Ulaşım

Artvin-Erzurum hattına demiryolu yapılması talebi TBMM'de!

Artvin-Erzurum hattına demiryolu yapılması talebine ve bölgedeki ulaşım sorunları meclis gündeminde konu oldu..

CHP Artvin Milletvekili Uğur Bayraktutan, Artvin-Erzurum hattına demiryolu yapılması talebine ve bölgedeki ulaşım sorunlarına ilişkin soru önergesi hazırladı. Bayraktutan sorularının Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan tarafından yanıtlandırılmasını talep etti.

Bayraktutan önergesinde "Demir yolunun Giresun'a ve dolayısıyla Doğu Karadeniz bölümüne ulaşmakla ulusal boyutta sağlanan gelişim, gelecekte uluslararası boyuta taşınacaktır. Gelecekte Karadeniz havzasında uluslararası ticaretin artmasına bağlı olarak Doğu Karadeniz kıyısındaki limanların da önem kazanması beklenmektedir. Demir yolunun faaliyete geçirilmesiyle Karadeniz’deki limanların hinterlandı genişleyecek ve transit ticaretten alacakları pay artacaktır." dedi.

Hem demiryolunun yapımı esnasında hem de bittikten sonra geçmiş olduğu yerlerde sağlayacağı istihdam bölge ekonomisine katkı sağlayacağını belirten Bayraktutan "Fındık, çay, hayvansal ürünler gibi bölgesel ürünlerin ulusal ve uluslararası pazarlara ulaştırılması hem kolay hem de ucuz olacaktır. Yine bölgede orta ve küçük ölçekli sanayi ile turizmin gelişmesine büyük katkı sağlanacaktır." şeklinde değerlendirmede bulundu.

CHP'li Bayraktutan "Ordu - Giresun - Trabzon - Rize -Batum ve Artvin’i yani Doğu Karadeniz Sahillerini kapsayan olası demiryolu hattı Artvin üzerinden Erzurum’a ulaşarak ağını tamamlayabilir. Özellikle Artvin yolunun coğrafi ve ulaşım zorlukları, aynı zamanda iklimsel engeller bölge ekonomisine olumsuz yönde etki etmektedir. İstanbul Ankara gibi Ülkemizin güzide şehirlerinde olduğu gibi istasyonlar kurulup ilçe ilçe ulaşım sağlanıp hem zamandan hem sosyo-ekonomik birçok etkiden Ülkemiz adına kar sağlamış olabiliriz." diyerek bu bağlamda 7 soru sordu.

Bayraktutan'ın soruları

1- Doğu Karadeniz’de Demiryolu yapmayı düşünüyor musunuz?

2- Uluslararası ticaretin olduğu ve ipek yolu gibi tarihsel bir çok yolun güzergahında, Demiryolunun yapılması ve faaliyete geçmesi Türkiye adına bir kazanım olmaz mı?

3- Sahilden tünel ve viyadüklerle yapılacak ömürlük demiryollarının Artvin’e oradan Erzurum’a bağlandığı düşünülürse bugünkü ulaşım koşullarından Türkiye ekonomisi daha kazançlı çıkmaz mı?

4- Bakanlığınızca yıllardır bitmeyen ve coğrafi olarak da asla bitmeyecek olan Arhavi-Hopa-Artvin-Erzurum karayolunun Demir ağlarla döşenip ulaşımın ve yük taşımacılığın bu yolla yapılaması uzun vadeli düşünülünce Ülkemiz ekonomisine ve Sosyolojik hayata bir kazanım değimlidir?

5- Artvin’in o zor koşullarında kamyon, tır, ve kamyonet gibi benzer ulaşım araçları ile yük taşıyanların ekonomik giderleri ve zaman kayıpları göz önüne alındığında demiryolunun ne kadar önem taşıdığını bir kez daha anlıyoruz. Peki bu önemi sizde anlıyor musunuz?

6- Önümüzdeki 10 yıl içerisinde ülkemizde inşa edilmesi düşünülen Demiryolu ağı nasıldır?

7- Ülkemiz ulaşımında demiryolunun önemi ve yeri nedir? Diğer ulaşım tercihlerindeki sıralaması nedir? Nedenleri ile birlikte açıklar mısınız?