Genel

ArenaPark bir yılda 8.9 milyon ziyaretçi ağırladı!

Küçükçekmece Atakent’in ilk ve tek alışveriş merkezi ArenaPark iki yaşında. Açıldığı ilk yıl 7.6 milyon kişinin ziyaret ettiği ArenaPark, geçen yıl toplam 8.9 milyon kişiyi ağırladı...

ArenaPark Alışveriş ve Yaşam Merkezi, iki yılda Küçükçekmece Atakent’in buluşma noktası olmayı başardı. Yoğun rekabet ortamına rağmen ziyaretçi sayısını her yıl artıran ArenaPark, ilk yıl 7.6 milyon kişiyi, geçen yıl da toplam 8.9 milyon ziyaretçiyi ağırladı. 

Türkiye’nin en nitelikli konut projelerinin bulunduğu ve yaklaşık 200 bin kişinin yaşadığı Küçükçekmece Atakent’in ilk ve tek alışveriş merkezi olduklarını söyleyen ArenaPark Alışveriş ve Yaşam Merkezi Genel Müdürü Muhsin Erkoç, “ArenaPark, açıldığı tarihten bu yana çevresindeki konutların değerini yüzde 20 civarında artırdı. 

Bulunduğumuz lokasyon, her geçen gün gelişmekle birlikte, İstanbul’un gözde yaşam alanları arasında önlerde yer alıyor. Zengin marka karmamız ve insan yapısına uygun mimari yapımız sayesinde alışveriş merkezimiz büyük ilgi görüyor” dedi.

  

Alışveriş oranı yüksek


Her geçen gün artmakla birlikte ArenaPark’ı hafta içi 20-22 bin, hafta sonu ise 30-35 bin kişinin ziyaret ettiğini belirten Muhsin Erkoç, ziyaretçi profili hakkında da açıklamalarda bulundu. Muhsin Erkoç, “Ziyaretçilerimiz genellikle karı-koca çalışıyor ve belli bir gelir seviyesinin üzerinde yaşıyor. Bu bölgede yaşayanların ortak özelliği 40 yaş altı, üniversite mezunu olmaları ve özel sektörde yönetici ya da firma sahibi pozisyonunda çalışmaları. Yani alışveriş merkezi kültürü olan ve alışveriş yapma alışkanlıkları oturmuş bir kitleye hitap ediyoruz. Bu nedenle AVM’de geçirilen zaman, ziyaretçi sayısının alışverişe dönüş oranı ve sepet ortalaması Türkiye’deki pek çok AVM’den daha yüksek” diye konuştu.

Erkoç sözlerine şöyle devam etti:

“Alışveriş programımız olan Trend Card sayesinde ziyaretçilerimizin alışveriş merkezimize ne sıklıkla geldiğini ve ne kadar alışveriş yaptığını rahatlıkla inceleme şansımız oluyor. Buna istinaden yaptığımız analizlere göre ziyaretçilerimiz ayda ortalama 9.8 kere yani haftada 2.45 kere ArenaPark’tan alışveriş yapıyor.”


Cafe’leri büyük ilgi görüyor


Ziyaretçilerin vakit geçirdikleri alanlar hakkında da bilgi veren Muhsin Erkoç şunları söyledi:

“ArenaPark olarak gerek mimari yapımız gerekse bünyemizde bulundurduğumuz mağazalarımız ve eğlence merkezlerimizle birlikte sadece bir alışveriş merkezi olarak değil, adımızda da olduğu gibi “Alışveriş Ve Yaşam Merkezi” olarak hizmet veriyoruz. Ziyaretçilerimizin diğer AVM’lere oranla ArenaPark’ta daha uzun zaman geçirdiklerini gözlemliyoruz. Yapmış olduğumuz analizlerde ve belirli aralıklarda gerçekleştirdiğimiz anket çalışmalarında ziyaretçilerimizin açık havada cafe ve restaurantlarımızda vakit geçirdiğini tespit ettik. Ayrıca eğlence alanlarımız olan 10 salonlu Site Sinemaları, 8 hattan oluşan Strike Bowling, 3.000 metrekare alanda hizmet veren Star Park’ta  ziyaretçilerimizin uzun zaman geçirdikleri yerlerin başında geliyor.”


En çok gıda ve teknoloji alışverişi yapılıyor


Ziyaretçilerin sıklıkla alışveriş yaptıkları mağazaları da açıklayan Erkoç, “8 bin 500 metrekarelik alanda hizmet veren hipermarketimiz Tesco Kipa ve 3 bin metrekarelik alanda hizmet veren elektronik mağazamız Teknosa’nın yanı sıra giyim ve ayakkabı mağazalarımız da büyük ilgi görüyor” diye konuştu. 100 mağazanın bulunduğu ArenaPark’ın yüzde 100 doluluk oranıyla çalıştığını ifade eden Muhsin Erkoç, “Sırada bekleyen firmalara belirli kriterleri gözönünde bulundurarak zamanı gelince yer veriyoruz” dedi. İkinci yıllarında ArenaPark’a yeni giren markalar olduğunu da anlatan Erkoç, “Spor giyimde Adidas, kadın giyimde Ekol ve Love My Body, iç giyimde Dagi, ayakkabıda Bambi, genç giyimde LTB, mutfak araç gereçleri sektöründe Schafer merkezimizde yerini aldı. Yeni katılan Benzin Cafe, Çöpçü, İstanbul Steakhouse ve Alp Karadeniz Pidecisi ile birlikte yeme-içme alanında daha da güçlendik” açıklamasında bulundu.  



Hedef 10 milyon ziyaretçi


Üçüncü yıla ilişkin hedefleri hakkında da bilgi veren Muhsin Erkoç, “Geride bıraktığımız 2 yıl boyunca ziyaretçilerimizle aramızda çok güçlü bir bağ kurduk. Üçüncü yılımızda ziyaretçilerimizle kurduğumuz bu güçlü bağı daha da sağlamlaştırmak öncelikli hedeflerimiz arasında yer alıyor. 8.9 milyon olan ziyaretçi sayımızı üçüncü yılımızda 10 milyona taşımayı istiyoruz. Düzenlediğimiz etkinlik ve kampanyaların yanı sıra her geçen gün artan hizmet kalitemizle bunun gerçekleşeceğine inanıyoruz” diyerek sözlerini tamamladı.