Asansör işletme ruhsatı nedir?
Asansör işletme ruhsatı nedir? Asansör işletme ruhsatı nasıl alınır? Asansör işletme ruhsatı nereden nasıl alınır? İşte Asansör Yönetmeliği kapsamında yer alan yasal esaslar bu haberde...
Asansör işletme ruhsatı nedir?
Asansörün standartlara ve yönetmeliğe uygun yapıldığını gösteren belge asansör işletme ruhsatı olarak tanımlanıyor. Peki söz konusu asansör işletme ruhsatı nasıl alınır? Asansör işletme ruhsatı nereden nasıl alınır?
Asansör işletme ruhsatı ile ilgili esaslar, Asansör Yönetmeliği kapsamında şu şekilde açıklanıyor:
İşletme Ruhsatı
Madde 23- a) Asansör firması yaptığı her asansör için Belediyelerden veya Belediye hudutları dışındaki yapılar için Valiliklerden işletme ruhsatı alacaktır.
b) Belediye veya Valilik İşletme Ruhsatı vereceği her asansörde aşağıdaki şartları arayacaktır.
1- Asansör firmasının bu Yönetmeliğin 18 inci maddesinde yazılı olan ve olması zorunlu bulunan belgelere sahip olduğunun kontrolü,
2- Bu Yönetmeliğin 4 üncü, 5 inci ve 7 nci maddelerinde belirtilen hesap ve projelerin, muayenesi yapılan asansöre uygunluğunun kontrolü,
3- Bu asansörle ilgili boyut, tolerans, muayene ve deneylerin, kullanılan standarttaki ilgili maddelere göre kontrolü,
4- Bakım sözleşmesinin varlığının kontrolü.
Asansör kullanma ruhsatı nasıl alınır?
Belediyelerden asansör ruhsatı almak için gerekli evraklar belediyeden belediyeye değişmek ile birlikte şu şekilde sıralanıyor:
-Dilekçe
-CE belgesi
-ISO 9001 Belgesi
-AT Uygunluk Belgesi
-CE li Malzemelerin seri numalarının olduğu güvenlik ekipmanları listesi
-Süresi 2 yıl olan bakım sözleşmesi
-Garanti Belgesi
-Yapı Denetimden Onaylı Yazı ve Projelerin ve hesapların onayı
-Asansör son kontrol formu dolu hali
-Mukavemet hesapları
-Uygulama projesi