Sektörel

Atasay yurtdışı yatırımlarını genişletiyor!

Bu yıl yurtdışında Dubai, Irak, Katar ve Türkmenistan'a ağırlık veren, İngiltere'de ise flag-ship (amiral gemisi) mağaza açmaya hazırlanan şirket, Çin, Almanya, İran, Kazakistan, Suudi Arabistan ve Azerbaycan'ı da takibe aldı.

Yurtiçinde ise her haneye ulaşmayı planlayan Atasay, bunun için küçük formatlı express mağazalarını devreye alacak. Atasay Mücevherat Grubu CEO'su Atasay Kamer, "Toplam mağazalarımızın yüzde 7.5'i yurtdışında. Bunların sayısını bu yıl yüzde 100 artıracağız. Yurtiçinde de 21 yeni mağaza açmayı planlıyoruz. Şu an Türkiye'de 136 mağazamız var" dedi. Türkiye'de 10 yılda 200 express mağaza açmayı planladıklarını söyleyen Kamer, "20-25 metrekarelik mağazalarla artık her yere yayılacağız" dedi. 2015'te TL bazında ciroda yüzde 20 oranında büyüyen Atasay, 2016 sonunda TL bazında yüzde 14 oranında büyüyerek, 406 milyon TL ciro hedefliyor. 



Sabah


Haber Star Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Atasay yatırımlarına hız veriyor. Ortadoğu, Çin ve İran pazarına odaklanan marka, Türkiye’de ise her mahallede olmak için 10 yılda 200 ekspres mağaza açmayı planlıyor.


Türk mücevher sektöründe 79 yılı geride bırakan Atasay, 2016’da yatırımlarına hız verecek. Yurtdışında başta İran ve Çin olmak üzere Ortadoğu coğrafyasına odaklanmayı planlayan Atasay, yurt içinde de ekspres mağazalar ile her mahalleye girmeyi hedefliyor. Atasay’ın 4. kuşak yöneticisi CEO Atasay Kamer, şirketin önümüzdeki dönem hedeflerini düzenlediği toplantı ile anlattı. Atasay Kamer, yurtdışı mağazalaşma sürecinde bu yıl Dubai, Irak, Katar, Türkmenistan’a ağırlık vereceklerini, İngiltere’de ise flag-ship mağaza açacaklarını söyledi. Kamer, Çin, Almanya, İran, Kazakistan, Suudi Arabistan ve Azerbaycan’da da mağazalaşma planları olduğunu sözlerine ekledi. Kamer bu yıl yurtdışında 6 mağaza açacakları bilgisini verdi. İran pazarı hakkında görüşlerini bildiren Kamer “Mevzuatların oluşması durumunda İran pazarında büyümek istiyoruz” diye konuştu.


200 MAĞAZA HEDEFİ


Şirketin öncelikli hedeflerinden biri olarak yurtdışında mağazalaşmaya odaklanacaklarını ifade eden Kamer “Yurt içinde de bu yıl, 21 yeni mağaza açmayı planlıyoruz. Şu an hali hazırda Türkiye genelinde 44 ilde 136 mağazamız bulunuyor. Mağazalarımızın dışında 206 adet satış noktasında bulunuyoruz. Atasay’ın mağazalaşma grafiğini hep yüksek tutarak, 10 yıl içinde yurtiçinde 200 ekspres mağaza açacağız.  Bunlar küçük çapta ve uygun fiyatlı ürünlerimizin satılacağı mağazalar olacak. Her mahallede olmak istiyoruz. Mahallenin kuyumcusu Atasay hedefi ile büyümemizi sürdüreceğiz” dedi. l EKONOMİ SERVİSİ


ANNEYE SEVGİLİDEN ÇOK HARCIYORUZ


2015’te TL bazında ciroda yüzde 20 oranında büyüyen Atasay, 2016 yılı sonunda ise TL bazında yüzde 14 oranında büyüyerek, 406 milyon TL ciro hedefliyor. Özel gün satışlarına da değinen Atasay Kamer, Sevgililer Günü’nde sepet ortalamasının 1.560 lira olduğunu, buna karşın Anneler Günü’nde ise 1.724 lira, yılbaşında da 1.879 lira olduğunu belirtti. Kamer “Annelerimizi sevgililerimizden çok seviyoruz” diye konuştu.


Star


Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Aralık ayında düzenlediği Altın Çadırı’nda 4 günde 10 milyon TL’lik satış yapan Atasay, bundan ilham alarak ekspres mağazalar açacak. Şirketin 4’üncü nesil temsilcisi olarak yönetimi devralan Atasay Kamer, “20-25 kilo altın yerine 4-5 kilo altının yeteceği, 20-25 metrekarelik 200 ekspres mağaza açacağız” dedi.


Türk mücevher sektöründe 79 yılı geride bırakan Atasay’da bayrağı geçen yılın başında 4’üncü kuşak temsilcisi Atasay Kamer devraldı. Yeni CEO Atasay Kamer, markalaşma ve mağazalaşma yatırımlarıyla öne çıkma planı yapıyor. Atasay, bu yıl yurt içinde 21 mağaza açacak, yurt dışında 6 olan mağaza sayısını da 12’ye çıkaracak. İngiltere, Irak, Dubai, Katar ve Türkmenistan’da mağaza açacak olan şirket, ekspres ve deneyimsel mağaza olmak üzere iki yeni konsepti daha hayata geçirecek.

 

Tiyatro değil mağaza!

 

Her yıl Aralık ayında düzenlediği 4 günlük Altın Çadırı’nda 2014’de 9 milyon, 2015’te 10 milyon TL’lik satış yapan Atasay, bundan ilham alarak ekspres mağazalar açacak. Hedefinin 10 yılda 200 ekspres mağazaya ulaşmak olduğunu belirten Atasay Kamer, “Normalde bir mağazada 20-25 kilo altın olur. Biz 4-5 kilo altının yeteceği, 20-25 metrekarelik 200 ekspres mağaza açacağız. Bu konseptin çıkış noktası 30 bin kişiyi ağırladığımız çadır günlerimiz oldu. Bu günler sayesinde hiç bizi tanımayan müşterilere dokunduk. Ekspres mağazalarla bunu pekiştirmek istiyoruz” diye konuştu.

 

Deneyimsel mağazalar için senaristlerle çalışacaklarını kaydeden Kamer, “Sonu nasıl biterse bitsin yani alışveriş olsun olmasın bir tiyatro ortamı olacak. Akıllarda güzel bir nüans bırakan 2-3 deneyimsel mağaza açma planımız var” dedi.

 

İngiltere’ye dönüyor

 

Yurt dışı mağazalaşma sürecinde bu yıl Dubai, Irak, Katar ve Türkmenistan’a ağırlık vereceklerini, daha önce mağaza açıp kapattıkları İngiltere’ye geri döneceklerini ifade eden Kamer, şöyle devam etti:

 

“Ortadoğulular mücevhere büyük harcama yapıyor. Altın ve pırlanta tutkuları hiç değişmiyor. İngiltere’de iyi harcama yapan Araplar var ve bunların önümüzdeki sene içerisinde Türkiye’ye kayacağından şüphem yok. Çünkü Türkiye cazibe merkezi haline geliyor. İngiltere’yi bir nevi Ortadoğu müşterisine ulaşmada köprü olarak görüyorum. İngiltere dışında Çin, Suudi Arabistan, Almanya, İran, Azerbaycan, Kazakistan gibi ülkeler de hedeflerimiz arasında. İran’da önce gümrük mevzuatının değişmesi gerekiyor. Değiştiği zaman İran çok cazip olacak. Mevzuatların değiştiğini, oturduğunu gördükten sonra hızlı bir şekilde İran’a gireriz.”

 

Hedef 406 milyon TL ciro

 

Hayalinin dünya şirketi olmak ve yurt içindekiyle yurt dışındaki mağaza sayısını eşitlemek olduğunu da belirten Atasay Kamer, şöyle devam etti:

 

“Hedefimiz Türkiye’de her haneye girmek. 2015 seçim yılıydı, ekonomideki belirsizlikler vardı ama biz yatırım yapmaya devam ettik, iyi bir yıl geçirdik. 2016’da yurt içinde 21 yeni mağaza açmayı planlıyoruz. Şu anda 44 ilde 136 mağazamız var, 206 adet satış noktasında bulunuyoruz. 2015’te TL bazında ciroda yüzde 20 büyüdük. Ciromuzun yüzde 66’sını altın, yüzde 34’ünü pırlanta satışları oluşturdu. Geçen yıl 356 milyon TL olan ciromuzu bu yıl 406 milyon TL’ye çıkaracağız. Bu da yüzde 14 büyüme anlamına geliyor.”

 

Baba-oğul tam 145 kilo verdiler

 

ATASAY Kamer ve babası Cihan Kamer, mide küçültme ameliyatı oldu. Baba-oğul, Avusturya’da birer saat arayla ameliyata girmiş. Atasay Kamer, önce kendisinin sonra babasının ameliyata girdiğini belirtti. Ameliyatın ardından Cihan Kamer 75, Atasay Kamer ise 70 kilo vermiş. Atasay Kamer, zayıflamanın büyük mutluluk olduğunu vurguladı.

 

Y kuşağına göre yapılandı

 

ATASAY Kamer, 2015 yılının ekonomik anlamda belirsizliklerin sıkça telaffuz edildiği bir yıl olduğuna dikkat çekerek lüks segmentin bundan en çok etkilenen alanların başında geldiğini vurguladı. Bu ortamda bile  büyüdüklerini anlatan Kamer, şöyle devam etti: “2015’te tüm iş süreçlerimizi yeniden yapılandırdık. Erkek ve çocuk segmentlerine yöneldik. Vive Le Roi markası ile erkeklere, Kidsy markasıyla çocuklara özel segmentler oluşturduk. Altın Market gibi, yeni mağazacılık yapılanmalarına gittik. Müşteri çözümlemelerimizi, Y kuşağı ile birlikte değişim gösteren günümüz müşteri taleplerine göre yeniden yapılandırdık.”

 

Adet bazında % 8 büyüdü

 

SEKTÖRLE ilgili değerlendirmelerde bulunan Atasay Kamer, Türkiye’de 4 bin üretici ve 30 bin altın satış noktası olduğunu anlattı. Kamer, “2014 rakamlarına göre dünyada takıda 2 bin 461 tonluk talep var. Türkiye’de bu rakam 68 ton. Türkiye üretimde ilk 5’in içinde. Geçen yıl kurlardaki dalgalanmalar etkiliydi. Bizim sadece ciromuz değil adet bazında da satışlarımız arttı. 2014’e göre adetsel bazda yüzde 8 artış yaşadık” dedi.

 

Alışveriş sepet ortalamaları hakkında bilgi veren Kamer, geçen yılın genel sepet ortalaması baz alındığında ortalama 1.727 liralık satış yaptıklarını, bunun içinde önemli günlere bakıldığında 1.879 lira ortalama ile yılbaşının satışlarda başı çektiğini, bunu 1.724 lira ile anneler günü, 1.560 lira ile de sevgililer günü satışlarının izlediğini söyledi.


Vatan