Ticari

Arnica, üretim talebine yetişemediğinden yeni fabrika açacak!

Arnica ikinci kuşak patronu Serhan Akın üretim talebine yetişmekte zorlandıklarını ve ikinci fabrikayı açmaya hazırlandıklarını söyledi

Arnica Avrupa Birliği'nin en önemli ve kapsamlı yeni tasarım yarışması kabul edilen ve bu yıl 140 farklı ülkeden 3.653 projenin katıldığı, toplamda 259 projenin ödüllendirildiği Design Award yarışmasında su filtreli modeli Bora ile Altın Tasarım ödülü aldı.


Geçtiğimiz 2010 yılında Turquality kapsamında düzenlenen Dizayn Turkey Endüstriyel Tasarım Yarışması'nda, kendi kategorisinde "Üstün Tasarım" ödülüne layık görülen Bora'nın bu ikinci büyük başarısı olarak kayıtlara geçti. Firmanın ikinci kuşak patronu Serhan Akın, üretim talebine yetişmekte zorlandıklarını ve ikinci fabrikayı açmaya hazırlandıklarını söyledi. İstanbul Avcılar'da yer alan fabrikasında yılda 2 milyon adet üretim gerçekleştiren Arnica, taleplerin yoğunluğu karşısında üretim hattını büyütmeye karar verdi. Mersin'de yapımı süren ve 2012'nin son aylarında tamamlanması düşünülen ikinci fabrika için yaklaşık 10 milyon TL bütçe ayrıldı. Bu yeni üretim hattında da küçük ev aletleri üretiminin gerçekleştirilmesi planlanıyor. Yine firmanın sadece ütü üreten bir fabrikası da bu yılın mart ayında faaliyete geçti. 2011'i 110 milyon TL ciro ile kapattıklarını, bu yılki hedeflerini ise 140 milyon TL şeklinde açıklayan Akın, beş yıl içinde 250 milyon dolarlık bir ciroya ulaşmak istediklerini söyledi. Akın, toplam süpürge sektörünün 2,5 milyon adet olduğunu, kendilerinin tüm süpürge modelleri ile 700 bin adet satış gerçekleştirdiklerini kaydederek, "50 bin metrekare alan üzerine kurulu fabrikamızda toplam 700 bin elektrikli süpürge üretilirken, küçük ev aletleri ile birlikte toplam üretim 2 milyon adede ulaştı. Bugün markamızın dışında dünya devlerine üretim yapar hale geldik. Sözleşmemiz olduğu için isimlerini açıklayamıyorum ancak alanlarında bir numaralı isimlere ürün tedarik ediyoruz." dedi. Avrupa'nın birçok yerinde olduklarını, 1995 yılından bu yana ihracat yaptıklarını anlatan Akın, ancak o dönemlerde Arnica olarak değil de fason üretimin ağırlıklı olduğunu dile getirdi. Üretimin yüzde 40'ını ihracata ayıran Arnica, 40 ülkeye ürün gönderiyor. Almanya'da özellikle internet üzerinden ciddi satışlar gerçekleştiren firmanın amozon.com'da bile ürünleri mevcut. Şimdi iki özel ürün üzerinde daha çalıştıklarına dikkat çeken Serhan Akın, yeni modellerle dünyada büyük ses getireceklerini işaret etti. Firma, cironun yüzde 5'ini Ar-Ge'ye ayırıyor. Yüzde 80'i bayanlardan oluşan 381 kişiyi istihdam ediyor.


Firma ismini duyurmaya başladığı andan itibaren ortaklık ve satın alma teklifleriyle de karşılaşıyor. Ancak "İşimize konsantre olduk." diyerek şimdilik herhangi bir ortaklık düşünmediklerini dile getiren Akın, özel ürünlere yoğunlaştıklarını sözlerine ekledi.

Zaman