici talebindeki daralmanın hızlandığı ifade edildi. Açıklamada Beko'nun Ağustos ayı itibariyle Avrupa'da pazar liderliğini ele geçirdiği belirtildi. Şirketin paylaştığı bilgilere göre Doğu Avrupa'da tüketici talebindeki daralma Temmuz ve Ağustos aylarında önceki aylara göre hızlanarak devam etti. Piyasalarda kaydedilen güçlü fiyat artışları nedeniyle Temmuz Ağustos aylarında piyasanın kümülatif olarak değer bazında önemli ölçüde büyüdüğü belirtilirken Batı Avrupa'da da tüketici talebindeki yavaşlamanın yüksek enflasyon ortamı ve tüketici harcamalarında önceliklerin değişmesi nedeniyle daha da hızlandığı ifade edildi. Almanya, İngiltere ve Fransa'da tüketici talebinin Temmuz ve Ağustos aylarında çift haneli olarak düştüğüne dikkat çekilirken satışların adet bazında daralmış olmasına rağmen fiyat artışlarının ve premium segment satışlarının yüksek payı nedeniyle pazarın değer bazında yatak seyrettiği dile getirildi. Bütün bu veriler ışığında fiyat artışları ve son satın almanın inorganik gelir katkısı sayesinde Euro bazında gelirlerin yüzde 35 olduğu, organik gelirlerin ise yüzde 30 oranında arttığı ifade edildi.

 Yurtdışı faaliyetler ve finansal sonuçlar

 Arctic & Beko markalarının Romanya'da sırasıyla birinci ve ikinci sırayı almaya devam ettiği belirtilirken satış adetlerinin düşmesi nedeniyle euro bazında gelirin yıllık bazda yüzde 14 düştüğü ifade edildi. İngiltere pazarında ise Beko'nun pazar liderliğinin sürdüğüne dikkat çekilirken Afrika ve Ortadoğu pazarlarında ise euro bazında yıllık gelirin yüzde 48 oranında arttığı belirtildi.

Defy markasının yurt içi birim satışlarının üçüncü çeyrekte yatay seyir izlerken çeyrek bazda tek haneli büyüdüğü ihracatın ise yıllık olarak tek haneli azaldığı ifade edildi. Defy'nin Güney Afrika'da pazar payını önemli ölçüde artırdığı ve pazar liderliğini sürdürdüğü bildirildi. Beko Mısır'ın ise artan bulaşık makinesi ile klima üniteleri ve fiyat artışlarından kaynaklı olarak yıllık bazda gelirini euro bazında yüzde 48 artış gösterirken çeyrek bazında ise hükümetin uyguladığı ithalat düzenlemesi nedeniyle euro bazında yüzde 15 düşüş olduğu kaydedildi.

İlk 9 ayda 128 ürünü millileştiren Aselsan'ın bilançosu açıklandı

Borsa İstanbul’da neler olacak? Hisseler normale dönüyor mu?