Sektörel

Asansör sektörü kentsel dönüşümle büyüyor!

İnşaat sektörünün kentsel dönüşüm ve ilçelerde örnek yerleşim birimleri oluşturma projelerine paralel olarak önemli bir aşama kaydeden asansör sektörü, gözünü büyümeye dikti.

Başta TOKİ olmak üzere bir çok firmanın süren inşaatları ile 300 bin asansörün bulunduğu Türkiye'de sayı daha da artacak. 

Şu anda Türkiye asansör sektöründe 2 binden fazla firma faaliyet gösteriyor. 

Yıllık ortalama 20 bin asansörü kullanıma geçiren sektör, bunu 50 bine çıkarmayı planlıyor. 


Müteahhitlik firmalarının makine işletmeleriyle ortaklığa giderek asansör parçaları imal ettiğine dikkat çeken uzmanlar, dikey yapılaşmanın artmasıyla 18 farklı muayene kuruluşuyla anlaşma yaparak yıllık kontrollere başladı. 


500 milyon euroluk büyüklüğe ulaşan sektörün sorunu ise sert rekabet. Sektörde olması gerekenden daha fazla firma olduğu tespitini yapan sektör temsilcileri bu yüzden genel kalitenin düşmesinden endişe ediyor. 


Yüksek katlarla hayatımıza girenTasansörlerde kazaları engellemek için, gerekli bakımları yapmak ve asansörleM&enetimlerini aksatmamak büvü'k^ofıem taşıyor s on yıllarda yüksek katlı binaların artmasıyla birlikte, asansörler de en önemli ihtiyaçlardan biri olarak dikkat çekiyor. Eskiden lüks olarak görülen asansörler şimdi ise günlük hayatımızın vazgeçilmezleri arasına girdi. 

Bazı apartmanlarda 4-5 asansör bulunurken, olumsuzlukların önüne geçmek için bakım yaptırmak ve asansörlerin denetimlerini aksatmamak önemli. Ayrıca, asansöre bindikten sonra güvenlik için dikkatli davranmak gerekiyor. 


MARKA OLANI SEÇİN 


Kabinde tutamak varsa tutulmalı. Kabin içine konan yüklerin dengeli yüklenmesine dikkat edilmeli ve kabin hareket halinde iken bu yüklerin kaymaması için tedbir alınmalıdır. 

Asansörün durmasına karşın, otomatik kabin kapılı asansörlerde kapı açma butonu ile de kapı açılamıyorsa imdat butonu ile dışarıdaki kişilerle irtibata geçilmeli, kişisel çabalarla kabinden çıkmaya çalışılmamalıdır. 

Asansör sektöründe kendini ispatlamış ve gerekli altyapıya sahip markaların tercih edilmesi büyük önem taşıyor. Asansöre binerken kabinin o katta olup olmadığına dikkat edilmelidir. 


Asansöre binip, inerken dikkatli olunmalıdır. Asansör ve kat seviyesi farklılıkları olma ihtimali nedeniyle takılıp düşme ihtimali göz önüne alınmalıdır. Asansöre 12 yaşından küçüklerin yalnız binmeleri önlenmelidir. Çocuklar, evcil hayvanlar kontrol altında tutulmalıdır. Kapısız asansörlerde kat arasında kaldığınızda kapı camını kırarak çıkmaya çalışılmamalıdır. 

Otomatik asansörlerde, kapının açılması bir düğme aracılığıyla oluyorsa, kapıyı butona basarak açmak, katta durmadan kapıyı açmaya çalışmamalıdır. Kabine girerken ve çıkarken oyalayıcı hareketlerden kaçınılmalıdır. 


İZMİR KAZALARIN NEDENLERİ • Kabin içinde kapının bulunmaması sonucu meydana gelen sıkışmalar. 

• Kilit sistemindeki arızalar nedeniyle kabinin katta olmaması nedeniyle boşluğa düşmeler. 

• Kabinin kat seviyelerindeki bozukluk. 

• Kabinin kontrolsüz şekilde aşağı ya da yukarı yönde hareketi. 

• Ara katlarda kabin içindeki kişilerin bilinçsiz kurtarılmaya veya kendini kurtarmaya kalkışması.


YÜZDE 63'Ü RİSK TAŞIYOR 


Yeni bakım yönetmeliği ve güvenlik mevzuatlarının sektörün ilerleyişine destek olacağını belirten uzmanlar, asansörlerin modernize edilmesinin sektöre olumlu yansıyacağı fikrinde birleşiyor. 2013 yılı sonu itibarıyla Bilim Sanayi Teknoloji Bakanlığı'nda toplanan verilere göre, 151 bin 475 asansör kontrolden geçti ve 44 bin 329 asansör emniyet standartlarına uygun bulundu. Kontrol edilen 96 bin 542 asansör ise (yüzde 63) yüksek risk taşıdığı gerekçesiyle kullanımdan men edildi. 

11 bin 407 asansörde de, kullanımına engel olmayacak küçük eksikler tespit edildi. 


Habertürk Egeli