Eğitim

Aslantepe bitmeden loca satıldı!

Aslantepe'nin kaba inşaatı bitmeden loca ve 5 bin VIP koltuğun yarısı satıldı

29 Ekim'de kapılarını açacak Türk Telekom Arena'nın kaba inşaatı tamamlandı. Detaylarda da yüzde 85'in bittiği 52 bin kişi kapasiteli Aslantepe'de şimdiden 157 locanın tamamı ve 5 bin VIP koltuğun da yarısı satıldı
 
İSTANBUL - Galatasaray´ın 2011 yılından itibaren maçlarını yapacağı ve 29 Ekim´de açılmasına artık kesin gözüyle bakılan Türk Telekom Arena´nın inşaatında sona gelindi. Kaba inşaatın yüzde 100´ünün tamamlandığı statta geriye sadece ince ayrıntılar ve iç mimari kaldı.
Toplam 52 bin 600 taraftara maç heyecanı yaşatmaya hazırlanan Aslantepe´de VIP koltuklar ve locaların da yarısı satıldı. Verilen bilgiye göre, daha inşaat tamamlanmadan 157 loca satılırken, yaklaşık 5 bin VIP koltuğun da yarısı GS tutkunlarına gitti. Yapılan satış anlaşmaları çerçevesinde 60 milyon dolar civarında bir gelir oluştuğu belirtiliyor. VIP ve locaların fiyatı açıklanmıyor ancak verilen tek bilgi, fiyatların Ali Sami Yen´den yüksek olduğu...

`Tüm GS camiasının hayali´
Aslantepe´nin 29 Ekim´de kapılarını açmadan önceki son inşaat halinin tanıtıldığı gezi öncesi soruları yanıtlayan Türk Telekom Arena´nın tüm Galatasaray camiasının hayallerini süslediğini belirten Galatasaray (GS) Spor Kulübü Yönetim Kurulu Üyesi Işın Çelebi, "İnşaat tamamlandığında uzay üssü gibi, dünyaya da örnek olacak bir stat göreceğiz" diye konuştu.
Tüm GS camiasının yeni statlarını heyecanla beklediklerine dikkat çeken Işın Çelebi, Aslantepe´nin de Boğaz Köprüsü gibi İstanbul´un simgeleri arasında gösterileceğini söyledi. Çelebi, Türk Telekom Arena Stadı´nın ekonomik anlamda eğlence ve kongre merkezi olarak da önemli katkı sağlayacağını belirtti.

Açılır-kapanır tavan 2011´e
İnşaatın geldiği son noktayı göstermek için gazetecileri belirli alanlarda gezdiren mimar Coşkun Peküstün de son gelişmelerle ilgili bilgi verdi.
Aslantepe´nin en çok merak edilen özelliklerinden biri olarak gösterilen `açılır kapanır tavan´ın ancak 2011 yazında tamamlanacağını belirten Peküstün, "Bu kısım ihalede yoktu. Bu nedenle tavan için ya yeni bir ihale yapılacak ya da Galatasaray Kulübü bu işi alacak. Ama tavan ancak önümüzdeki yaza yetişir" dedi. Statın dünyaya da örnek olacağını vurgulayan Peküstün, tavan da tamamlandığında çok daha iyi olacağına dikkat çekti. Türk Telekom Arena´nın gerçekleştirdiği yeni UEFA kriterleriyle de rakiplerine fark attığını ifade eden Çelebi, 40-41 bin civarındaki koltuğun da standartlara uygun olarak, Stuttgart´taki gibi çok daha sağlam yapıldığını belirtti.

Çok amaçlı stat!
Türk Telekom Arena´da sadece maçların yapılmayacağına da dikkat çeken Peküstün, "Burası çok amaçlı bir stad olacak. Çok büyük konserler, parti kongreleri, şenlikler yapılabilir. Statın içinde sosyal alanlar da dikkat çekecek" diye konuştu. 52 bin 647 seyirci kapasitesi, 190 metre enine ekseni, 228 metre boyuna ekseniyle dünyanın sayılı stadyumları arasında yer alan Türk Telekom Arena, aynı zamanda Türkiye´nin en teknolojik ve özgün spor komplekslerinin başında gelecek. Statta 4 bin 500 araç kapasiteli bir otopark bulunuyor.
Metro bağlantısının da tamamlanmasıyla birlikte stadyuma ulaşımın çok kolay olacağı belirtiliyor. Türk Telekom Arena´da ayrıca özel VIP girişleri, yeme içme hizmetlerinin dahil olduğu VIP salonları, Loca/VIP koltuklara özel olarak ayrılmış stad içi otopark alanları, özel giriş yolları, stad girişi öncesi araç bırakma alanları gibi birçok özel hizmet de yer alıyor.

Maç dışında da hizmet verecek
* Verilen bilgiye göre, Şişhane´den metroya binen bir kişi toprak üzerine çıkmadan yeraltından direkt stada  ulaşabilecek. Seyirciler acil durumda 8 dakikada tahliye olabilecek

* 52 bin 695 seyirci kapasiteli stat çok amaçlı olarak tasarlandı. Statta; müze, restoran, büfe gibi sosyal alanların yanı sıra iki adet de spor salonu olacak

* 20 bin metrekarelik loca alanları da Türkiye´de bir ilk olacak. Localar maç dışı günlerde de kullanılacak, böylece yurtdışı örneklerinde olduğu gibi GS´nin maç dışı gelirleri de olacak

* Avrupa´da birçok statta ziyaretçiler bilet alarak statları gezebiliyor, restoranlar kafeler maç dışı günlerde de hizmet veriyor, kulüplerin müzeleri de bu statlarda yer alıyor. Bunlar da gelirleri artırıyor.

28 bin sporcuya destek
Türk Telekom Pazarlama ve İletişim Başkanı Erem Demircan da, sosyal sorumlulukta ana odak noktalarının eğitim, çevre ve spor olduğunu belirterek, 10 yılda 28 bin sporcuyu desteklediklerini kaydetti. Türk Telekom olarak beş yıl süreyle Galatasaray ve Trabzonspor´un ana sponsorluğunu, Fenerbahçe´nin co-sponsorluğunu üstlendiklerini söyleyen Demircan, Beşiktaş´la da iki yıldır işbirlikleri olduğunu belirtti. Avea ve TTNet´in de futbola verdiği desteklere değinen Demircan, Türk Telekom Arena dışında diğer takımların statlarına da destek sağladıklarını ifade etti.
Radikal-Nuriye Doğu