Atatürk Havalimanı'na yakın oteller karla rekor kırdı!
Kar yağışı İstanbul Atatürk Havalimanı çevresindeki otellerde doluluk oranını yüzde 100'e çıkardı. Holiday Inn İstanbul Airport, Courtyard Marriott, Renaissance Polat İstanbul Hotel ve Wow İstanbul Hotel uçuşu iptal edilen yolcular ve fuar doluluğu yaşadı
SON günlerde etkili olan kar yağışı İstanbul’da bazı otellerin doluluk oranlarını yüzde 100’e çıkardı. Özellikle Atatürk Havalimanı çevresindeki oteller uçak seferlerinin iptal olmasıyla cirolarını artırdı. Holiday Inn İstanbul Airport, Courtyard Marriott, Renaissance Polat İstanbul Hotel ve Wow İstanbul Hotels iş için İstanbul’a gelip kar yağışı nedeniyle dönüş yapamayanlarla ve işinden evine gidemeyenlerle doldu. Personel de otelde kaldı Son bir haftalık dönemin kendileri için çok iyi geçtiğini dile getiren Holiday Inn İstanbul Airport Genel Müdür Yardımcısı Adem Armusen, şu değerlendirmeyi yaptı: “Kar yağışı çevredeki otellerin işlerini de olumlu etkiledi. Otelimizde son 3 günde yüzde 100 doluluk oranlarına ulaştık. Hafta başından beri ciddi bir çalışma içerisindeyiz. Bayi toplantılarının yapıldığı bir dönemde hava şartlarının da kötüleşmesi ve uçak iptalleri oda satışlarımızı artırdı. Otelde sadece müşteriler değil evine gidemeyen personelimiz de kaldı. Otelde konaklayan müşterilerimizin çoğu Rusya’ya seyahat edecekti. Oradaki kötü hava şartları da uçakların iptalinde etkili oldu. Tüm bunların yanı sıra havayolu şirketlerinin personelleri de otelimizde konakladı.” İstanbul Atatürk Havalimanı’na yakın otellerin hafta başından beri dolduğuna dikkat çeken Courtyard Marriott yetkilileri, “Otelimizde boş oda kalmadı. Havayolu şirketleriyle yaptığımız anlaşmalar çerçevesinde yolcularını kar yağışının devam ettiği günlerde misafir ettik. Otele ulaşım içinde personelimiz elinden geleni yaptı. Otel ve çevresinde tuzlama çalışması yaptık. Son dönemlerde bu doluluk oranları yaşanmamıştı” dedi. Talepleri değerlendirdik Kar yağışına rağmen fuarların devam etmesinin otel için bir avantaj olduğunu söyleyen Wow İstanbul Hotel yetkilileri, şu bilgileri verdi: “Fuarlar nedeniyle otelde doluluk oranlarımız iyi seviyedeydi. Ancak kar yağışıyla birlikte bu oranlar yüzde 100’e ulaştı. Biz de konuklarımızı iyi bir şekilde ağırlamak için onlardan gelen talepleri de değerlendirdik. Yemek saatlerini değiştirdik ve çeşitlerini artırdık.” İşin iptal edilen toplantı yanı da var OTELCİLERİN kar yağışıyla birlikte çalışmalarına hız verdiğini belirten Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır, şu değerlendirmeyi yaptı: “Müşteri hava durumuna bakıp yola çıkmadı. İstanbul’da işi bitmesine rağmen konaklamaya devam eden birçok işadamı vardı. Uçak seferlerinin iptal edilmesi de şehir içindeki otelcileri etkiledi. Yapılacak toplantılar vardı. Birçoğu iptal oldu. Havaalanına yakın yerler ise iyi iş yaptı.” Sanal marketler kapasite artırdı MİGROS Sanal Market Müdürü Hüseyin Aktuğ, evden dışarı çıkamayanların alışverişi internetten yaptığını belirterek, şu bilgileri verdi: “Migros Sanal Market, kar yağışının etkili olduğu saatlerde, diğer günlere oranla yüzde 50’nin üzerinde ek sipariş aldı. Sepetteki ürün sayısı da yüzde 35 artarken, sepette en çok havuç, portakal, limon, muz ve elma gibi meyve sebze ürünleri, unlu ürünler, sahlep, fasulye, sucuk, kuşbaşı et ve çikolata, cips, kuruyemiş gibi atıştırmalık ürünler yer aldı. Gelecek olan sipariş talebini aksaklık yaşamadan karşılayabilmek için kapasite arttırımına gittik.” Alışveriş merkezleri ısınma noktası oldu ALIŞVERİŞ Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Genel Sekreteri Nihat Sandıkçıoğlu, yağmur, kar yağışı gibi değişen hava şartlarında alışveriş merkezlerinin (AVM) kapalı ve güvenli mekanlar olduğu için tercih edildiğini belirterek, “Kar sebebiyle de özellikle TEM ve E-5 çevresinde kolay ulaşılabilen AVM’lere giriş sayısı yükseldi, cirolar arttı. Girişlerin yüzde 10 artış gösterdiğini gözlemledik. Bu, AVM’lerin yaşam merkezi olduğunu teyit etti” diye konuştu. Hürriyet