Sektörel

Asansörlere kimlik numarası geliyor!

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Sanayi Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Zühtü Bakır, AA muhabirine yaptığı açıklamada, dikey toplu ulaşım aracı olan asansörlerin günde 50 milyon kez kullanıldığını belirtti.

Türkiye'de asansör güvenliğini artırmak amacıyla yapılan yeni düzenlemeyle her asansöre kimlik kartı verilecek.


Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Sanayi Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Zühtü Bakır, AA muhabirine yaptığı açıklamada, dikey toplu ulaşım aracı olan asansörlerin günde 50 milyon kez kullanıldığını belirtti.


Türkiye'de en fazla kullanılan toplu ulaşım aracı hızlı trenin yılda 22 milyon yolcu taşıdığını, yeni yatırımlarla bu sayının yaklaşık 50 milyona çıkacağını anlatan Bakır, konuşmasına şöyle devam etti:


''Hızlı trenin bir yılda taşıdığını, asansör sektörü bir günde taşıyor. O yüzden çocuklarımız, sevdiklerimizin, vatandaşlarımızın can güvenliği açısından bu kadar önemli. Her asansöre her ay bir kere bakım yapılmalı. Bununla beraber her asansörün de her yıl bağımsız bir otorite tarafından periyodik muayenesinin yapılması gerekir. Doğru kurulmuş mu, aylık bakımları doğru yapılmış mı ve o an için güvenli mi ? kontrol edilmesi gerekir. Yakın zamanda sunulan kanunla belediyelerin bu konudaki yetki ve sorumluluğu net olarak ortaya çıkacak.''


- Asansörlere kimlik numarası


Türkiye'de 431 bin asansör bulunduğunu, 2013 yılında 152 bin asansörün periyodik muayeneye tabi tutulduğunu anlatan Bakır, tüm asansörlerin kontrollerinin yapılması için gerekli çalışmayı yaptıklarını söyledi.


Türkiye'de her asansörün bir kimlik numarası olacağını, tek tuşla merkezden bütün asansörlerin ne durumda olduğunun kontrol edileceğini ifade eden Bakır, konuşmasına şöyle devam etti:


''Türkiye'deki tüm asansörlerin artık kimlik numarası olacak, tüm asansörler Ankara'dan elektronik olarak izlenip, takip edilebilecek. Bir diğer önemli konu ise ülkemizdeki 431 bin asansörün yarısı 2014 yılından önce piyasa da var olan asansörler. Yani C işareti taşımayan asansörler. Bunlara güvensiz asansör diyemeyiz. Çift kapısı olmayan asansörler kesinlikle güvensiz asansörlerdir. Bunlar kurulduğu yıl, mevzuata uygundu. Çünkü o yılki şartları sağlıyordu. Şimdi mevcut asansörlerin güvenlik seviyelerini iyileştiriyoruz. Piyasadaki 200 bin kadar C işareti taşımayan asansör muayeneye gittiğinde, söz konusu düzenlemeye göre kontrol edilecek. Nelerin yapılması gerektiği rapor olarak çıkartılacak. Altı yıl içinde duvara bakarak çıkma olayı tarihe karışacak. Bu tür asansörler kalmayacak.''


Bakır, Avrupa'da yapılan araştırmada, 2013 yılında asansörlerde yaşanan 19 can kaybından 12'sinin Türkiye'de gerçekleştiğini belirtti.


Türkiye'de tüm asansörlerin periyodik muayeneye tabi tutulması için çalışma yaptıklarını vurgulayan Bakır, konuşmasını şöyle sürdürdü:


''Özümüzdeki dönemde her asansör en az bir kere muayeneden geçecek. Asansörlerin yaklaşık yüzde 50'sinin riskli olduğu ortada. Bir takım uluslararası istatistiklerde bu riski doğruluyor. Maalesef Avrupa'da 2013 yılında asansörlerde yaşanan 19 can kaybından 12'si ülkemizde gerçekleşti. Yine Avrupa'da asansör bakım veya montajı yapılırken meydana gelen kazalarda ölen 9 kişiden 5'i ülkemizde. Burada bir risk taşıdığımız ortada. Bu riski de hep birlikte yönetmek durumundayız."


AA