Astaş Gayrimenkul, lüks moda markalarını emlak sektörüne taşıyacak!
Kempinski ve Armani/Casa'dan sonra lüks otel zinciri Mandarin işbirliğiyle dikkat çeken Astaş, bu yıl iki ünlü moda markasını daha gayrimenkule sokacak. Etiler'deki Geylani Sitesi, 'markalı' konut için Astaş'ın yakın markajında...
Bugüne kadar Kempinski, Armani/Casa gibi markalarla geliştirdiği rezidans yatırımlarıyla dikkat çeken Astaş, son olarak Uzakdoğulu lüks otel zinciri Mandarin Oriental ile anlaşarak, Bodrum Cennet Koyu'nda 600 miyon euroluk otel ve lüks villa projesine başladı. Astaş Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Aşcı'nın verdiği bilgilere göre Astaş'ın önümüzdeki 3 ila 5 yıllık vizyonunda yine 'markalı' gayrimenkul var. Aşcı, Armani'den sonra pek çok moda markasının gayrimenkule girmek için sırada beklediğini, bu markalardan iki tanesi ile prensipte anlaştıklarını söyledi.
Mandarin'in gelişi yabancı yatırımcının dikkatini çekti mi
Evet büyük yankı yarattı. Konu, dünya basınında da geniş yer bulduğu için Hong Kong'dan Londra'ya pek çok kişi bilgi almak için aradı, mail attı. Tabii Mandarin, Kempiski, Armani gibi markalarla işbirliği yapınca şirket olarak da yabancıların dikkatini çektik. Çok sayıda teklif alıyoruz. Ancak az ve öz, katmadeğeri yüksek işler yaptığımız için çok seçici davranıyoruz.
Kempinski ve Armani ile yaptığınız işbirlikleri de sürecek mi
Kempinski de Giorgio Armani de bizimle tekrar iş yapmak için çok hevesli. Mandarin, Kempinsky ve Armani sadece Türkiye'de değil dünya çapında başka ülkelerde de bizimle yatırım yapmak istediklerini beyan ediyorlar. Avrupa, Uzakdoğu ve Ortadoğu'da çeşitli projeler öneriyorlar. Maldivler ve Şeyseller gibi yerlere beraber gidelim diyorlar.
Peki siz hevesli misiniz yurtdışına gitmeye
Önceliğimiz Türkiye. Türkiye'nin şu anki konumunun, dünyanın Türkiye'ye olan büyük ilgisi de etkisiyle ön plana Türkiye'yi aldık. Önümüzdeki 3-5 yılık dönemde yurtdışında yatırım düşünmüyoruz.
Kempinski ile yeni rezidanslar planlıyoruz
Bu markalarla yatırım hedefiniz ne
Kempinsky İstanbul'da Çırağan Sarayı'nı işletiyor. Dolayısıyla burada zaten temsil ediliyor. Bu nedenle İstanbul'da otel arayışı yok. Ama Ankara veya İzmir'de otel için çok iyi birer lokasyon bulabilirsek, bu şehirlere birlikte girebiliriz. İstanbul'da ise Kempinski ile rezidans yatırımlarını sürdürmeyi planlıyoruz. Daha önce Bellevue ve Astoria'da Kempinski ile işbirliğimiz oldu. Maçka Residences Interior Design by Armani/Casa'yı da managed by Kempiski olarak yaptık. İnşalah beraber birkaç rezidans projesi daha yapmayı planlıyoruz.
Geylani sitesi yerine 'markalı gayrimenkul'
Moda markalarının gayrimenkulde yer alması dünyada yeni bir trend... Size gelen yeni teklifler var mı
Dünyanın önemli moda markaları işbirliği yapmak için kapımızı çalıyor. Şu anda Avrupalı 3 markayla görüşüyoruz. Bizden proje önerileri bekliyorlar. Lokasyon olarak Tarabya, Beşiktaş, Nişantaşı hattını tasarladık. Beşiktaş bölgesinde 3 tane site ile önemli mesafe katettik. Bunlardan biri Etiler'deki Geylani sitesi. Sitelerden biri ile önümüzdeki 3 ay içinde imzayı atıp, projeyi açıklayacak konuma geliriz. Yılın ikinci yarısında da diğer projeyi açıklarız diye tahmin ediyorum. Özetle bu yıl Beşiktaş bölgesinde biri 400 diğeri 500 milyon dolarlık iki markalı rezidans projesine başlamayı planlıyoruz.
Şenay BÜYÜKKÖŞDERE/Akşam