Genel

Astoria AVM 1 yaşında!

Astaş Gayrimenkul Yatırım ve Turizm A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Aşçı, 3-5 yıl içerisinde 3 milyar dolarlık yatırım hedeflediklerini bildirdi.

Astoria Alışveriş Merkezinin ilk yılının değerlendirildiği basın toplantısında konuşan Vedat Aşçı, Astoria Alışveriş Merkezi'nin dünyadaki gelişmelerle birlikte 2008'i çok renkli geçirdiğini ve diğer alışveriş
merkezlerine nazaran daha iyi bir durumda olduğunu dile getirerek, "Bebeğimizin
yürümeye başladığını görüyoruz" dedi.

Aşçı, 2008'de Astoria alışveriş merkezindeki 110 mağaza ile 1,2 milyar
dolar ciro yaptıklarını ve 9,5 milyon civarında ziyaretçi aldıklarını kaydetti.

Yatırımlarına daha temkinli ve planlı olarak devam ettiklerini belirten
Aşçı, 3-5 yıl içerisinde 3 milyar dolarlık yatırım yapmayı hedeflediklerini,
özellikle iş merkezi ve residence yapılar üzerinde yoğunlaşacaklarını bildirdi.

Aşçı, 2009'un yaz aylarına kadar 300 milyon dolarlık bir otel-residence
ile 450 milyon dolarlık iş merkezi projesi planladıklarını anlattı.

-KİRA BEDELLERİ-
Kriz sebebiyle yatırım yapmak isteyen yabancı sayısının azaldığına
dikkati çeken Aşçı, İstanbul'un özellikle "2010 Avrupa Kültür Başkenti"
olmasıyla birlikte otele ihtiyacı olacağını, kendilerinin de bu kanala
yöneleceklerini dile getirdi.

Aşçı, kriz nedeniyle kiralardaki sabit bedelde herhangi bir indirim
yapmadıklarını, satışların düştüğü dönemlerde firmaların cirolarının az olması
sebebiyle kiralarda da düşüş yaşanabildiğini belirterek, daha önce kiraların çok
yüksek olduğunu, alışveriş merkezi sayısının artmasıyla birlikte kiraların
düştüğünü ifade etti.

Vedat Aşçı, herhangi bir işçi çıkarmanın yaşanmayacağını, tam tersine
eski mağazalarını bölerek yeni markaları bünyelerine alacaklarını anlattı.

Kriz dönemlerinde sektörde işlerin biraz daha kötü gidebileceğine işaret
eden Aşçı, "Alışveriş merkezleri canlı bir sektör. Yılda birkaç mağaza açılacak,
birkaçı kapanacaktır. Ama bazıları da bu durumu fırsata dönüştürecektir. Artık
dünyada ticaret çok renkli hale geldi. Rekabetten korkmamak lazım. Rekabet canlı
kalmaya, hizmet kalitemizi yükseltmeye yarar" diye konuştu.

-"SİGARA YASAĞI CİDDİ ZARARLAR VERDİ"-
Vedat Aşçı, sigara yasağının alışveriş merkezlerine ciddi zararlar
verdiğini belirterek, zaman içerisinde restoran ve kafelerin bu duruma uyum
sağladıklarını, kendilerinin de projelerine açık alanlar ekleyerek firmalara bu
konuda destek verdiklerini ifade etti.

Astoria'ya genelde A ve B grubu gelir düzeyine sahip kişilerin geldiğini,
bu düzeyde poşet sayısının kişi bazında yüksek olduğunu anlatan Aşçı,
"Astoria'daki mağazalar 'kuru kalabalık' istemiyor" dedi.

Aşçı, perşembe günlerinin alışverişin en yoğun gerçekleştiği gün olduğunu
kaydederek, öğle saatlerinin de yüzde 60 ticaretin döndüğü saatler olduğunu
bildirdi.

-ÖZEL UÇAK HEDİYESİ-
Astoria Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Ümit Teoman ise markaların
Astoria'ya yoğun ilgi gösterdiğini dile getirerek, Astoria'dan tek seferde 125
TL'lik alışveriş yapan müşterilerine, çekilişe katılarak 4 kişilik "CİRRUS
SR20" tipi özel uçak kazanma şansı verdiklerini anımsattı.

Hediye verecekleri uçağın kendilerine maliyetinin 450 bin dolar civarında
olduğunu belirten Teoman, uçak için tüm devlet hava meydanlarında, ayda en az bir
defa kullanılması halinde, ücretsiz iniş kalkış ve konaklama hizmeti alınırken
özel hava alanlarında bu hizmetleri kiralama rakamının aylık 150 dolar civarında
olduğunu kaydetti.

Teoman, bu kampanyayı kiracılarına destek olmak ve alışveriş miktarlarını
bir üst kademeye taşımak amacıyla geçekleştirdiklerini vurgulayarak, 14 Şubat'ta
çekilişi yapılacak kampanyaya yaklaşık 40 bin ziyaretçinin katıldığını
bildirdi.

Astoria'yı günde 25 bin kişinin ziyaret ettiğini belirten Teoman,
Astoria'nın birinci yaşını kutlamak için 23-25 Ocak tarihleri arasında çeşitli
etkinliklerin ve "Şans Çemberi", "Şans Kutusu" gibi hediyelerin verileceği
yarışmaların gerçekleştirileceği bir eğlence düzenlediklerini sözlerine ekledi.