Genel

Atlasjet Havacılık, KTHY ihalesine teklif verdi!

Atlasjet Havacılık AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy, Kıbrıs Türk Hava Yolları (KTHY) ihalesine teklif verdi

Atlasjet Havacılık AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy, Kıbrıs Türk Hava Yolları (KTHY) ihalesine teklif verdiklerini hatırlatarak, "Biz bu ihaleye girdik, çünkü Kıbrıs'ta başlattığımız ciddi yatırımlarımız var, onları riske edemeyiz. KTHY markasının yaşaması gerekiyor. Bu markaya zarar gelirse Ada'daki bütün yatırımlar zarar görecektir" dedi.

Ersoy yaptığı yazılı açıklamada, Atlasjet'in, KTHY için açılan ihalede tek teklifi verdiğini belirterek, şöyle dedi:
"Atlasjet, KTHY için niye teklif verdi? Öncelikle şunu belirtmek isteriz ki KTHY ile işbirliği, ihale şartlarının Atlasjet'e göre hazırlandığına ilişkin beyanlar tamamen gerçek dışıdır. Bizim verdiğimiz teklif açıldığı zaman da görüleceği gibi, mevcut operasyonun sürdürebilmesi için gerekli şartları karşılayabileceğine inandığımız bir işbirliği teklifi verdik."

-KTHY'NİN PROBLEMİ-
Murat Ersoy, KTHY'nin bazı problemlerle karşı karşıya olduğuna dikkat çekerek, şunları kaydetti:
"KTHY'nin içine düştüğü kontrolsüz durumu lehine kullanan ve menfaat sağlayan birçok çıkar çevresi oluşmuş. Maliyetinin dörtte bir fiyatına bilet satın alıp, 4-5 misli fiyata satanlar var. Kimse bu ayrıcalığını kaybetmek istemiyor. Ortada çok hatalı anlaşmalar var, zarar etmesinin de sebebi o. Yoksa beş uçaklı bir hava yolu şirketinin yılda 50 milyon dolar zarar etmesi mümkün müdür?

Kıbrıslı bakanlar ile bu konuyu biz bir aydır değil üç senedir görüşüyoruz. Onlarla Ankara'da da görüştük, İstanbul'da da Kıbrıs'ta da görüştük.

KTHY'yi içinde bulunduğu güç durumdan çıkartmak için oluşturulan ve beş bakandan oluşan heyet, güncel şartlara göre uzun ve zahmetli çalışmalar sonucu hazırladığımız işbirliği önerisini, Türk Hükümeti ile de paylaşarak ihaleye çıkacaklarını söylediler. Bu projeyi ihale olarak adlandırmak da hatalı olur, çünkü bu bir işbirliği anlaşmasıdır. Bu sürecin kamuoyuna tamamen şeffaf olarak aktarılabilmesi için, bu projeye teklif verebilecek yeterlilikte olan tüm hava yollarından teklif istenme yoluna gidilmiştir. Aslında dikkat edilmesi gereken çok hassas bir nokta var. KTHY satılmıyor, herkes, 'Peşkeş çekiliyor' diyor, ama satmadığınız bir şey nasıl peşkeş çekilebilir ki?"

KTHY'nin finansal güçlükler yüzünden faaliyetlerini zor sürdürdüğünü ifade eden Ersoy, açıklamasında şöyle dedi:
"Bu proje, içine düştüğü finansal güçlüklerden dolayı faaliyetlerini sürdüremeyecek duruma düşmüş bir şirketi alıp, 5 yıl içerisinde diriltip, güçlü hale getirip iade etme projesidir. Bunu yapmaya cesaret edebilecek kaç kişi olabilir ki? Sonuçta bizden başka kimse de teklif verememiş. Biz bu ihaleye girdik, çünkü Kıbrıs'ta başlattığımız ciddi yatırımlarımız var, onları riske edemeyiz. KTHY markasının yaşaması gerekiyor. Bu markaya zarar gelirse, Ada'daki bütün yatırımlar zarar görecektir. Ben Murat Ersoy olarak, aynı zamanda KKTC vatandaşıyım ve Kuzey Kıbrıs'ın gelecek vadettiğine de inanıyorum. Yoksa neden böyle bir riske girelim ki. Atlasjet olarak, Kıbrıs'a hali hazırda uçuyoruz, uçuşlarımıza devam ederdik, işimize de gelirdi. Biz niye elimizi taşın altına koyalım. Kar edersek de karımızı neden KKTC hükümetiyle paylaşalım?"

-MARKANIN YAŞATILMASI-

Murat Ersoy, bu hafta yatırım değeri yaklaşık 100 milyon doları bulacak KKTC'nin en büyük turizm projesinin temelini atacaklarını da belirterek, "KTHY'yi yaşatmayı biz oradaki yatırımlarımızı sağlama almak için de istiyoruz.

Çünkü KTHY olmadan oradaki yatırımların bir ayağı çukurda olacaktır. Bu adanın geleceğinin sağlam olması için, KTHY markasının yaşıyor olması lazım. Bizim KTHY'ye talip olmamızdaki en büyük nedenler bunlar. Yoksa bu proje çok cazip ve karlı bir yatırım değil. KTHY slotlarının da dikkate alınacak kadar önem arz eden parasal bir değeri olduğunu düşünmüyoruz" dedi.

-KTHY'NİN KURTARILMASI-
Ersoy, KTHY'nin toplam borçları konusunda yanlış rakamların telaffuz edildiğini de ifade ederek, açıklamada şu görüşleri dile getirdi:

"Bizce, KKTC'i yönetenler de KTHY'nin toplam borçlarına yeteri kadar hakim değil. 100 milyon dolar borçtan bahsediliyor, ama bize göre bu daha fazladır. Havacılıkta yeterli deneyime sahip olmayan siyasetçilerin tam olarak bu borcu görebilmesi beklenemez. Şu anda, şirketin mevcut durumunu bilmediğimiz için KTHY'ye ne kadar yatırım yaparız bilmiyoruz. Belli bir kaynak ayırdık, ama toplam ne kadar tutar bilemiyoruz. On mu olur, yirmi mi olur yoksa kırk milyon dolar mı olur şu an söylemek için çok erken. ilk önce KTHY'nin kanını emen hortumların kesilip şirketin kar eden yeni bir yapıya kavuşturulması gerek, sonrasında da kaybettiği imajın tekrar geri kazandırılması için çaba harcanmalı. Biz, KKTC Hükümetine bir çıkış yolu önerdik, ama bu yol her geçen gün daha da zora giriyor. Siyasiler değerlendirecekler, karar verecekler. Gecikilen her gün KTHY en az 1 milyon dolar para kaybediyor."

Kıbrıs'ın sürprizlerle dolu bir yer olduğunu kaydeden Ersoy, "Olumlu ya da olumsuz bir karar çıkabilir. Umarım Ada için en doğru kararı verirler. Aslında görünüşe göre bizden başka da cesaret edebilen biri ortaya çıkmamış. Biz bu projeye Kıbrıs'ta farklı yatırımlar başlattığımız için teklif verdik. Yoksa bu projeye girmek çok akıllıca değildi. Kar etmesi garanti olan bir proje de değil.

İşbirliği önerdiğimiz şirket son üç senedir her yıl en az 50 milyon dolar zarar eden bir şirket. Takdiri Kıbrıs halkına bırakıyoruz" dedi.
AA