Emlak Terimleri

Arsa tapu işlemleri nasıl yapılır?

Arsa tapu işlemlerinin yapılabilmesi için öncelikle ilgili tapu dairesinden randevu alınıyor. Peki, randevu alındıktan sonra ne yapılır? Arsa tapu işlemleri nasıl yapılır?

Arsa tapu işlemleri nasıl yapılır?   

Arsa tapu işlemlerinin yapılabilmesi için öncelikle ilgili tapu dairesinden randevu alınıyor. Randevu, internet üzerinden online bir şekilde ya da ALO 181 hattı aranarak da alınabiliyor.


Randevu alındıktan sonra sıradaki işlem, tapu dairesinden istenen belgeleri temin etmek oluyor. Hem satıcının hem de alıcının ayrı ayrı bazı belgeleri tapu memuruna teslim etmesi gerekiyor.


Gerekli belgeler:

1. Satıcıdan istenen evraklar

- Tapu aslı veya fotokopisi

- 1 Resim

- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi

- Vergi borcu yoktur yazısı (belediyeden) (belediye vergi borcu çıkaracak olursa, varsa geçmiş döneme ait ödendi makbuzları belediyeye ibraz edilmelidir.)

- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)

 

2. Alıcıdan istenen evraklar

- 2 Resim

- Nüfus Cüzdanı (T.C. Kimlik Numaralı) aslı ve 1 adet fotokopisi

- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname (Emlakçı Adına)


Arsa tapu masrafları:

Tapu masrafları satış bedeli üzerinden hesaplanıyor. Tapu harcı oranı, satış bedelinin binde 20'si olarak hesaplanıyor.  Ayrıca tapu döner sermaye bedelinin de ödenmesi isteniyor. Döner sermaye bedeli ise  82,50 TL olarak tespit ediliyor.


Muhtar tapulu arsa alınır mı?



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com